Trekt kut.. haalt top niet meer?

Ditech950

Well-Known Member
Ik ben nieuw op dit forum, dus allereerst hallo allemaal :)

Ik heb even een probleem waar ik jullie hulp bij nodig heb, ik heb net een gianelli reverse gekocht en ben bezig met de afstelling, ik ben uitgekomen op 6gram rolletjes, maar verder heb ik nog standaard trekveertjes en drukveer

Alleen het probleem is nu dat hij in het begin harstikke snel optrok, haalde ruim 80 op me teller. Maar de laatste tijd trekt hij echt sloom op, en vaak komt hij niet verder dan 65 op de teller, dan duurt het echt ongelovelijk lang voordat hij daar voorbij is (ik kom daar nu ook alleen op als ik een stukje langs de weilanden ga rijden, door de stad is het hopeloos)

De dealer adviseerde andere trekveertjes en drukveer, klopt dit? en zoja welke bevelen jullie aan?

Heb btw een sr ditech, dus geen sproeiers etc
 
Advertisement - register to remove this

Je zou iets sterkere trekveertjes moeten steken, 25 % of 50 % sterker.
Drukveer een malossi geel zou moeten voldoen.
Rolletjes tja, weet het niet helemaal met Aprilia maar een grammetje lichter dan het standaard.
 
Drukveer kan je als het goed is gewoon standaard houden,
probeer iid die zilveren veren, en ga anders van 6 naar 5.5 gram en kijk of je dan uit die dip komt.

5.5 gram zorgde bij mij voor overtoeren, en in het begin ging ie daarmee wel naar 85, maar op een geven moment had ik daarmee het zelfde als nu, dat het lang duurt voordat je op de top komt
 
Back
Top