Heb geen enkele idee met wat voor setup je rijd... Als je geheel standaard rijd, dan is deze koppeling zonder van alle moeite want dan is hij gewoon al te licht (in gewicht) voor je setup..
Zo`n koppeling heeft alleen zin op middeltoerige setups waarbij de standaard koppeling dus te zwaar is *de benen vliegen dan te snel naar buiten tegen het koppelingshuis* En bij een middeltoerige setup wil je juist op hogere toeren aangrijpen. Als dit dan niet lukt bij die standaard koppeling met de aller zwaarste trekveren gemonteerd dan is namelijk die koppeling te zwaar en heb je dus zo`n race koppeling nodig zodat het langer duurt voordat de segmenten van de koppeling pas op een later moment het koppelingshuis pakken en de power van de moter dus beter word overgebracht naar het achterwiel..
Op een standaard setup of met een snel uitaatje ga je er feitelijk er niks aan hebben..
Je hebt overigens wel twee verschillende types standaard koppelingen..
Een normale (zwaardere versie)
En een wat verlichte versie..
Je ziet dat die segmenten hol zijn, dit is gedaan om de koppeling lichter te maken en het zelfde effect te geven als de polini koppeling.. Alleen nadeel aan deze koppeling is dat er geen verstel mogelijkheden aanwezig zijn die je wel hebt bij een race koppeling..
Beste is gewoon de zwaardere versie te pakken en hierbij de juiste trekveren te nemen. (omega trekveren passen hier vaak ook erin)
Zo`n peugeot blok is totaal niet hoog toerig ofzo..
Heb zelf wel eens die polini koppeling gehad op me viva-city.. Ding was met een snel uitlaatje niet af te stellen..