Trabant vlammert !!

sander3412

super member
Hallo mensen .
Ik heb hier 2 trabant's 601 staan en 2 Kapitein mobyletts
Nu wilde ik één trabant gaan opvoeren (2-takt altijd leuk)
Het zijn 2 ac cilinders van 300cc
Weet iemand of hier snelle onderdelen voor te koop zijn
Uitlaten zat ik zelf te denken aan kart/ cross/ waterscooter uitlaten
mvg Petoet
 
Advertisement - register to remove this

Haha, wel te vet natuurlijk. Er is in Nederland ook nog een trabant tuning club als ik me niet vergis, zijn eens op tv geweest.
 
@bas thanks voor de website alleen weet ik niet of dit echt snel is.
Gezien die uilaat lijkt me niet echt een dikke uitllaat met veel vermogen .
Maar ik ga zeker contact met hun opnemen

@ spNk Het zal zeker vet zijn , kun je het voorstellen zie je een trabantje, blaast hij er met + 10000 rpm er vandoor 9||6
 
mja , dat zal niet zomaar gaan , je moet niet vergeten dat zo'n blok niet gemaakt is voor racen maar voor duurzaamheid..

en tja , het is een 2takt , maar heel anders opgebouwd dan een modern scooterblok oid.

elke 2 takt is wel snel te krijgen ,maar je zult toch wel radicaal wat moeten gaan veranderen uiteraard ,zoals poorttimingen etc. lijkt mij.

alleen even een uitlaat lijkt me niet je van het..
 
Opzich 6 pk erbij door een ander uitlaatje merk je wel :) Maar het is gewoon een combinatie van onderdelen die je zal moeten gebruiken om meer vermogen te krijgen. Zeker ook wat melf zegt, het blok zelf is er gewoon niet met die gedachte ontworpen.
 
en deze uitlaten via de link zijn ook bedoelt om wel iets meer vermogen te verkrijgen ,echter zal het ook om "road-legal" gaan in dit geval.

een expansiepijp zal niet bepaald makkelijk legaal gaan worden wat geluid betreft.
en waar laat je ze ? ;)

ook moet je er rekening mee houden dat je het vermogen niet zomaar even onbeperkt omhoog mag krikken voor op straat , tenzij je er een geheel nieuw kenteken bij laat keuren na de aanpassingen.

je mag maar zoveel % meer vermogen hebben dan op het kenteken staat.

verder , uitlaten , dempers , katvervangers voor de gemiddelde gewone auto's zouden ook meer vermogen moeten geven , nou , volgens mij eerder minder als je verder niks aanpast... net als open air filters , daar zou je THEORETISCH ook meer vermogen van moeten krijgen , ja , als je heel veel aanpast op een getunede motor mischien..

dus wat er op zo'n site staat zou ik me niet veel van aantrekken , de praktijk zal het moeten leren.

verder over de werking van een uitlaat op een 2 takt , een uitlaat kan er van de buitenkant zeer std uit zien , net als bijv. Kreidler en zundapp uitlaten vroeger , echter zijn dit wel degelijk snellere uitlaten , zelfs heel veel std scooteruitlaten werken gedeeltelijk op het principe van een expansieuitlaat , en dat is dus een bocht die vanaf de cilinder in diameter oploopt , waarna het tegen een schot weerkaatst en zo toch een puls terug geeft en dus het verspilde mengsel toch enigzins de cilinder weer in drukken.

en zo werkt een oudere uitlaat zoals kreidler en zundapp o.a. ook ongeveer met deze werking , alleen dan met 1 en dezelfde diameter bocht , die in een andere diameter zijn en een andere lengte.

in feite rijdt een hedendaagse scooter vaak al met een snelle uitlaat in verhouding tot vroeger , en zo kun je het waarschijnlijk ook zien met de uitlaten in de link , wel sneller maar toch beperkt.

en zeker op een auto van heel wat meer kilo's is het effect in verhouding met een scooter van 90 a 95 kilo iets anders..

zou je bij een scooter 6 pk erbij krijgen verneem je dat HEEL goed , bij een auto verneem je dat amper..

dus je moet niet een brommer gaan vergelijken met een auto eigenlijk , ja , beide een 2 takt , maar daar houdt het ook wel op..
 
en deze uitlaten via de link zijn ook bedoelt om wel iets meer vermogen te verkrijgen ,echter zal het ook om "road-legal" gaan in dit geval.

een expansiepijp zal niet bepaald makkelijk legaal gaan worden wat geluid betreft.
en waar laat je ze ? ;)

ook moet je er rekening mee houden dat je het vermogen niet zomaar even onbeperkt omhoog mag krikken voor op straat , tenzij je er een geheel nieuw kenteken bij laat keuren na de aanpassingen.

