trek/drukveren percentage's

SR Max Biaggi

Gilera DNA te koop
okee ik wil dit ff op een rijtje hebben want het is nogal vaag allemaal:

hoeveel % zijn de volgende veren??

VOOR MINARELLI

UPDATE:

trekveren:

HEBO

rood
blauw
groen

POLINI
van strak naar slapper:

blauw
geel
groen
zwart
origineel

er bestaan ook nog witte maar waar die horen :?

LEOVINCE

geel: 30%

OMEGA

zwart: 40%

drukveren:

MALOSSI

wit: 7%
geel: 15%
rood: 30 %

POLINI

Zilver: 7%
Goud: 15%

evo:

blauw
wit

DOPPLER

rood: 35 % (?)
geel: ??

HEBO

grijs: 15% (wordt geleverd icm vario)


als je dr nog meer weet dan mag je ze toevoegen....
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Ornathon
Ik neem aan dat je dus de percentages onderling kunt vergelijken?
(dus 8% van Polini = even sterk als 8% van Omega ofzo)

dat is juist het kromme van dit topic (no offence hoor ofzo) want dat kan dus niet. Ieder merk hanteerd weer een ander percentage of maatstaaf.
 
hoeveel % zijn blauwe trekveertjes, en hoeveel zijn rooie ? ( die werden bij mn race koppeling geleverd ) ik heb die blauwe er nu op zitten met Polini goude 15% drukveer en 3,5 gram rollen en geen 1 dip in de acceleratie 8) ( tot de krukas kapot ging :D )
 
Gouden polini en gele malossi komen niet overeen in sterkte, gele malossi is veel sterker! Malossi geeft de sterkte ook niet aan in % maar in dikte! F uit me hoofd; wit-3,8mm geel 3,9mm en rood 4,1mm, kan zijn dat ik er net f naast zit
 
Originally posted by aerox-evo70
gaat het hier om pia of mina ? want volgens mij wordt het een beetje een zooitje zo...
maar volgens mij is malossi rood op mina 104%
en van top performance heb ik ook lijstje, paars: 30%, groen: 22%, geel: 15%
(polini goud= 60% ?, misschien evo goud...)

malossi rood 104%????????/
gewoon 30 procent hoor.
 
stomme vraag, maar kameraad van me zegt dat ie groene malossi trekveren heeft. hij heeft sterkere nodig, maar als je dus niet eens weet hoe sterk ze zijn, iemand enig id?

is dit als het beetje compleet is ook geen ideetje voor de how-to's ofzo, is altijd handig, met al die veren zie je door de bomen het bos ook nie meer
 
Originally posted by DNA-Menno
malossi rood 104%????????/
gewoon 30 procent hoor.
mjah, in ieder geval 35 kg, stond er ergens, weet ook niet wat ik ermee moet, en mijn malossi rood was echt wel 187x sterker dan een 30% veertje

ik kreeg bij me hebo koppeling trouwens 2 paar trekveertjes, en een boekeje waarin stond bij hoeveel toeren ze aangrepen, dus dan heb je % helemaal niet meer nodig...
 
Originally posted by Mark Flugel
stomme vraag, maar kameraad van me zegt dat ie groene malossi trekveren heeft. hij heeft sterkere nodig, maar als je dus niet eens weet hoe sterk ze zijn, iemand enig id?

is dit als het beetje compleet is ook geen ideetje voor de how-to's ofzo, is altijd handig, met al die veren zie je door de bomen het bos ook nie meer

Volgorde malossi trekveren is: wit, geel, groen, rood, blauw, zwart!
 
Hoe weet je nou hoeveel procent je nodig hebt als je geen beginwaarde hebt. Hoeveel procent is de std drukveer dan eigenlijk?

Maar je hebt ook nog een Evo zwart. Even sterk als malossi rood.
 
de std drukveer is een X procent en bv malossi rood is +30%
men zegt gewoon 7%,15%30% etc...maar het is eig +7%...
die rooie is dus 30% stugger dan de std... als je als voorbeeld 100 neemt als beginwaarde dan is malossi rood 130!
 
Steken nu in Delta Clutch witte malossi veertjes in in, maar wat is de volgende kleur en %? En met welke liggen deze dan ong samen op een ori koppeling want die delta clutch is te leen :/
 
Originele koppeling (105)
Zwart (1,6 mm)
Wit (1,7 mm)
Geel (1,8 mm)

Originele koppeling (107)
Groen (1,8 mm)
Blauw (2,0 mm)
Rood (2,2 mm)

Originele koppeling (112)
Geel (1,8 mm)
Zwart (1,9 mm)
Wit (2,0 mm)

Malossi Fly Clutch (alle)
Wit (1,6 mm)
Groen (1,7 mm)
Geel (1,8 mm)

Malossi Delta Clutch (alle)
Rood (2,0 mm)
Blauw (2,1 mm)
Zwart (2,2 mm)


Is het 100% zeker een delta clutch?
 
Back
Top