.Tricks. from ricksStarZ

Zo mijn oude project krijgt opnieuw leven dit is een beetje de voor geschiedenis nou

ben Rick van Willigen. Deze scooter had ik gekocht omdat me buurjongen ook een Aerox had. Die vond ik zo mooi, dat ik dacht die moet ik ook hebben :w . toen die tijd

Ik heb deze scooter heel vaak gebruikt voor school maar ik kwam erachter dat meer mensen deze scooter mooi vonden. :| Daardoor kwam ik niet zo vaak meer naar school met mijn scooter.


Na een jaar kocht ik me eerste raceuitlaat een Hebo Gara die bleek toen ineens niet te passen. Het bleek een fabrieksfout te zijn, ze hadden alle flenzen verkeerd omgelast. Toen heb ik hem omgeruild voor een Gianelli shot. Daar heb ik 6 maanden meegereden, waarna me beste vriend achterop knalde met zijn voorwiel tussen mijn achterwiel en uitlaat. Me uitlaat helemaal kapot. Na 3 maanden heb ik van de verzekering me geld terug gekregen. Ik heb toen gelijk een andere uitlaat gekocht een polini for Race met een hebo vario. Dit reed heerlijk. Na ongeveer een jaar heb ik toen me eerste 70 cc aangeschaft een Malossi mhr replica met een Doppler krukas. Hier heb ik anderhalf jaar, ongeveer 7000 km op de straat gereden. Na 7000 km kreeg ik een vastloper :'( dit was wel erg jammer want we hadden veel meegemaakt. :L . Gelukkig was me krukas nog in prima staat, ik heb toen een MHR Team cilinder gekocht met een c20 gekocht. Dit ging als een YEAkKO.. Toch wilde ik nog veel meer... qua uiterlijk en innerlijk

oude setup

standaart DD
MHR TEAM Stage 2 pen 10
Yasuni C20
Hebo race vario
Doppler krukas pen 10
DELorto 21mm
e13 filter


Toen die tijd ben ik begonnen met mijn project

Kappen gaan polysteren

Cilinder Malossi MHR Cross
Uitlaat Yasuni C21
Krukas Malossi MHR R.H.Q pen 12, 85 mm
Carburateur Keihin 28 pwk D-slide getuned met kelk
Luchtfilter Malossi E13
Vario Malossi MHR overrange
Koppeling Malossi MHR overrange
Membraan Malossi Vl14, V-force
Carters Getuned, Bewerkt voor overrange
Poulies Malossi MHR overrange
Halfpoulie Malossi MHR overrange
V-snaar Malossi MHR overrange
Spruitstuk Malossi 25 mm recht
Ontsteking Horse power Ignition HPI 2005
Lagers SKF c4, naaldlager MHR


OUDE FOTO"S van vorig project ....

mlsi8z.jpg


66ey5x.jpg


o07ajr.jpg


2yzkiys.jpg



NIEUW PROJECT

PLANNEN

Cilinder Malossi MHR Cross
Uitlaat Yasuni C30/ ABT PIJP
Krukas Malossi MHR R.H.Q pen 12, 85 mm
Carburateur Keihin 28 pwk D-slide getuned met kelk
Luchtfilter Malossi E13
Vario Malossi MHR overrange
Koppeling Malossi MHR overrange
Membraan Malossi Vl14, V-force
Primaire Vertanding Malossi 13/44
Secundaire Vertanding stnd.
Carters Getuned, Bewerkt voor overrange
Vertandingsdeksel Top Nardo gelagerd
Poulies Malossi MHR overrange
Koppelingshuis Malossi MHR Wingbell
Halfpoulie Malossi MHR overrange
V-snaar Malossi MHR overrange
Spruitstuk Malossi 25 mm recht
Ontsteking Horse power Ignition HPI 2005
Lagers SKF c4, naaldlager MHR


Meerdere Veranderingen setup zullen nog volgen

Optisch zullen er vele veranderingen komen

WERKLIJST

Het Frame zal verf vrij worden gemaakt en verschillende verstevigings buizen worden gelast. Het frame wordt hierna in blanke lak gezet klaar

