Trekvereb op een 4t

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, ik zit all enig tijd me trekveren aan te passen maar blijf nog steeds hebben dat ie te laat aangrijpt zodra ik gas geef.

80cc malossi
Nokkenas malossi
Orgi vario
Orgi v snaar
Malossi torquedriver
Malossi fly clutch

nou had ik eerst wit erin, wat net iets sterker dan orgineel is, nu groen maar dat helpt ook niet veel, toen geel, toen merkte ik dat het echt te strak is, is het 4t eigen? Dat het iets langer duurt voordat ie aangrijpt tegeover een 2t? Kwa aangrijp moment
 
Advertisement - register to remove this

Ik gebruik dmp puur om de reden dat ze de veren mst +1000 + 1500 etc aangeven. Hoeveel toeren de andere merken erbij geven weet ik niet
 
Last edited:
Ik had eerst ook 1500, vond ze ook niet heel lekker.

maar kan je die malossi koppeling niet gewoon afstellen, of is dat alleen bij de delta clutch?
alleen die delta kan je afstellen, maar er moeten toch veertjes zijn die strak genoeg zijn lijkt me, het is geen toeren monster, maar die koppeling blijft, vooral bij warme motor, te vroeg aangrijpen, heb nu dmp 2000rpm bij besteld
 
Heb 2000rpm nu in mn 4t zitten. Eerste aangrijpmoment blijft te laagtoerig, en daarna maakt hij te veel toeren. Ga ze vervangen met 1000
Dus er ie vrij weinig tegen te doen? Dat ie de eerste momenten traag optrekt
Post automatically merged:

Heb 2000rpm nu in mn 4t zitten. Eerste aangrijpmoment blijft te laagtoerig, en daarna maakt hij te veel toeren. Ga ze vervangen met 1000
Rij jij ook met 80cc trouwens?
 
Last edited:
80cc malossi
Nokkenas malossi
Orgi vario
Orgi v snaar
Malossi torquedriver
Malossi fly clutch

Wat ik nou niet snap is dat je de originele vario gebruikt terwijl je een torquedriver hebt gemonteerd?
Deze is namelijk special ontworpen voor de zgn snelle vario's, en zeker voor de Malossi.

Een snelle werkt niet met de originele torque driver, maar visa versa is dit ook het geval.
Heeft alles te maken met de spiebanen van de driver en het loopvlak van de vario voor een stabieler toerenverloop.
Ook de Fly-clutch keuze vind ik wat vreemd...
Deze is niet beter dan de standaard koppeling wat dat betreft en is bovendien ook niet afstelbaar.

Met een bijpassende/bijbehorende vario kom je al een stuk verder v.w.b. het op en/of wegtrekken zonder dipjes.
Zoals het nu is blijf je afstellen qua trekveren en kom je niet veel verder.
Ook is een witte drukveer sterk zat voor jouw type Pia en set-up.
 
Back
Top