TPH Swingarm op zip 2000

Sempie T

New Member
Ik heb laatst een piaggio Typhoon gekocht met oostenrijkse papieren.

Ik wil dus het motorblok op een zip 2000 4t bouwen.

Een kennis vertelde mij dat het niet noodzakelijk maar wel een aanrader is om een swingarm te monteren (van een Gilera runner). Dus mijn vraag luidt:

Kan ik de swingarmvan mijn Typhoon afslijpen en gebruiken voor mijn Zip?

met vriendelijke groet,
Sem
 
Advertisement - register to remove this

Het afslijpen kan wel maar of je blok dan ook netjes in het midden komt te staan durf ik niet te zeggen. Swingarm moet ook weer goed vast gelast worden, als je zelf geen geweldige lasser bent dan zou ik dit wel door een goede lasser laten doen. Groot deel voor je eigen veiligheid en tegen het kromtrekken van je frame
 
Ja dat lijkt me wel, kun je voor de zekerheid ff foto maken anders? Kan een typhoon frame ff niet zo voor de geest halen. Maar als het frame er ver hetzelfde uitziet op het gedeelte waar je swingarm zou komen te zitten kan het haast niet anders dan passen mits de inbouwbreedte het zelfde is
 
Ja dat lijkt me wel, kun je voor de zekerheid ff foto maken anders? Kan een typhoon frame ff niet zo voor de geest halen. Maar als het frame er ver hetzelfde uitziet op het gedeelte waar je swingarm zou komen te zitten kan het haast niet anders dan passen mits de inbouwbreedte het zelfde is
Ik kan zaterdag wel een foto maken. Bedankt voor je hulp man:)
 
Als dus je blok subframe en swingarm dan allemaal van een typhoon 125 afkomen past dat toch in elkaar? Subframe dat origineel onder je zip zit heb je niet meer nodig nu. Of zie ik heel jou project verkeerd voor me?
 
Als dus je blok subframe en swingarm dan allemaal van een typhoon 125 afkomen past dat toch in elkaar? Subframe dat origineel onder je zip zit heb je niet meer nodig nu. Of zie ik heel jou project verkeerd voor me?
Ja klopt wel man, dat subframe van zip kn weg. Alleen komt met het subframe van TPH het blok te ver achter mn scooter te staan. Dus ik ga een 2t subframe proberen
 
Dat zal komen omdat een typhoon een lang carter heeft en een zipje een kort.carter.
Dus wat verder naar.achter is niets aan te doen.
Heb je fototje hoe het er uit ziet met blok eronder? Misschien kan je nog ergens wat.inkorten
 
Dat zal komen omdat een typhoon een lang carter heeft en een zipje een kort.carter.
Dus wat verder naar.achter is niets aan te doen.
Heb je fototje hoe het er uit ziet met blok eronder? Misschien kan je nog ergens wat.inkorten
image.jpg
Hij zit er wel mooi onder, met een 2t subframe
 
Back
Top