Trekt haast niet meer op met warme motor uit stilstand.

Etim

New Member
Ik heb een Peugeot Kisbee van 2017, sinds een week heb ik het probleem dat als de motor warm is en ik wil vanuit stilstand wegrijden de motor smoort en daardoor dan niet meer van mijn plek kom.
Als ik dan een paar keer met de gashendel op en neer ga gaat het moeizaam maar dan rijdt de scooter weer aan.
Ik heb inmiddels de carburateur schoon gemaakt (zat geen vuil in), en een nieuwe bougie erin gezet.
Dit heeft niet geholpen, na testen bijna niet meer weg te rijden vanuit stilstand, maakt dan een jankend geluid.
Als ik op snelheid ben is er niets meer aan de hand.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

brom of snor?

Welke sproeier zit erin en welke stationair sproeier. Denk dat hij te klein is.. Als de motor heet is dan verdampt de benzine nevel gewoon sneller, en dan heb je dus meer benzine in de motor nodig..

Bij een brom zou ik op ze minst een 82 erin draaien, die gebruik ik zelf ook en daarop loopt hij gewoon perfect.

Jankend geluid , daarmee moet je uitkijken. Kan best zo zijn dat er flinke halen op de zuiger staan door te schraal lopen.
 
brom of snor?

Welke sproeier zit erin en welke stationair sproeier. Denk dat hij te klein is.. Als de motor heet is dan verdampt de benzine nevel gewoon sneller, en dan heb je dus meer benzine in de motor nodig..

Bij een brom zou ik op ze minst een 82 erin draaien, die gebruik ik zelf ook en daarop loopt hij gewoon perfect.

Jankend geluid , daarmee moet je uitkijken. Kan best zo zijn dat er flinke halen op de zuiger staan door te schraal lopen.
Ik ben inmiddels bij mijn dealer geweest, en jij hebt helemaal gelijk er zat een 78 sproeier in en nu een 82. Het is trouwens een snorscooter.
Trekt weer normaal op. Toch bedankt voor de info.
 
Back
Top