This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Trekt steeds slechter. Hoe komt dat?

TB

Well-Known Member
Mijn scooter, aprilia sr2000, begint steeds slechter te trekken. Hij trekt vrij makkelijk naar de 20-30 en vandaar gaat ie steeds langzamer naar de 60-70. Daarna gaat ie met veel meer toeren naar de 80-85.

Best wel raar, want hij heeft het wel altijd goed gedaan. Ik heb inmiddels 8800 km op de teller staan. Ik denk zelf rollen gaar of v-snaar versleten. Maar wil het ff wat zekerder weten.

Heb inmiddels een Yasuni Z besteld bij scootparts. Dus daarmee gaat ie wel veel beter trekken. Als ie goed wordt afgesteld natuurlijk.

------------------
Aprilia Sr Racing Replica. Onbegrensd, sproeier 86, voor de rest standaard.

Gewoon rollen vervangen, maar nu zou ik gewoon ff wachten tot je Yasuni binnen is, en dan bijhorende rolletjes er in stoppen...

V-snaar zal ws. nog niet versleten zijn...

Greetz.

nu het hier toch over gaat, mijn gewone zip rijd 65 (tso heey!) nou is het probleem hij trekt als een mongool naar 55, en gaat dan heel erg traag naar 65, mijn vario ring is er eruit en er zit een bocht zonder buisje aan (weet niet of het een snelle is zat er standaart onder toen ik hem 2e hands kocht bij dealer) ook rollen vervangen ofzo? of zit er nog een prop in mijn uitlaat?

Greetz

Mwoah, zou iets beter kunnen... Een onbegrensde Typhoon (=zelfde blok) rijdt 80 onbegrensd, maar heeft grotere wielen...

Heel misschien heb je een membraanbegrenzer, maar volgens mij zitten die niet in Zipjes...

Greetz.

de laatste keer (al tijdje terug) zag ik eigenlijk niks bijzonders aan men v snaar, maarrrrrr scooter zit al boven de 13000 km, ik weet niet offie al een keer vervangen is. Niet bij de dealer in ieder geval.

Moet eigenlijk ook toegeven dat ik er niet superveel verstand van heb, waar zitten die membraampjes? in je carb toch? en hoe haal ik het plaatje er dan uit?

Greeeeetz

Je v-snaar zal zo onderhand wel behoorlijk op zijn, zou een nieuwe proberen (Dayco/Pirelli)...

In het Piaggio-deel heb eens heel uitgebreid voor RemCOW uitgetypt hoe je je membraanbegrenzer er uit sloopt... Het is gewoon een messing plaatje dat de doorlaat van mengsel verkleint, het zit tussen spruitstuk en membraan, duz niet in je carb
...

Greetz.