Monoschock syteem is gemaakt klaar

2 zuiger remklauw van Brembo wordt aan geschaft met radiale pomp klaar

Radiale pomp doorverkocht vond het niks op mijn scooter

Adaptor laten afdraaien voor BREMBO klaar

Radiateurs worden gestraald klaar

Rempotten worden gestraald klaar

Voorvork word aangepast(inkorten,spuiten,polijsten) klaar

Word misschien vervangen voor iets leukers

Kappen polysteren

Voorkap
Onderkuip moet alleen nog gespoten worden om te kijke of er geen oneffenheden op zitten klaar

Underseat moet nog helemaal gemaakt worden ( moet nog gebeuren )

Voorspatbord aanpassen klaar

Buddyseat aanpassen (moet nog gebeuren)

LAk uitzoeken klaar

Bevestiging TOER / TEM maken



Eeen hoop dingen zijn nu gebeurt .. montage periode voor de deur





Onderdelen die nog gekocht moeten worden



Yasuni C21







Gekocht

BCD zijKappen
2 zuiger remklauw BREMBO
Kiesler EVO 2 monoseat
Voorpoten
Nieuw t Stuk Aerox
Accu, binnenkappen
Clamp
RVS bouten, schroefjes
Stage 6 paddock
Stage 6 monsterdisk 280 mm








Eerste foto's frame en Buizen zijn ook gelast

me broertje staat er ff bij Gehehe GOUWE GOZURR

2poqn8w.jpg


Frame is ook aangepast voor monoschock systeem

gaten in frame geboort met busjes erin gelast ;) Voor de main AS...

mrvf6f.jpg


2cf9v7b.jpg


Na 5 maanden ontwerpen en bouwen is er uiteindelijk dit uit gekomen :cool::D Ik kan hem zelfs in lengte verstellen 330 360 400 Voor Fun Gehehhe

f23qqx.jpg


1zqbi1u.jpg


Ik moest hem gewoon even een beetje opbouwen om te laten zien hoe het eruit ziet... Gehehe :w

BCD kapjes zijn vorige week binnen gekomen

e0l5oh.jpg


2vjwrw0.jpg


Verdere updates gaan volgen over BREMBO 2 zuiger remklauw, Voorvork...

Gehehe REmklauwtje Binnen

k1f535.jpg


2lbcww.jpg


2w7ftar.jpg




UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE


Zo er zijn weer veel foto's derbij

Aller eerste begin ik met de achterkant even remklauw zelfde kleur gespoten en gemonteerd als de voorremklauw en Stage 6 paddockje aangeschaf PERfect DING :) trouwens

2chvosh.jpg



IK ben ook bezig geweest met het polysteren van me onderkuip ff iets wat anders haast niemand doet dat .. bracht mee op leuke ideeen ... ;)

2zzj2hu.jpg


2liiw6b.jpg


3004j1s.jpg


a2psuh.jpg


Radiator gestraald aamgesloten op kvs slangen, rempotten netjes gestraald, remdeksels gepolijst zit beetje stof op

znsg1i.jpg


Voorkap is nog van mijn vorige project heb ik even zwart gespoten, stuurclamp is afgezaagd, afgedraaid en gestraald voor metamorfosis clamp waaraan het stuur zit .. kvs reservior zwart gespoten waarop nog te lezen is hoeveel erin zit ..

2psj91y.jpg


Voorvork poten deels gepolijst en zwart gespoten, verlaagd 4,5 cm Ik heb een nieuw t stuk gekocht en die verf vrij gemaakt en op het kale ijzeren t -stuk blanke lak gespoten is very NICE

wugqop.jpg


EInde UPDatE

Nieuwe UPDATE

DE klauw is af en netjes gemonteerd. Het was eigenlijk niet moeilijk om een adaptor te maken 4 uurtjes werk geweest. Het is even meten met een geodriehoek maar dan heb je ook wat !! Ook is gelijk de schijf netjes gepolijst in beide kanten.

