Trek-Drukveren

NEC

Well-Known Member
Ik heb ff een vraagje.

Ik heb een Speedfight 2. Wil sneller laten optrekken, snelheid is goed! (75km/pu) originele uitlaat, is het wel slim om andere drukveer en andere trekveertjes erin te zetten. Ik hoorde dat hij dan teveel toeren maakt en niet van de plek afkomt, wat is hier van waar?????
 
Advertisement - register to remove this

hmm van de plek afkomen dot hij denk ik wel.
of juh moet wel heeeele strake trekveertjes hebben.
maar met een helemaal std scooter trekt hij toch als wel aardig.
denk niet dat juh hem veel sneller kan laten trekken.
anders gewoon proberen wie weet.
 
Kost volgens mij alles bij elkaar niet meer als 15 Euro. Maar is handig als ik weet of het kwaad kan, scheelt (een vriend van mij) een hoop werk, want ik weet er fucking weinig van.. Heb ik alleen maar gehoord
 
Andere trekveertjes helpt bij het optrekken.
Wanneer je sterkere monteerd, trekt de scooter vannuit stilstand op met hogere toeren, waardoor er meer vermogen is om op te trekken. Maar met te sterke kom je haast niet weg. Dus je moet een beetje uitvinden welke de beste zijn.

Je hebt Malossi setjes met 3 verschillende veersterktes voor 16 euro, waarmee je wel een betere sterkte vind dan de std. trekveertjes.
 
Koppelingsbegrenzer :?
Mkay, maar bij scootparts.nl kun je een setje van 3 verschilende veersterktes bestellen van Malossi voor Peugeot scooters vanaf 1997 voor 15.95 euro. Koop deze met een koppelings demontage sleutel en dan moet je zelf uitvinden met testen welke veersterkte het beste is.
 
bij een std scooter zitten er vanuit de fabriek al precies de goeie rollers/drukveer en trekveertjes in
ga hier niet aan lopen kutten...het enigste wat je berijkt is meer toeren [waardoor het <b>lijkt</b> alsof je harder gaat] meer slijtage en je gaat er vaak slomer door.
 
ik snap ook niet helemaal waarom je in jouw situatie de trekveren wil veranderen. bij onbegrensde scooter zijn die al wel goed hoor. als je harder op wil trekken moet je toch iets anders doen. je zegt dat je koppelingsbegrenzer eruit is, je zal wel je varioplaatje bedoelen, maar is je resonantiebuisje (piemel) al van je uitlaat? dat scheelt al een heleboel. Anders zit er niks anders op dan een andere uitlaat...
 
Die piemel heb ik er nog op zitten, maar het probleem is dat hij dan ook sneller rijdt. En daar heb ik niet echt veel trek in, aangezien hier fucking veel wouten rondrijden!
 
Ja, AzZ_KiKr heet gelijk en geloof ons nou maar; blijf van die trekveren af. maak je scoot onbegrensd gooi er een ietsiepietsie groter sproeiertje in. Blijf van je rollen je trekveren en je drukveer af. En je heb een vlotte scoot zonder problemen met de wouten.
 
Back
Top