Trekken en snelheid Zip brom 2017

Rara

New Member
Goedemorgen, tijdje geleden een Zip uit 2017 gekocht die niet wilde starten. Na hier op het forum wat electronische hulp gekregen te hebben(Sparky) en wat raadselachtige oplossingen start en rijd de zip weer.
Er zat een Ducati cdi grijs op en deze is vervangen voor een orginele( grijze daar start hij niet op). De Zip trok voor geen meter en de topsnelheid ligt net boven de 30. Nu zag ik dat er ook een witte drukveer op zit en rode trekveren.
Ook zaten er 6.5gr rolletjes in. Nu ben ik begonnen met andere rolletjes 7.2 en 8gr. Met deze rolletjes trekt de Zip een stuk beter alleen loopt ie nog steeds niet harder dan net boven 30km. Onze wens is dat de Zip 50km/h gaat rijden, mag zelfs iets minder maar dat de Zip wel redelijk optrekt. Orgineel dus eigenlijk, maar dan met een snellere optrek. Weet iemand met welke combinatie we het dichtst bij deze wensen in de buurt komen?
 
Advertisement - register to remove this

Goedemorgen, tijdje geleden een Zip uit 2017 gekocht die niet wilde starten. Na hier op het forum wat electronische hulp gekregen te hebben(Sparky) en wat raadselachtige oplossingen start en rijd de zip weer.
Er zat een Ducati cdi grijs op en deze is vervangen voor een orginele( grijze daar start hij niet op). De Zip trok voor geen meter en de topsnelheid ligt net boven de 30. Nu zag ik dat er ook een witte drukveer op zit en rode trekveren.
Ook zaten er 6.5gr rolletjes in. Nu ben ik begonnen met andere rolletjes 7.2 en 8gr. Met deze rolletjes trekt de Zip een stuk beter alleen loopt ie nog steeds niet harder dan net boven 30km. Onze wens is dat de Zip 50km/h gaat rijden, mag zelfs iets minder maar dat de Zip wel redelijk optrekt. Orgineel dus eigenlijk, maar dan met een snellere optrek. Weet iemand met welke combinatie we het dichtst bij deze wensen in de buurt komen?
Als dit de orginele cdi is. Dan is het toch een snor cdi.
 
Bedankt voor je reactie. Helaas staat er geen serienr of iets op de cdi. Op het doosje waar hij uitkomt staat wel het artikelnr en ean code(41902) 8 718336032696. Als ik die invul bij bijv Google kom ik wel uit op een brom cdi.(Zandri).
 
Bedankt voor je reactie. Helaas staat er geen serienr of iets op de cdi. Op het doosje waar hij uitkomt staat wel het artikelnr en ean code(41902) 8 718336032696. Als ik die invul bij bijv Google kom ik wel uit op een brom cdi.(Zandri).
Ja maar google zegt zoveel. Probeer er anders 1 van een vriend. Ik denk gewoon een snor cdi. Ik rijd zelf nooit op een zip. Maar de enige keer op een 4 takt snor. Was de snelheid ook maar max 30
 
Voor een paar tientjes een ingezaagde brom cdi gekocht. Maar nog steeds rijd de Zip niet harder dan 30.
Nogmaals even de opstelling:
Witte drukveer
Rode trekveertjes
7.2gr rolletjes
Geen varioring
En 1x een orginele brom cdi
1x geprobeerd met een ingezaagde 45km brom cdi.
Het is van alles iets, maar hiermee zou de Zip toch wel boven de 30 moeten komen?
Zou er nog iets met lucht instelling of zoiets moeten gebeuren op de carburateur?
 
Voor een paar tientjes een ingezaagde brom cdi gekocht. Maar nog steeds rijd de Zip niet harder dan 30.
Nogmaals even de opstelling:
Witte drukveer
Rode trekveertjes
7.2gr rolletjes
Geen varioring
En 1x een orginele brom cdi
1x geprobeerd met een ingezaagde 45km brom cdi.
Het is van alles iets, maar hiermee zou de Zip toch wel boven de 30 moeten komen?
Zou er nog iets met lucht instelling of zoiets moeten gebeuren op de carburateur?
Heel random wat ik nu zeg.
Ik werk niet met zip dus t is maar een gok.
Geen gasschuif begrenzer?
 
Dat is dat borgveertje om de gasnaald?
En stel ik nog een leken vraag.
Waaraan kan ik zien of er misschien een snorblok onder is gezet? Op de papieren kan het wel een brommer zijn, maar wie weet.
 
Deze kan op slot. Kan me wel voor mn kop slaan. Cdi extra gekocht, verschillende rolletjes. Zelf altijd 125cc gereden en nu voor mn dochter bezig. 30 op de reller is voor mij niet echt snel, maar moet het ook echt wel 30 zijn. Ligt dus gewoon aan de km teller/kabel. Net voor de auto gereden en strak 50. Dus waarschijnlijk 45 in het echt. Het liefst nog 5 harder maar dat gaan we nog wel uitzoeken. Bedankt voor het meedenken.
 
Back
Top