Toscana sleept wil ni starten hulp graag kleine moeite

Hamed

New Member
Heb de laatste week en probleem met myn toscana die dus niet meer wilt starten bij en koude motor maar wel en warme hoe dat heb em 20m lopen starten tot ie aan ging merkte ook dat ie uitviel als ik hem niet boven de 2000 toeren houd en bij stationair afslaat na 5m rijden is dit wel weer opgelost
Maar wilt ie nu echt niet meer aan en ga niet weer 20m lopen starten
Heb het volgende vervangen
Bougie
Bobine
Kleppen gesteld
Luchtfilter
Zekering
Accu
Hulp word zeker anvaard!
 
Advertisement - register to remove this

Heb net gebeld naar en vertrouwde toscana dealer en zei die dus dat het niet kan liggen aan de choke sins injecties eu5 dat niet hebben mr klopt dit zeker wel en heeft het wel en carb of gasklephuis
En met 20m lopen starten bedoel ik dat ie niet aan sprong voor 20m en na 20m hele tijd starten is de motor en beetje warm geworden waardoor ie wel start maar dus ni niet meer
 
Klinkt verdacht veel als compressieverlies.
Wanneer je scooter weinig of geen compressie heeft begint te startmotor vaak een slepend geluid te maken. Heb ik zelf ook meegemaakt een keer.

Kan liggen aan je zuigerveren, cilinderwand en cilinderkop. Kans is groot dat je cilinderkop lek is bij de uitlaatklep. Ik weet niet of je standaard 50cc erop hebt, maar deze zijn daar extra gevoelig voor aangezien ze sowieso al weinig compressie maken. Wanneer er dan ook maar iets lekt beginnen de problemen al snel.
 
Weet niet echt wat te doen dan als dat het geval is en het staat al binnen bij en scooter center die morgen gaat kijken wat geval kan zijn na wat ik hem heb vertelt vond hij het ook vreemd dat ie niet start ik laat morgen weten wat het geval kan zijn
Nog bedankt voor het advies
Groeten
 
Last edited:
Hij start weer na zo lang alleen is het ding dus dat het vandaag wel pak warmer is en niet weet of ie morgen dus nog start ook moet de bendix vervangen worden omdat er en rattel geluid komt uit de carter bij starten hij zei dat de bobine geen goeie vonk heeft en dus soms maar 1 keer vonkt en dan niet meer wat vreemd is sins k niet zo lang en nieuwe heb gemonteerd en ook een bougie ook stottert de scooter op top snelheid en houd hij in bij optrekken iemand die hier wat meer over weet
Groeten
 
Back
Top