2i9i7pv.jpg


De velg is deels gepolijst en deels zwart gespoten, dit heb ik gedaan om het contrast van de gepolijste schijf beter weer te geven.

2hpku2w.jpg


21o4sg7.jpg


Even een foto in geheel staat netjes

2mg87sx.jpg


Waterpompje netjes gemonteerd met een beugeltje op maat en natuurlijk even gepolijst.

sfe6qe.jpg


De buddyseat wordt natuurlijk ook even netjes aangepast en wat lager ... betere lijn in geheel

os5zwk.jpg


Einde Update ;)

Nieuwe Update

Ik ben verder gegaan met de buddy seat ... toen het purschuin droog was ben ik gaan schapen ... waarna ik nog een keer purschuim erover
heb gesmeerd om de rest van de gaten te vullen. Daarover heen heb ik met speciale lijm een laag schuimrubber op geplakt.. en even grof weg gesneden.. Deze buddy seat zal nog aangepast en geshapt worden maar het begint aardig wat te worden... ik vind het zelf nog te breed hij zal smaller worden !!

2zylmx1.jpg


Ook ben ik bezig geweest met me voorkap ik heb een lucht rooster gemaakt van lamellen in alluminium... even wat foto's hiervan Ik vind te wel ERg VET !!!

2usc0e9.jpg


jpa3gk.jpg


osfnk5.jpg


2ntwb4w.jpg


34isit4.jpg


kbrvja.jpg


Ook heb ik voor de meeting in geel (Belgie) Alles moeten borgen ..Voorrem vond ik wel foto waardig ... was wel even wat denk trek en duw werk !!!

r0r0w8.jpg


Was um weer voor deze keer ... Einde update

Nieuwe Update

Voor alle mensen die zich afvragen hoe ik dat rooster heb gemaakt zo dus ... Karwei, plaat allu kopen, In vorm knippen, aftekenen, gaatjes boren in de hoek en met een ijzerzaagje op de lijntjes gaan zagen waarna je de lamellen ombuigt ...

2vjvk02.jpg


De kleur van mijn scooter gaat matzwart worden, hier al enkele kappen die gespoten zijn

25zqyk7.jpg


28717ix.jpg


23u51k7.jpg


Dit zijn enkele spullen die matzwart gespoten zijn, subframe zou eigenlijk ook naar de coater gaan maar hij was bang dat die rubbers zouden gaan smelten. Veer onderdelen, Ophanging stepjes was eerst glimmend zwart nu matzwart gespoten

anlsll.jpg


Einde Update

Update

Zo na een lange tijd wachten is vandaag eindelijk de dag dat ik veel van de coater heb terug gekregen

Onderdelen die gekocht zijn en al binnen zijn volgen nog foto's vond het vandaag weer genoeg drukte

Onderdelen die ik heb gekocht :

- Alle boutjes op deze rox worden nieuw en RVS inbus, kruiskopjes RVS, afdekrondjes voor de kruiskopjes. Teflon ringetjes voor alle maten

- Stage 6 cnc kickstart
- Stage 6 cnc remhendels
- 4 z kappen
- binnenschild
- oliecover
- binnerotor beschermer
- Nieuwe killswitsch
- EPC M stuur ( clamp zelf bewerkt en gespoten )

Foto's volgen nog hieronder

Ik heb me cilinder opnieuw gestraald ziet er weer helemaal strak uit ook heb ik hem van binnen netjes afgewerkt ;) Voorspatbordje is gespoten nog niet helemaal naar mijn zin ... Rond om de uitgezaagde 2 zie je verschil in lak lagen dus volgt nog ...

... Ik ben ook aan het kijken voor een uitlaat ik zit te twijfelen tussen een Yasuni C21 of een R3 ... met lichte aanpassingen precies in het midden achter me scoot te bouwen in me underseat ... vind ik wel erg tof !!

Planning voor de underseat word van allu .. ik ga even wat moois verzinnen zoals de voorkant ;) Rooster met een mooie demper in het midden van de kap .. denk ik :D is nog stof om over na te denken .. nu foto's van BlackChroom

Ik vind het echt super precies wat ik zoek ... ik vind het wel moeilijk op de foto te krijgen met een 3 pix camara maargoe check t zelf zou ik zeggen ..

