Klopt, je kan de oogjes verder uit elkaar zetten waardoor de veer nog strakker komt. Ik heb hem op de standaard laten staan (midden). Maar wat is het nut hiervan in vergelijking met strakkere veertjes zetten? Beide lijkt me hetzelfde effect te hebben?Een delta clutch is in afstand (oog tot oog) af te stellen.
Dit maakt dat de voor spanning van je trekveren dus veranderd wanneer je dit stelt.
Je hebt een mooi overzicht gemaakt van wat je zelf al constateert, je moet dus je afstand vergroten.
En dit zal je proefondervindelijk moeten proberen.
Trekveren zijn allemaal nieuw.Klopt, maar het een is sneller dan het ander. En je hoeft geen bak vol trekveren te hebben. En je hoeft de koppeling niet van je poelie te halen.
Ik denk dat de indicatie van aangrijp moment op de fly wel redelijk zal kloppen, en het moeten nieuwe trekveren zijn natuurlijk want ze zullen wat aan kracht verliezen naarmate ze ouder worden.
Klopt ik heb ook een hebo maar de delta is met tandjes idd.Ja zou kunnen dat dat bij de deltha clutch wel los moet, die zit met tandjes volgens mij toch? Bij de Polini en de oude hebo is dat anders.
Maar goed je kan wel meer afstellen met minder trekveren dus opzich kan je nauwkeuriger werken dan.
Ik had ook al een beetje die kant op zitten denken. Met strakkere trekveren draait de motor langer in zijn "vrij" maar gaat de snaar natuurlijk al wel schuiven. Hij kan sneller op toeren komen door iets langer vrij te lopen waardoor wellicht de snaar al naar binnen wordt getrokken.Ja dat kan ook slip zijn, maar zolang je toeren nog toenemen moet hij uiteindelijk wel komen. En omdat hij bij een lager toeren aangrijpt denk ik dat je oogjes iets wijder moeten waardoor er meer spanning op komt en dus ook meer kracht/toeren nodig zijn om ze aan te laten grijpen.
Ik ga er nu natuurlijk wel vanuit dat je v snaar nog klein voor groot achter is op moment van aangrijpen.
Want als deze verloopt voordat de koppeling aangrijpt heeft dit natuurlijk wel effect op je toeren van je motor.
Het aantal toeren van de motor verkleind het aantal toeren van je koppeling as, door klein voor groot achter. Maar als de v snaar al aan het verlopen is veranderd deze verhouding. Dus zul je dat op je toerenteller terug zien.
Post automatically merged:
Ja ik schrijf het een beetje krom misschien maar het kan wel eens zo zijn dat met iets lichtere rollen of een zwaarder druk veertje je toch je aangrijp moment kloppend krijgt met wat is voorgeschreven.
Dan zal je v snaar langer is de basis positie blijven staan. Ik vermoed dat dat hier gaande is aangezien je in het begin wel je juiste waardes haalt.
En?Ik had ook al een beetje die kant op zitten denken. Met strakkere trekveren draait de motor langer in zijn "vrij" maar gaat de snaar natuurlijk al wel schuiven. Hij kan sneller op toeren komen door iets langer vrij te lopen waardoor wellicht de snaar al naar binnen wordt getrokken.
Het klinkt wel enigsinds logisch. Ik heb er al een gele drukveer inzitten, zou eens de rode kunnen pakken al lijkt me dat beetje overkill maarja meten is weten dus ga het eens proberen (als het is afgekoeld).
Ik ben er gisteren helaas niet meer aan toe gekomen, ga zo even aan de gang.
Ik heb zelf de delta clutch, daar kan het ook. Ik zie alleen het nut niet zo in, je kan dan toch net zo goed strakkere trekveren pakken?Ik gebruik deze Stage 6 Koppeling , kan je de trekveren strakker of losser zetten