je mag maar zoveel % meer vermogen hebben dan op het kenteken staat.

verder , uitlaten , dempers , katvervangers voor de gemiddelde gewone auto's zouden ook meer vermogen moeten geven , nou , volgens mij eerder minder als je verder niks aanpast... net als open air filters , daar zou je THEORETISCH ook meer vermogen van moeten krijgen , ja , als je heel veel aanpast op een getunede motor mischien..

dus wat er op zo'n site staat zou ik me niet veel van aantrekken , de praktijk zal het moeten leren.

verder over de werking van een uitlaat op een 2 takt , een uitlaat kan er van de buitenkant zeer std uit zien , net als bijv. Kreidler en zundapp uitlaten vroeger , echter zijn dit wel degelijk snellere uitlaten , zelfs heel veel std scooteruitlaten werken gedeeltelijk op het principe van een expansieuitlaat , en dat is dus een bocht die vanaf de cilinder in diameter oploopt , waarna het tegen een schot weerkaatst en zo toch een puls terug geeft en dus het verspilde mengsel toch enigzins de cilinder weer in drukken.

en zo werkt een oudere uitlaat zoals kreidler en zundapp o.a. ook ongeveer met deze werking , alleen dan met 1 en dezelfde diameter bocht , die in een andere diameter zijn en een andere lengte.

in feite rijdt een hedendaagse scooter vaak al met een snelle uitlaat in verhouding tot vroeger , en zo kun je het waarschijnlijk ook zien met de uitlaten in de link , wel sneller maar toch beperkt.

en zeker op een auto van heel wat meer kilo's is het effect in verhouding met een scooter van 90 a 95 kilo iets anders..

zou je bij een scooter 6 pk erbij krijgen verneem je dat HEEL goed , bij een auto verneem je dat amper..

dus je moet niet een brommer gaan vergelijken met een auto eigenlijk , ja , beide een 2 takt , maar daar houdt het ook wel op..

Hey melf leuk dat je reageert , ik moet er wel bijzeggen dat ik 8 jaar geleden begonnen ben met het tunen van 2-takt inmiddels wel het een en ander aan ervaring opgedaan maar een paar jaar geleden (nog voor de sobw)ben ik met scooters gestopt , je wordt nou eenmaal ouder he.

Dat hele verhaal over kreitler met die uitlaten snap ik wel ik noem de uitlaatjes van kreitler en zundapp enz noem ik zeker niet snel , waarom zie ik bij wegraces , sprints ed geen één orginele of "snelle " kreitler uitlaat maar mooie op maat gelaste expansie uitlaten

Zo ook met m'n trabant zeker moeten de poorten getimed worden want die staan veel te safe maar ook nog on naukeurig , zodra ik tijd heb zal ik een poortdiagram posten waarin dit duidelijk wordt

Dan nog het gene wat is "street legal" en wat niet .
Nou daar heb je helemaal gelijk in bij het zover opvoeren als wat mijn planning is , is het zeker niet mogelijk oom hem legaal voor de straat te maken.
Dit moet ook een project worden waarbij alles verwijdert wordt wat ik niet nodig heb en onnodig gewicht inneemt.
Uitlaat die kan ik wel kwijt daar maak ik me niet druk om
Een scooter mag je toch ook niet opvoeren en tunen ...Hij is meer voor de show/heb . Ik heb een normale auto voor het dagelijks vervoer

En dan het laatste als je bij een scooter 6 pk extra erbij hebt merk je dat heel duidelijk. Ik las op een aantal sites over de 600 cc trabant van 50 tot 115 pk terwijl ze standaart maar 29 pk hebben dan lijkt me dat verschil heel merkbaar

Mvg Sander
 
een sprinter is wat anders dan een gewone kreidler natuurlijk , wat ik probeer aan te geven is dat er toendertijd nog geen expansie uitlaten zo massaal werden geproduceerd als nu gedaan word voor bromfietsen , maar de uitlaten die er wel waren waren wel sneller , alleen op een vrij legale manier tov nu. en dat is dus met het std leverbaren spul op die site ook zo , dat bedoel ik ermee te zeggen , het zal wel wat schelen maar geen wonderen.

die 6 pk gaat over de winst die je zou hebben op een std trabant , dat verneem je niet , ik heb het niet over 115 pk oid..

dat jouw auto een project word betekent gewoon dat je er alles mee kan doen , een straatauto word je al mee aangehouden als je uitlaat een beetje teveel lawaai maakt , en als dan blijkt dat je motorvermogen behoorlijk is toegenomen ben je soms je kenteken gewoon kwijt en daarom is het niet verstandig om er mee op straat te rijden dan..
 
Back
Top