This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Trekt afgelopen dagen opeens harder op?

smonjirez

Well-Known Member
Ey mensen,

Niet dat ik het een probleem vind, maar afgelopen dagen trekt mn phantom opeens steeds harder op. Ik vroeg me af waardoor het zou kunnen komen? Dan weet ik dat alvast eventueel voor een volgende keer. (heb met de meeste nieuwe onderdelen waaronder cil + krukas trouwens al wel meer dan 1000 km gereden).
Setup:
- DR50
- Gianelli Shot
- P1 vario
- 17,5mm dellorto
- Stage6 inlaatkit (membraan,plaatjes,spruitstuk)
- Nieuwe ori krukas

Misschien iets bij je koppeling ? Mijn scooter trok ook bagger op dus had andere trekveertjes gekocht maar kreeg de koppeling niet los van de poulies omdat die moer zo verdomme's vast zat en had ook geen goed gereedschap want ik was bij een vriend van me. Maar ik had toen wel met de compressor een tijdje op de koppeling staan spuiten voordat ik hem eraf haalde zodat hij afkoelde. Kwam een hoop stof af (vsnaar en segmentjes-stof) en ook een soort stukje steen Maargoed ik alles maar weer erop gezet met diezelfde te slappe trekveertjes, maar toen greep me koppeling ineens later aan, raaaaaaaaar maar waar. Mijn segmentjes zijn ook echt helemaal op zit te wachten op mijn stage 6 koppeling maar die komt niet echt binnen ofzo.

Mja, maar de afgelopen paar weken heb ik NIETS aan mn scooter veranderd, helemaal niets los gehaald. En stof oid kan ik me niet voorstellen want praktisch alles qua motoriek / overbrenging is nieuw / schoongemaakt...

Het weer zou MISSCHIEN kunnen, maar afgelopen 2 dagen doet ie het zowel overdag als s'nachts wanneer het toch een stukje kouder is gewoon veel beter dan eerst.

Haha ja dat heb ik ook wel eens dat ik op een rechte weg de 80 haal, en de andere keer maar 72 ofzo Achja mij maakt het niet uit het komt vooruit dus is goed haha

in 5 minuten ja ? Vind ik knap want het gebeurd me vaker en die draait echt zo snel niet :L Maar houd er maar over op want anders krijg je weer zo'n zinloze discussie, terwijl ik het zelf toch beter weet wat mijn scooter doet dan jij.

Klinkt meer als te zware drukveer die die niet altijd (helemaal) inkrijgt. Vooral icm net niet goed afgestelde carb (teveel reactie op het weer) krijg je dan dat soort dingen dat die de ene keer 60 loopt en de andere keer wel "doortrekt naar de 80"