1zvxxy8.jpg


20k7qdc.jpg


De bling factor lijkt afgenomen in deze foto maar het ligt aan de licht inval en de camara en de lak ....elke foto verschilt zo erg met elkaar ...

2eqcbch.jpg


ybyr.jpg


2m2ynis.jpg


6porie.jpg


Beetje stof ... haha uit/oud de oude doos zeker wahah

142y68z.jpg


20si0ya.jpg


2vwa1ph.jpg


Foto's zonder flits ... zie wat voor verschil het is... Nu is deze foto wel in het donker genomen dusjahh maar ni verkeerd

s311na.jpg


5cxb8n.jpg


Einde Update ... :D

Update opbouw 1

Dit zijn de eerste foto's na alles wat terug is van de coater .. ik ben begonnen met de banden netjes zwart gemaakt en door een autobedrijf erop laten zetten zonder krassen stukken coating weg... nieuw voorvorkje gekocht :p


- Nieuwe voorwiellagers erin gezet
- t stuk en voorvork erop gezet
- veer inelkaar gezet en systeem gemonteerd
- remklauw en schijf erop

Vind het al wel weer foto waardig

98hcvt.jpg


xbmv4m.jpg


2ld8vhl.jpg


Die rode bouten gaan weg is even tijdelijk worden allemaal nieuwe inbus bouten. Het plaatje is meegcoat in de zelfde kleur als het frame staat NICe ..

Was um weer even voor nu Grtzz

Einde Update

Nieuwe Update Opbouw 2

Ik ben de laatste weken druk bezig geweest met de remklauw , binnen kappen bewerken, buizen, buddyseat. Voor de remklauw was het moeilijk bouten te vinden in fijnschroefdraad ... ik ben tochuiteindelijk voor zeskant bouten gegaan ..inbus was haast niet te krijgen, of ik moeste ze per 100 bestellen d8 t nie ;) ... Mooi afgewerkt met dopjes en geborgt dacht ik zo..

2hwgy13.jpg



2ciig3q.jpg


Ik heb in het begin mijn zit positie met 10 cm verlaagd, Hierdoor past mijn standaard z kappen niet meer ... Ik heb toen iets verzonnen om 2 kappen te laten over lappen ... ik heb intotaal 4 nieuwe z kappen gekocht was wel duur geintje ... Ik vind het zeker wat hebben hier de foto's

16k9wm1.jpg


2agnf46.jpg


Hier een foto van me TP carterdeksel gemonteerd Nieuw kickstart aangeschaft ..

5xvm10.jpg


Nieuwe Remhendels aangeschaft

10ne4n6.jpg


Onderkuip gespoten

pxf1c.jpg


2rpz9yx.jpg


Ik heb vandaag 29 - 03 -2009 ook een nieuwe uitlaat gekocht

Het is een XSH ROOST 70 cc Lang model piaggo versie, deze zal worden verlast bij de flens voor mina die bocht zo geil van pia ... :p

wk1uhh.jpg


Dit was hem voor nu Laterzz .Tricks.

UPDATE OPBOUW 3

Zoals je ziet begint het nu ergens op te lijken de kappen zitten erop er is een hoop aangesloten ..De uitlaat is aangepast, demper geplaatst, koeling aangesloten, kappen erop gezet.. Alles is zo ingebouwd bij mij dat alles bij volgens een bepaalde volgorde moet worden gemonteerd anders past het ene weer niet voor het ander .. Pfff werd er een beetje gek van ...


Hier volgen wat foto's van het totaal plaatje met de kappen en verdere opbouw

2gt1amq.jpg


Leuk detail in het voorspatbordje vond het wel wat hebben 2 met dat rood..(my style)

2nknmlv.jpg


Hier een paar goeie foto's van de uitlaat ... in geheel met de kappen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden ... Zoals je ziet mist er een stukje uitlaat. Flexibel uitlaat stukje is al besteld verwacht hem morgen/ overmorgen binnen te hebben.

