Trekveer en drukveer piaggio zip

Julian0707

New Member
Hallo,
Ik heb een 4 takt piaggio zip uit 2017 carburateur uitvoering. 9400 km op de teller. Hij loopt nu ongeveer 60/65 kmh. Maar ik had de vraag of het winstgevend is qua trekkracht als ik mijn drukveer en trekveren vervang. En welke ik dan het beste kan halen? Ik heb 6.1 gram rollen er inzitten. Ook had ik nog gelezen dat een grotere sproeier voor een hogere top kan zorgen maar welke wordt dan aangeraden?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als ik jouw was zou ik een filmpje posten waarin je van 0 tot top gaat. Rollen & drukveer heeft enkel met toerenverloop te maken. Als het toerenverloop goed is met geen gekke dippen dan kun je er weinig/geen winst uit halen.

Sproeier kun je mee spelen door de oude eruit te schroeven en 2 maten groter te gaan. Het word zowiezo wat kouder dus dan kan een iets grotere geen kwaad. Rijd hij beter of voor geen meter? Dan heb je meteen je antwoord.
 
Die 3 dingen die je opnoemt hoeven alleen vervangen te worden als ze zijn versleten of bijvoorbeeld met een snellere uitlaat of andere cilinder. Met zelfde onderdelen heeft het geen effect of gaat het zelfs slechter rijden
 
Back
Top