TP Schakelwals AM6

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Weet iemand hoeveel een schakelwals van top performance weegt? Ik weet alleen dat die 60% lichter is. Maar hoeveel weegt die dan?

Ik heb er namelijk een ontvangen. De verkopen zij dat het een TP schakelwals was. Echter weegt de wals toch nog 197 gram!?

Kan me niet voorstellen dat en originele dan (+60%) 315 gram weegt.

Of heb ik wel gewoon een TP schakelwals ontvangen?
De originele heb ik hier niet dus heb geen vergelijk.

Alvast bedankt,

M.v.g. Maarten
 
Advertisement - register to remove this

Ja ga m er van t weekend ff inzetten. Hellaas heb ik niet echt vergelijk. Want hij schakelde al echt brak, dus met nieuwe lagers enzo zal die wss toch wel soepeler schakelen.

Enja hoe mijn motorhispania schakelde ben ik ook weer vergeten aangezien ik aantal keer derbi gerdeden heb ondertussen.
 
meestal zit dat moeilijk schakelen in o.a. de schakelvorken , of versleten koppelingsplaten :*

schakelpedaal e.d. moeten ook spelingsvrij zijn , en soepel gaan.

ook heb ik weleens meegemaakt dat er smerigheid voorbij de keerring ging van de schakelas , waardoor het nogal zwaar gaat.

Ik moet wel zeggen dat een Derbi soepeler schakelt dan een AM6 blok.
 
Klopt vind ik ook. Derbi schakelt fijner imo.

En het blok was 50km terug "gereviseerd'
Maar toch bleken er wat ringetjes te missen en een busje.
(busje op krukas) waardoor keering weg gesleten was. Als ik vulplug eruit draaide liep die super hoog stationair en als ik m schuin hield had ik een flink rookgordijn.

Had opzich ook wel wat haha ;P

Heb trouwens een Aprilia RS50 (2003)



En ik heb trouwens gekocht wat gewoon versleten was. En alle lagers zoiezo nieuw....
 
2002rs50.jpg


Dit model ;)
 
knap dat dat uberhaupt loopt zonder busje :X

fout die ook vaak gemaakt word is het veertje en kogeltje van de schakelwals vergrendeling , ofwel hetgene wat er voor zorgt dat je brommer in de versnelling blijft staan..

zo heb ik wel vaker blokken gemaakt die net "gereviseerd" waren maar dat kogeltje wel misten :p
 
Back
Top