2j603km.jpg


ivvo8y.jpg


Foto van de flens, uitlaat, rotor, waterpomp ..

xdtfyv.jpg


b3mp3l.jpg


Ik ben benieuw wat jullie ervan vinden !

OHjahhh ...

- Ingeschreven SBO 2009

- Plannen Volgende week ga ik naar http://www.quickpaint.nl/ in rotterdam om een costum bestickering te bedenken, ontwerpen, plakken ...

De stickers worden in dezelfde kleur van de remklauwen rood ..


Was um weer LAterzz .Tricks

UPDATE UITLAAT

De flexibele uitlaat is binnen gekomen en gemonteerd. Vandaag Ff een test rondje gemaakt ..kijken hoe de uitlaat reageerde, hij reageerde erg goed .. veel koppel in het begin ... Maar moet natuurlijk ff echt getest worden !! ... Achterrem gemonteerd op druk gebracht, carterkap zit er even tijdelijk op. Er moet nog een nieuwe snaar en drukveer in Vers !! ... ohjahh nieuwe remhendels er op gezet ...

Let niet op de benzine slang en tank die is even prehistorisch erop gezet ..

nprrk8.jpg


30k6qvo.jpg


bhf9e.jpg

Flexibele slang komt bijna tegen de kap aan .. maar het veert niet super veel, voorzie geen problemen, er gebeurde niks tijdens het testen

24mc48y.jpg


Dat was um weer voor nu

MVg .Tricks.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Best al een vet ding :W

Zou alleen dat alu. achter je voorkap niet doen...
(Misschien als het gespoten is dat het dan anders word)
 
Erg mooi project, achterveer op een hele toffe plek, voorkap is toch 1 van de gekste die je tegenkomt hier op forum denk ik zo.
Brute remklauw,jammer van het borgen, tziet er niet uit, maarja het moet..
Ik zou trouwens bij je achterveer niet het accukapje er overheen doen, maar iets doorzichtigs, want het mag best wel gezien worden
Succes
 
ik vind dat je zowieso wat netter moet borgen en nieuwe boutjes moet kopen voor de voorremadaptor :W dat maakt hem dan helemaal af.

voorkap is zeer vet , nog nooits gezien
 
heel tof ding! en wat anne al zegt, misschien een accuklepje in plexiglas namaken ofzo:)

maar meen je dat nou serieus, dat je de adaptorplaat voor je remklauw met een geo driehoek hebt gemeten?8P ik mag het niet hopen:p


verder mooie details, en geen chaotische bende, maar deel voor deel afgemaakt. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, maar vind het al erg veel belovend!
 
ziet er zwaar extreem uit:p
zal vast heel wat wegen,
maar echt zeker een vett design!!

ik zie nu bij een aerox..
weer is wat nieuws wat ik niet eerder gezien heb,
vet bedachte onderkuip..
en je ben zeker heel creatief metje voorkap...


word zeker welwat..
als het tominste allemaal goed en nettjes afgewerkt word..
waar ik geen twijfel over heb:)


succes metje project man!!
 
borgen kan idd en heel stuk netter

onderkuip is echt super en voorkap wordt ook wel wat:D

veersysteem vind ik wat minder...
 
lijpe custom man, eens wat anders als al die frame'pjes vooral je mono shock systeem heb je erg netjes gemaakt ben benieuwd hoe het er met paint uit gaat zien... hoe ons op de hoogte :)
 
Last edited:
heb precies dezelfde klauw op mn aerox gehad (ook icm met monsterdisk toevallig :)) maar krijg jij hem goed op druk? ik kreeg de klauw met geen mogelijkheid op dezelfde druk als met stnd remklauw.

grtz Ken
 
heeeeeel vet, eindelijk weer een mooie custom scooter idd:) al die gewichtdingen kunnen ook heel mooi zijn, maar toch blijven mooie orginele kappen niet te verslaan:)

weet je al wat voor een kleurtje erop komt?? of hou je dat nog even voor je??
 
Back
Top