Trekveren passen niet...

Liam05

Member
Ik heb een kymco agillity 50, en daar heb ik laatst malossi rode trekveren voor gekocht. Deze trekveren horen volgens de verkoper en recensies gewoon op mijn scooter te passen, alleen zijn ze zo strak dat ik ze niet om de lussen krijg...

Heeft iemand tips over hoe je erg strakke trekveren op je scooter zet?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een peugeot verticaal met redelijk lange vertanding die ook rode malossi trekveren nodig had, wat ik deed, ik zette hem in de werkbank en dan doe ik met een goeieverentrekker met alle me gewicht hem erin proberen te krijgen. Maar wie wilt zeggen dat malossi rood (trekveren) met malossi wit (drukveer) en 8g een goeie combi is? Elke scooter is anders voor elke setup dus je moet niet zomaar aanemen dat jantje rood heeft dat jij ook rood moet hebben. Wat is je setup?
 
Ik heb een peugeot verticaal met redelijk lange vertanding die ook rode malossi trekveren nodig had, wat ik deed, ik zette hem in de werkbank en dan doe ik met een goeieverentrekker met alle me gewicht hem erin proberen te krijgen. Maar wie wilt zeggen dat malossi rood (trekveren) met malossi wit (drukveer) en 8g een goeie combi is? Elke scooter is anders voor elke setup dus je moet niet zomaar aanemen dat jantje rood heeft dat jij ook rood moet hebben. Wat is je setup?
Ik heb een peugeot verticaal met redelijk lange vertanding die ook rode malossi trekveren nodig had, wat ik deed, ik zette hem in de werkbank en dan doe ik met een goeieverentrekker met alle me gewicht hem erin proberen te krijgen. Maar wie wilt zeggen dat malossi rood (trekveren) met malossi wit (drukveer) en 8g een goeie combi is? Elke scooter is anders voor elke setup dus je moet niet zomaar aanemen dat jantje rood heeft dat jij ook rood moet hebben. Wat is je setup?
Kymco Agillity 70cc, akra uitlaat, rode trekveren, witte drukveer en 8g rollenset
 
Je kunt de koppeling steeds vastzetten in een werkbank als je twee schroeven ((door twee van de 6 gaten)) te steken en die vast te klemmen.
Als deze beschrijving onduidelijk is, probeer ik het beter te zeggen...
Groet,
 
Meer boterhammen met pindakaas eten

Trekveren is een handigheidje maar hoe sterker de veren hoe kutter je ze erin krijgt. Je kan ook de koppelingsegmenten in de bankschroef zetten en dan beetje aandraaien. Als.je ze goed hebt dan bewegen ze beetje naar elkaar toe en kan je het veertje er wat makkelijker in krijgen.

Word pas echt leuk met omega zwarte trekveren monteren
 
Euhhh... misschien raar gezegd ... Het kan zijn dat bij Kymco .. hetzelfde als bij Peugeot , de trekveren aan 1 kant langer zijn als de andere kant .
Dus aan 1 kant het staafje met bocht of zo iets , langer is , ik heb het zelfde meegemaakt met mijn Speedfght 3 . en daarbij paste de standaard Malossi trekveren , voor Piaggio er met geen mogelijkheid in .
 
Bij sterke trekveren ( alweer jaren niet gebruikt ivm standaard rijden )
haalde ik een oude remkabel door de trekveer als de ene kant al in de koppeling zat.
Deze remkabel monteerde ik rondom de bankschroef en zette het vast,
daarna met handschoenen aan ( absoluut verstandig om te doen ) de koppeling terug trekken zodat de veer er in word getrokken.
Dit vereist wat kracht en de bankschroef moet goed vast zitten anders trek je zo je werkbank aan gort .
 
Bij sterke trekveren ( alweer jaren niet gebruikt ivm standaard rijden )
haalde ik een oude remkabel door de trekveer als de ene kant al in de koppeling zat.
Deze remkabel monteerde ik rondom de bankschroef en zette het vast,
daarna met handschoenen aan ( absoluut verstandig om te doen ) de koppeling terug trekken zodat de veer er in word getrokken.
Dit vereist wat kracht en de bankschroef moet goed vast zitten anders trek je zo je werkbank aan gort .
Dit is een aardig goede tip alleen vind zelf mijn tip beyer doe het niet met een remkabel maar mer een schoenveter dat werkt donders
 
Dat deed ik vroeger ook maar na een tijdje slijt die veter en heb mezelf toch een keer gigantisch op mn muil geslagen toen die brak
Vandaar die lelijke smoel?
Post automatically merged:

allemaal beun oplossingen gewoon een verentrekker gebruiken
Neuh schoen veter week best maar af en toe vervangen.
Post automatically merged:

Vandaar die lelijke smoel?
Post automatically merged:


Neuh schoen veter week best maar af en toe vervangen.
Griptang en kunstof hamer wil ook nog wel werken!
 
Back
Top