transmissie?

speedfight is the best

SpEeDfIGhT GaNgStA
hoi, ik heb weer es een probleem.Ik mag van m'n ouders geen andere uitlaat (tot dat ik de scoot heb afbetaald,volgend jaar ofzo)dus zit ik er aan te denken om maar spulletjes voor de scoot te kopen die ze niet kenne zien,nog geen 70cc (met standaard uitlaat heeft niet veel nut natuurlijk),ik zat te denken aan een andere koppeling,vario,v-snaar en al dat andere spul dat in m'n carter zit,ongeveer de hele transmissie van m'n scoot dus.wat is nou het beste?hebo koppeling heb ik veel van gehoord,die ga ik denk ik ook kopen,maar welke vario/v-snaar moet daar dan bij?alvast bedankt voor de replys

Advertisement - register to remove this

Malossi Multivar (vario), Malossi v-snaar, Hebo koppeling, Malossi/Polini halfoulie, Malossi achterpoelies (vaste en bewegende), 19mm of een 17,5mm carbu, indien carbu 19mm of groter is, bijpassend spruitstuk nemen, ietsjes zwaardere vertanding, ga zo maar door
wink.gif

Maar maar een Giannelli Metal ook niet eens? Zeg je toch gewon dat het een vervangings uitlaat is? Anders schop je die uitlaat die er nu onder hangt gewoon kapot en zeg je dat een For Race of een NR-X, of noem maar een andere leuke uitlaat op, stukken goedkoper is als die standaard pijp die eronder hangt. Hopelijk heb je dan niet van die ouders die zeggen dat zij wel een nieuwe std uitlaat kopen voor je
wink.gif

Greetz

Ik heb zo ongeveer alles te koop wat je wilt hebben:
Polini vario: f. 50,-
Polini snaar: f. 25,-
Polini Speeddrive torquedriver: f. 100,-
Top Racing koppeling (Hebo Replica): f. 50,-

Alleen de vario is veel gebruikt(ziet er als nieuw uit), de rest is bijna nieuw.
Bij mij liep dit allemaal uitstekend op een MHR Replica 70cc + 19mm carb + Polini for Race uitlaat.
Als je dit van mij wil kopen heb je voor 225 piek de hele zooi in een, en ben je een stuk goedkoper uit dan wanneer je alles nieuw zou halen.

Owja even ter vergelijking wanneer je alles nieuw zou kopen, dan ben je ongeveer 500 piek kwijt.

[This message has been edited by Ogre (edited 10 May 2001).]

zou wel beter zijn als ik dit van je kon kopen natuurlik,waar woon je ergens? en wat is nou precies het nut van een torquedriver? (ben idd nog een beetje newbie op dat gebied)wat betreft die uitlaat;ik heb m'n scoot net een maandje,dus als die uitlaat kapot gaat>>>garantie,en btw,een metal ziet er echt niet uit (al helemaal niet onder een speedfight)en dat ding klinkt ook nergens naar (eigenlijk helemaal niet
smile.gif
)
ik koop straks wel een keer een nrx,in de vakantie waarschijnlijk

Originally posted by speedfight is the best:
wat betreft die uitlaat;ik heb m'n scoot net een maandje,dus als die uitlaat kapot gaat>>>garantie.

Dan zeg je toch gewoon dat iemand ertegen geschopt heeft. Dan valt het niet meer onder de garantie. Of heb je een Allrisk verzekering?? anders wordt dat ook nog gedekt
frown.gif
(eigenlijk
smile.gif
)

[This message has been edited by Tim_b (edited 11 May 2001).]

Originally posted by speedfight is the best:
zou wel beter zijn als ik dit van je kon kopen natuurlik,waar woon je ergens? en wat is nou precies het nut van een torquedriver? (ben idd nog een beetje newbie op dat gebied)wat betreft die uitlaat;ik heb m'n scoot net een maandje,dus als die uitlaat kapot gaat>>>garantie,en btw,een metal ziet er echt niet uit (al helemaal niet onder een speedfight)en dat ding klinkt ook nergens naar (eigenlijk helemaal niet
smile.gif
)
ik koop straks wel een keer een nrx,in de vakantie waarschijnlijk

Ik woon in Loosdrecht, das +-75km ver weg, best ver dus.
Mocht je het willen hebben dan kan het altijd via de post verstuurd worden, ongeveer 12 gulden verzendkosten volgens mij.
Contact me anders even op icq: 18271113 of bel eventjes op 06-19190752 (Sander).
En een torquedriver is een soort vario in je koppeling, dus die moet je toeren strak houden.
Die Polini Speed Drive doet dit een stuk beter dan de originele, dus heb je meer vermogen bij een goede afstelling.
Ik had 'm zelf zo mooi afgesteld gekregen dat de toeren van 0 tot 105km/h bijna helemaal strak bleven
smile.gif

V-snaar
smile.gif

Je Speed Drive/Torque Driver is het bewegende deel van de achterpoelies, deze varieert... Bij montage van een van de bovenstaande exemplaren wordt het toerenverloop anders (beter), dus een aanrader...

Greetz.

Montage van een Speed Drive op Minarelli zonder de vaste poeliehelft, geen montageproblemen, en een veel constanter toerenverloop...

I.c.m. Polini Speed Control, Airspeed en v-snaar...

Greetz.

kijk wel goed uit met die torque driver,want die zijn groter(128mm) in diameter dan het origineel,teminste bij min hor (dus daar heb je geen fuck aan dat ding alleen)

bij speedfight weet ik niet.

Originally posted by suzi:
het gaat niet om een montage probleem met die torque driver(voor min hor)hij past perfect.

hij is gewoon veel groter dan het vaste deel,daar kun je dus niks mee.

Okee, geen montageprobleem, verkeerd gelezen...

Wat heeft de buitendiameter te maken met de verbeterende werking? Het VERLOOP is beter, volgens mij wordt alleen i.c.m. een MHR-vario gebruik gemaakt van de grotere diameter (waarvan ik zelfs betwijfel of hij zoveel groter is, zal het binnenkort eens nameten)... Met verloop bedoel ik de gefreesde banen, waarbij geen rare knik in de spiebanen zit... Verder 2 mogelijkheden omdat er 2 sets in zitten, ik d8 37 en 42 graden (Speed Drive)...

Ook het eventueel "scheef staan" van de v-snaar kan nix met buitendiameter te maken hebben, hoogstens een vreemde helling van de poelie...

Greetz.

het gaat niet om een montage probleem met die torque driver(voor min hor)hij past perfect.

hij is gewoon veel groter dan het vaste deel,daar kun je dus niks mee.

je v-snaar komt dan scheef er in te staan(in het begin,of zakt naar de begin van het vaste deel).

nogmaals van een speefight weet ik niet.
kun je mischien ergens na vraagen.

Back