SnelleJelle_1234

New Member
Goedeavond ik heb laatst een polini 3g for race koppeling gekocht met daarbij een nieuw paar trekveren die ik in mijn originele koppeling had. Nu zie ik dat die trekveren niet passen in deze polini koppeling, toen ik ging opzoeken welke trekveren er wel in passen zag ik maar een paar soorten die eigrnlijk allemaal in de buurt komen van de omega 15% trekveren. Dus eigenlijk wou ik vragen of het op een of andere manier mogelijk is om deze er wel in te zetten door ze bijvoorbeeld wat in te korten
 
Advertisement - register to remove this

De 3G is een verstelbare koppeling,
dus je zou de trekveren die je ongeveer wenst kunnen monteren en van
daar uit de trekveerhouders kunnen verstellen naar iets lager of hoger naar gelang.
Er zitten zo te zien 5 standen op dus je kan het redelijk goed fine tunen.
( Uiteraard met veertjes die gemaakt en geschikt zijn voor de koppeling zelf )
 
De 3G is een verstelbare koppeling,
dus je zou de trekveren die je ongeveer wenst kunnen monteren en van
daar uit de trekveerhouders kunnen verstellen naar iets lager of hoger naar gelang.
Er zitten zo te zien 5 standen op dus je kan het redelijk goed fine tunen.
( Uiteraard met veertjes die gemaakt en geschikt zijn voor de koppeling zelf )
Ja klopt alleen de polini koppeling worden maar 3 soorten trekveren gemaakt en die zijn allemaal niet heel spannend
 
Goedeavond ik heb laatst een polini 3g for race koppeling gekocht met daarbij een nieuw paar trekveren die ik in mijn originele koppeling had. Nu zie ik dat die trekveren niet passen in deze polini koppeling, toen ik ging opzoeken welke trekveren er wel in passen zag ik maar een paar soorten die eigrnlijk allemaal in de buurt komen van de omega 15% trekveren. Dus eigenlijk wou ik vragen of het op een of andere manier mogelijk is om deze er wel in te zetten door ze bijvoorbeeld wat in te korten

Voor welke setup wil je deze koppeling gaan gebruiken.
Als de setup te laag toerig is voor de koppeling raad ik je die polini koppeling niet aan.

Aangezien deze op een laag toerige setup niet af te stellen is omdat die koppeling stuk lichter in gewicht is als de standaard koppeling. En dus de koppeling altijd te hoog toerig wilt gaan aangrijpen.. En dat is met de lichtste trekveren niet op te lossen wegens de lagere massa van de for race.


De koppeling werkt pas goed op middeltoerige setups of hoger. Waar het aangrijpings punt een heel stuk hoger zit.. Precies op de plek waar de koppeling goed ze werk kan doen.


Hoe ik dit weet? Zelf die koppeling gehad op peugeot.. Moest zelfs de gewichten naar buiten stellen en de koppeling was nog steeds te licht en niet af te stellen.. (en had er toen een laag toerige 50cc erop zitten en een snelle uitlaat)

Beter is dan gewoon een originele zwaardere koppeling aan te houden voor meer massa en dan de trekveren strakker in te stellen voor wat hogere toeren te kunnen halen.

Mensen vergeten snel dat de massa ook belangrijk is van een koppeling.
 
Last edited:
Back
Top