trekt warm niet goed meer

drankrijder

Area 51 Racer!
mijn sym jet trekt als ie nog niet heet geworden is lekker hard op. Maar als hij eenmaal warm is als ik dan stil sta, trekt ie haast niet meer weg. Ik haal gas over, er gebeurt niks, trekt heel langzaam op naar 30 maar daarna gaat ie weer lekker door....

Wie weet waar dit aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een motortje van modelbouw, zonder zuigerveren omdat de cilinder een piep klein bietje conisch loopt, als je zuigertje/cilinder dan versleten is dan heb je mider compressie omdat er lucht langs de zuiger kan, als de motor koud is loopt ie gewoon goed, maar als ie dan warm is dan heeft de cilinder uitgezet en is dus je compressie weg en valt je motor uit.

ik zou dus kunnen zegge: je zuigerveren zijn versleten en daarom slaat ie af als ie warm is maar dan blijft je motor nog steeds lopen, dat kan het dus denk ik neit zijn......

veel suc6 en bedankt voor het lezen van mijn vage verhaal wat hier nix mee te maken heeft :p
 
daar heb ik dus ook niks aan....

scooter heeft 10.000 km gelopen, vorig jaar nieuw gekocht.

hij valt niet uit, trekt alleen stront op wanneer ie warm is

kom met een kouwe blok bij stoplichten sneller weg als de auto's

maar met een warm blok word ik zo ingehaald door auto's op manieren die niet door de beugel kunnen
 
Heeft ook te maken met de resonantie in de UITLAAT.
Deze hangt af van de snelheid van geluid die op zijn beurt stijgt bij een stijging van de temperatuur.

Gebruik de search, daar vindt ge wel iets
 
drankrijder said:
daar heb ik dus ook niks aan....

scooter heeft 10.000 km gelopen, vorig jaar nieuw gekocht.

hij valt niet uit, trekt alleen stront op wanneer ie warm is

kom met een kouwe blok bij stoplichten sneller weg als de auto's

maar met een warm blok word ik zo ingehaald door auto's op manieren die niet door de beugel kunnen
Denk toch echt dat hij gelijk heeft hoor (je zuiger / zuigerveren versleten)
 
Een warm blokkie heeft minder benzine nodig dan een koud blokkie. Even je carb opnieuw afstellen als je m goed hebt warmgereden.
Het mengsel moet armer. Als hij bovenin wel nog goed rijdt voltaat het verder opendraaien van je luchtschroef waarschijnlijk. Draai hem maar een slag of 2 verder open om te zien hoe het dan gaat.

Overigens is het natuurlijk nutteloos te gaan zoeken naar "SYM" als je zo een algemeen probleem hebt, dat is niets SYM eigens. Als je had gezocht naar "trekt koud beter" had je veel info gevonden.
 
Uhmm miss je drukveer ? ik had zoiets ook een X.. als blokje koud is etc is die nog mooi stug rij je een tijd wordie echt te slap dmv hitte enzo.. probeer eens een andere. malossi geel of in die richting. aangezien je setup is dat wel voldoende. mzzl
 
idd dit licht ofwel aan je carb afstelling ofwel aan je rollen/drukveer, kzou eerst je vario er eens afdraaien en chekken of je rollen niet 4-kant zijn geworden, is het dat niet moet je eens je drukveer nakijken, kijk ook eens je bougiekleur na.. die moet koffie bruin zijn..

suc6
 
als ik 20, 30 km/u rijd rijd ie gewoon lekker door naar de 75

maar als ik stil sta, haal gas over, gebeurt er eerst niks, dan binnen 5 sec op 15 km/h en als ie dan de 20 haalt komt alle vermogen weer los en schiet ie er weer vandoor

makat veel minder toeren ja, en daarna opeens veel meer
 
Denk toch ook dat het je carb is. Heb nu hetzelfde probleem omdat ik de goede sproeiers nog niet had. En morgen ff de goede erin draaien.

Hij ree de hele tijd goed. Tot dat ik de prop er in dee. En de sproeier nog ietsjes te groot was. Dus denk iig dat het bij jouw ook aan je sproeier ligt.


En dat hij minder toeren maakt heeft te maken met je trekveertjes.
Moet je wat strakkere indoen, dan slipt je koppeling wat meer, en maakt hij wat meer toeren voor het wegrijden.
 
drankrijder said:
als ik 20, 30 km/u rijd rijd ie gewoon lekker door naar de 75

maar als ik stil sta, haal gas over, gebeurt er eerst niks, dan binnen 5 sec op 15 km/h en als ie dan de 20 haalt komt alle vermogen weer los en schiet ie er weer vandoor

makat veel minder toeren ja, en daarna opeens veel meer


dat had ik dus exact zo als je nu zegt... trekveertjes/drukveer was het maar meer de trekveren zelf.

edit: de straat oversteken gaat dan k*t... enzo dat soort dingen..
gooi er gewoon nieuwe trekveertjes in dan lijkt me dit wel opgelost.

edit: dit komt waarschijnlijk door je nieuwe ixil die je 1 maand had.. (had ik net niet gelezen)
 
Last edited:
Back
Top