This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

TP70 en meer pretspul

Daniël >>Area.51

Well-Known Member
Goeiemorguhh,

Morgen krijg ik een Top Performances 70cc cilinder (de bekende rooie cilinder) hij is 300km oud en kan hem kopen voor een goeie prijs.

ffies een paar vraagjes:
Moet ik alle pakkingen vervangen (voetpakking, koppakking enz.)
of kan ik de oude nog wel gebruiken aangezien er nog maar 300km met de cilinder is gereden?

Ik krijg er een DO21mm carb bij.... is dit niet te groot of zal dit nog wel redelijk lopen?

Ook krijg ik er een powerfilter van K&N bij maar lijkt me niet verstandig om die te gaan gebruiken want ik rij het hele jaar door op mijn scooter.

Wat zal mijn maximaal haalbare top ongeveer zijn, mits goed afgesteld? Ja ik weet het is wel gietijzer maar moet toch ook aardig leuk gaan?

Mijn huidige setup:
Area51 met Malossi Multivar, Polini 2G koppeling (zuigt), Fasmen uitlaat

Morgen:
Area51 met Malossi Multivar, Polini 2G koppeling (zuigt), Fasmen uitlaat, DO21mm, TP70cc, Polini V-snaar, ?powerfilter?

Misschien een paar domme vragen maar ik weet het niet helemaal zeker duss.......

Alvast bedankt!

tussen de regels in CAPS

Last edited:
Dat men hier Fasmen niet kent, komt door het feit dat het gewoon geen geweldige uitlaten zijn [ik ken hem overigens wel, uit het *ahum* geweldige blad Scootin')... Monteer bijvoorbeeld eens een Nardo/Shot/Yasuni R/For Race op je Due Plus [want zo heet je cilinder] en je weet het verschil...21 mm is prima in orde, net als de standaard filter [aangepast]... Als je het helemaal netjes wilt hebben, zou ik nog een Torque Driver monteren...

Greetz.

we hebben zo'n fasmem getest op een evo 70...loopt bagger, en maakt een pleuris herrie.

Die op die Area is trouwens de "normale"versie...er is er ook nog 1 met een dikkere bocht, die hadden we dus getest.

Originally posted by QuadraRacer
je moet niet denken dat je met een 70cc cil meteen 100 gaat eh, ik ging met std 50 75 digi en met std DR70 ga ik 82 digi...allebei goed afgesteld.

Due Plus is wel een stukje sneller dan een DR :|

Originally posted by Hebo_NRG
we hebben zo'n fasmem getest op een evo 70...loopt bagger, en maakt een pleuris herrie.

Die op die Area is trouwens de "normale"versie...er is er ook nog 1 met een dikkere bocht, die hadden we dus getest.

Hmm das klootje, dan ben ik dus dubbel genaaid.....ik heb er ook niet bij nagedacht toen ik hem kocht.....ik vond hem er knetterleip uitzien en een vet geluid hebben en ik vind toch dat hij wel redelijk loopt op 50cc.....heb hem ook gezien in de scootin' maarja......

en ik wist ook dat er betere uitlaten waren like yas r....
maja..ik wilde wat aparts....
we zullen zien wat ie morgen doet

alvast bedankt

"die" area is trouwens van mij

Last edited:

Hij is wel netjes met dat geel,hoe kom je trouwens aan die zwarte buddy, moet ik ook hebben of is die van jou gewoon een model van 2001(2)

mja, misschien offtopic, maar afgezien van die ontiegelijk Lelijke chromen Pot die eronder hangtr) vind ik je Area verder een Vet mooie scoot.... Lekker simpel, zwart met geel, is nice 8)

Originally posted by Boeie
afgezien van die ontiegelijk Lelijke chromen Pot die eronder hangtr) vind ik je Area verder een Vet mooie scoot....

Die pot glimt wel als een spiegel zeg doet bijna pijn aan mn ogen...
En hij lijkt me inderdaad niet zo geschikt qua prestaties voor wat jij van plan bent met 70 cc.

Last edited:
Originally posted by VorteX

Die pot glimt wel als een spiegel zeg doet bijna pijn aan mn ogen...
En hij lijkt me inderdaad niet zo geschikt qua prestaties voor wat jij van plan bent met 70 cc.

Je kan het altyd proberen he
Ik kan ook alleen maar raden omdat ik er nog nooit iets over gehoord heb/gelezen, of zou dat komen omdat ie slecht is

We horen het wel...

grtz.

Cilinder is niet al te hoogtoerig, wel lekker krachtig, die 21mm is goed, zal het goed doen.

Die Fasmem uitlaat is een lelijk kitserig ding vind ik bwegh, op een std Neos liep ie trouwens niet onaardig, doorsnee, er is meer geld door de fabrikant in het verchromen gestoken dan in de ontwikkeln van het expansie gebeuren.

hmm het blijkt dus dat jullie het allemaal een lelijke pijp vinden maja ik vind het toch een vette pijp 8)

Ik haal zometeen de spulletjes op en zet 't eronder ...beginnen met afstellen en dan horen jullie het wel....

En als die Fasmen bagger loopt koop ik denk ik een YasR...lijkt me wel een geschikte pijp voor die cilinder..niet al te hoogtoerig, toch?

Oja... met welke sproeiermaat kan ik 't beste beginnen? ik heb hier een 98liggen voor die DO21mm en nog een 85...

gr daniel

Hmmm tja 98 lijkt me te groot, en 85 net iets te klein ... Ik zou ron de 92 - 94 proberen, maja begin eerst maar met die 85-er.

Yasuni R is goed ja.