trekveren 4takt

zip50cc

Member
hoi, ik weet dat hier meerdere topics over zijn maar wou het even zeker weten, hebben trekveren een merkbaar verschil op een 4 takt scooter (laten we even zeggen 50cc) veel mensen zeggen +1000rpm trekveren erin en dan trekt die beter, maar hoeveel verschil zou dit hebben met een standaard scooter?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe strakker de trekveren, hoe harder de koppeling moet ronddraaien voordat hij in het koppelingshuis aangrijpt.
Door te zeggen dat strakkere veren beter lopen klopt dus niet. Ligt er maar net aan met hoeveel toeren hij op dit moment oppakt met de huidige veren. Te weinig toeren tijdens het optrekken? Dan gaan strakkere veren voor beter optrekken zorgen ja. Te veel toeren tijdens het optrekken? Dan zijn ze te strak.
 
Bij mij trekken ze beter met strakkere veren, maar dat komt mede doordat ik met 8grams imitatie Pulley's rijd. Mijn zuigers zijn 52mm, behoorlijk slagvolume. Optrekken met standaard trekveren grijpen ze erg vroeg aan, soms zelfs bijna haperend. Nu sluit mijn vario al vroeg dus deze trekveren werken voor mij super. Daarbij moet ik opmerken dat de vorige trekveertjes al 22k meegingen en het kan zijn dat ze aan rek hebben ingeboet.
Groet,
 
dankje
Post automatically merged:


ik heb een witte drukveer van malossi zou het beter zijn als ik de originele terug zet en dan +1000rpm veren doe? of zou het ook kunnen met de malossi veer en dan die dan beter trekt. of moet ik andere soort trekveren met die drukveer?
En heeft de malossi veer en 1000 rpm veren geholpen?
 
En heeft de malossi veer en 1000 rpm veren geholpen?
nee ik heb nog steeds vragen hier over
Post automatically merged:

een maatje van mij heeft nu ook een zip 4t2v 10.000 km gekocht hij is nog standaart ik heb hem een sproeier 80 geadviseerd en 6.5g rollen malossi ( is dit de beste gram laat het me weten?) hij wilt graag wat anders doen met de koppeling dat die wat later aanslaat zijn malossi gele trekveren het beste? en trekt die in combinatie met een malossi witte drukveer dan nog harder? alvast bedankt
 
nee ik heb nog steeds vragen hier over
Post automatically merged:

een maatje van mij heeft nu ook een zip 4t2v 10.000 km gekocht hij is nog standaart ik heb hem een sproeier 80 geadviseerd en 6.5g rollen malossi ( is dit de beste gram laat het me weten?) hij wilt graag wat anders doen met de koppeling dat die wat later aanslaat zijn malossi gele trekveren het beste? en trekt die in combinatie met een malossi witte drukveer dan nog harder? alvast bedankt
Ik reed ook op 6,5 Gr alleen als je voor een sportvario zoals de Multivar gaat zou ik toch iets zwaarder gaan. Bij mij rijdt hij nu met 7,2 net wat tammer, maar nog fel genoeg. Verder kan ik aanraden sproeier 82 of 84, witte drukveer en Omega gouden trekveren.
 
Ik reed ook op 6,5 Gr alleen als je voor een sportvario zoals de Multivar gaat zou ik toch iets zwaarder gaan. Bij mij rijdt hij nu met 7,2 net wat tammer, maar nog fel genoeg. Verder kan ik aanraden sproeier 82 of 84, witte drukveer en Omega gouden trekveren.
hoeveel rpm zijn de goude trekveren?
 
Back
Top