transactie van betalen via eBay

Mikkee..

GC Sjlet
Ik heb de search hier gebruikt, en een mail naar eBay gestuurd, maar ben niets wijzer geworden..
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben via Marktplaats in contact gekomen met een
man uit London. Hij bied Iphones aan voor 150 euro/stuk. Nu zegt hij dat
hij de betaling wilt regelen via eBay.
Hij zegt dat eBay een payment invoice naar mij zou sturen, ik maak het geld over naar eBay.Hij stuurt vervolgens het toestel op naar mij, wanneer
eBay aan hem hebben laat weten dat ik het geld heb overgemaakt.
Wanneer ik dan het toestel veilig thuis heb gekregen, laat ik dat aan
eBay weten, waarop zij het geld naar hem overmaken. Klaar is de
deal. Zo legt de man het uit.

Mijn vraag aan jullie is; kan dit? Is dit een mogelijke manier waarop de
transactie plaats kan vinden?

Hij wil nu mn gegevens, zodat hij de deal via eBay kan starten. Is dit complete bullshit? Of kan dit op een veilige manier?

Ik ben verder een n00b op het gebied van eBay

dank!
 
Advertisement - register to remove this

Als iets te goed klinkt om waar te zijn?

Maar, ik zou het alleen doen als hij het via ebay te koop zet, en jij via paypal kan betalen. Zo geniet je kopersbescherming. Voor de rest, ik ruik scam?
 
Of je krijgt zo'n chinese Iphone. Ik zou doorsparen of een met een abbo nemen hier in NL. Bijna gratis tegenwoordig.
 
Ebay doet in een transacties , doorvoor hebben ze een overeenkomst met paypal.

En dan moet er op ebay een veiling staan die jij dan wint en via die weg dan met paypal betaald. Andere opties zijn niet gegarandeerd.

Dus lekker laten waaien
 
Inderdaad, +1 Martin.

Als het te mooi klinkt, of het onwaarschijnlijk is, dan wordt je gewoon opgelicht. Het kan wel zijn dat het gestolen is maar dan moet je diegene kennen die het gejat heeft oid, dan weet je zeker dat je je spul krijgt :+
 
Kijk op eBay bij zijn iTrader zeg maar, je kunt toch zien hoeveel transacties etc. hij al gedaan heeft...
Zijn het er veel, en positief, betaal dan via Paypal, dan moet het goed komen denk ik
 
Ik heb ook wel is via Marktplaats dat ik zag dat de adverteerder uit Londen kwam, ik toonde eerste interesse, en hij gelijk praten over verzenden betalen etc., ik zeg, ik kom gewoon met de boot naar je toe, en toen kreeg ik opeens geen reactie meer...
Londen klinkt ver, maar voor weinig geld kan je daar zijn natuurlijk
 
met ebay zelf kan je niet betalen als je dat wil weten...

Idd. Je betaald eBay niet , maar het PayPal user-account van die vent in Londen. eBay is puur een website voor mensen die dingen wil aanbieden. Enige nadeel is dat mensen perseé met PayPal moeten betalen. Of een cheque voor de verkopers die die accepteren.
 
onzin, op ebay kan je met alle mogelijke manieren betalen die de verkoper wenst, dus internationale overboekingen via de bank etc worden ook geaccepteerd, mits de verkoper het wenst.

alleen betaal ik zelf áltijd via paypal, geld is direct overgemaakt en je aankopen zijn nog verzekerd ook, ideaal. las van de week ook dat ze paypal aan marktplaats gaan binden, prima.
 
Ik gebruik ook veel ebay en doe alle betalingen met paypal.
Echt een geweldig systeem als je het mij vraagt.

Je kan altijd een reactie geven aan ebay en paypal als je je spul niet thuis krijgt gestuurd, en als dat idd zo blijkt te zijn, krijg je van paypal je centen terug.

Als die vent dat via ebay wilt verkopen, zal het denk ik wel opgestuurd worden... anders word je gebanned en kan je nooit meer op ebay, simpel zat.
Denk alleen dat je idd een chinese iphone thuis krijgt.
 
:)

ja het is ook te mooi om waar te zijn! heb de man ook laten weten dat ik van de koop afzie.. hij heeft nooit meer gereageerd...
 
onzin, op ebay kan je met alle mogelijke manieren betalen die de verkoper wenst, dus internationale overboekingen via de bank etc worden ook geaccepteerd, mits de verkoper het wenst.

alleen betaal ik zelf áltijd via paypal, geld is direct overgemaakt en je aankopen zijn nog verzekerd ook, ideaal. las van de week ook dat ze paypal aan marktplaats gaan binden, prima.

Ebay doet zelf geen transacties verwerken!!

Ebay heeft die betalingsmogelijkheben alleen als notitie optie staan.
Maar dat wil niet zeggen dat ebay er tussen zit.
Alleen met paypal is er garantie en ebay zelf adviseerd dit ook te gebruiken
 
Back
Top