en deze uitlaten via de link zijn ook bedoelt om wel iets meer vermogen te verkrijgen ,echter zal het ook om "road-legal" gaan in dit geval.
een expansiepijp zal niet bepaald makkelijk legaal gaan worden wat geluid betreft.
en waar laat je ze ?
ook moet je er rekening mee houden dat je het vermogen niet zomaar even onbeperkt omhoog mag krikken voor op straat , tenzij je er een geheel nieuw kenteken bij laat keuren na de aanpassingen.
je mag maar zoveel % meer vermogen hebben dan op het kenteken staat.
verder , uitlaten , dempers , katvervangers voor de gemiddelde gewone auto's zouden ook meer vermogen moeten geven , nou , volgens mij eerder minder als je verder niks aanpast... net als open air filters , daar zou je THEORETISCH ook meer vermogen van moeten krijgen , ja , als je heel veel aanpast op een getunede motor mischien..
dus wat er op zo'n site staat zou ik me niet veel van aantrekken , de praktijk zal het moeten leren.
verder over de werking van een uitlaat op een 2 takt , een uitlaat kan er van de buitenkant zeer std uit zien , net als bijv. Kreidler en zundapp uitlaten vroeger , echter zijn dit wel degelijk snellere uitlaten , zelfs heel veel std scooteruitlaten werken gedeeltelijk op het principe van een expansieuitlaat , en dat is dus een bocht die vanaf de cilinder in diameter oploopt , waarna het tegen een schot weerkaatst en zo toch een puls terug geeft en dus het verspilde mengsel toch enigzins de cilinder weer in drukken.
en zo werkt een oudere uitlaat zoals kreidler en zundapp o.a. ook ongeveer met deze werking , alleen dan met 1 en dezelfde diameter bocht , die in een andere diameter zijn en een andere lengte.
in feite rijdt een hedendaagse scooter vaak al met een snelle uitlaat in verhouding tot vroeger , en zo kun je het waarschijnlijk ook zien met de uitlaten in de link , wel sneller maar toch beperkt.
en zeker op een auto van heel wat meer kilo's is het effect in verhouding met een scooter van 90 a 95 kilo iets anders..
zou je bij een scooter 6 pk erbij krijgen verneem je dat HEEL goed , bij een auto verneem je dat amper..
dus je moet niet een brommer gaan vergelijken met een auto eigenlijk , ja , beide een 2 takt , maar daar houdt het ook wel op..