trekveren wie heeft een tabel met sterkte van trekveren voor mij???

weiden_daan

Well-Known Member
beste scooter afstellers!!!

ik heb een beetje een domme vraag, ik heb nu een 70cc'tje (DR) met shot
ik wil zo strak mogelijke trekveren maar weet totaal niet wat nou strakke zijn.
in de winkel werd doppler blauw geadviseerd, zijn dit ook echt strakke of is mallossie rood beter.

b.v.d.

Daan en bob
 
Advertisement - register to remove this

waarom wil je de strakste veren? meestal als je de strakste veren nodig bent klopt er iets niet , zeker niet met zo'n setup..

Piaggio blauwe trekveren zijn supersterk..
Hebo rood
Malossi zwart

maar mischien zit het ergens anders in , wat voor drukveer , rollen en trekveren heb je?
 
het probleem is dat elk merk een eigen lengte , dikte en sterkte van de veren heeft , en dit is niet echt te vergelijken gewoon...

het beste houd je je zoveel mogelijk aan 1 merk , het beste koop je gewoon een setje van Malossi als je een std koppeling hebt..
 
ke ik heb idd een setje gekocht hellaas van doppler dus... maja ik heb de dikste en strakste erin gedaan (doppler blauw) nu nog een probleem hij maakt nog niet genoeg toeren in het begin kan het dan te strak zijn of moet het gewoon nog strakker en moet ik het bij eenander merk zoeken. hij komt namelijk nog niet lkkr van ze plek hij pakt hem later wel goed. Is het anders een idee om zwaardere rollen erin te gooien (heb gele drukveer), ik d8 altijd lichte rollen trek je bttr op, maar onder bepaalde omstandigheden kan het zo zijn dat ik zwaarder nodig heb(bij strakkere drukveer bijv.) wat advieseren jullie mij??

mvg
daan en bob
 
hoeft niet , kan wel...

bij het afstellen kan er vanalles nodig zijn , dus persoonlijk zeg ik dat je het beste meerdere drukveren , rollen en trekveren in huis kunt hebben voor dat je met afstellen begint en gewoon proberen totdat het goed is..
 
je kan met mall rood gaan rijden ma je kan ook gwn lichtere rollen gebruiken
hoewel een strakke drukveer wel het beste de knik in de achterpouli wegwerkt
majah het is ook weer meer weerstand

hooi
 
Back
Top