Transmissie Olie Vervangen?

Advertisement - register to remove this

eerste keer vervangen op de 500 of 1000 zoals je wil daarna zoals hierboven gezegd. en kijk eens in het boekje van de scooter, staanrichtlijnen in.

hoe?
-Bijvulvijsje bovenaan erafdraaien en onderaan ook erafdraaien (wel bak onder die onderste vijs zetten om de olie op te vangen)
-onderste vijsje terug vast als alles eruit is
-dan is een maatbeker afmeten hoeveel erin moet (iets meer in de beker doen omdat er een deel aan de rand blijft plakken, zeker bij hele 'vettige'
-via trechter erin
-bovenste vijsje er terug in
-rijden maar

Bij mij in het boekje stond 10W40 aangeraden, er zit nu 80W90 in... Kan normaal gezien niet zoveel kwaad, gewoon zien dat je olie speciaal voor transmissies hebt dan komt alles goed.
 
Ja hoef je ook niks af te meten. Ik heb ooit zelfs gewoon 2takt olie erbij gegooid :)

Enfin, gewoon af en toe vervangen kan geen kwaad. Als het eruit loopt is het ook helemaal zwart, is ook neit goed lijkt me...
 
Originally posted by Sjoerd
Ja hoef je ook niks af te meten. Ik heb ooit zelfs gewoon 2takt olie erbij gegooid :)

Enfin, gewoon af en toe vervangen kan geen kwaad. Als het eruit loopt is het ook helemaal zwart, is ook neit goed lijkt me...

Gooi er nou maar geen twee-takt olie bij, want je draait je hele vertanding aan gort. Voor het verversen eerst even een rondje rijden. Olie is dan warm en komt er makkelijker uit...
 
Originally posted by Xander2000
Gooi er nou maar geen twee-takt olie bij, want je draait je hele vertanding aan gort. Voor het verversen eerst even een rondje rijden. Olie is dan warm en komt er makkelijker uit...

as gewoon een verhaaltje van mij, geen tip ofzo |(
 
Back
Top