Torsion Controller

Runner_

Member
Ik kwam een onderdeel tegen van malossi. De malossi torsion controller.
Een teflon ring die frictie tegen zou gaan bij het draaien van de drukveer.
Nou is mijn vraag is dit een onderdeel te plaatsen in plaats van de "beschermbus koppeling"?
En werkt deze beschermbus niet precies het zelfde?
Deze beschermbus is namelijk niet van teflon maar van staal. In mijn runner dan, op de foto lijkt het plastic?

Ik heb het over nummer 12 in het volgende overzicht:

Iemand die dit weet? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

De beschermbus lijkt me iets anders te werken dan de Malossi torsion controller,
namelijk dat de Malossi torsion controller mee beweegt om de torsie in de drukveer te verlichten.
Als je de Malossi torsion controller gebruikt dan word de drukveer ook iets ingedrukt vanwege de dikte van de torsioncontroller zelf, dus het zou kunnen dat je of een iets lichtere drukveer moet monteren of iets zwaardere rollen om het te composeren.
 
De beschermbus lijkt me iets anders te werken dan de Malossi torsion controller,
namelijk dat de Malossi torsion controller mee beweegt om de torsie in de drukveer te verlichten.
Als je de Malossi torsion controller gebruikt dan word de drukveer ook iets ingedrukt vanwege de dikte van de torsioncontroller zelf, dus het zou kunnen dat je of een iets lichtere drukveer moet monteren of iets zwaardere rollen om het te composeren.
Dus de beschermbus beweegt niet mee? Deze zit er net zo los tussen gepropt als de torsion controller.

Maar dan de volgende vraag heeft het ook echt zin? Heb iemand er een positief effect uit gehaald? Of is het nihil.
 
Het zal zeker verschil geven omdat de drukveer soepeler kan bewegen zonder of met minder torsie.
De beschermbus lijkt me niet mee te bewegen al zou het kunnen als ze gepolijst zijn zodat de drukveer wel mee kan draaien er op.
Ik heb wel eens gelezen dat iemand de beschermbus had gepolijst inclusief de onderkant van de drukveer en dat dat ook de torsie verminderde,
maar standaard lijkt het me enkel als een bescherming tussen de drukveer en koppeling.
 
Last edited:
Die stalen beschermbus die schuif je op je poulie, daar zet je je drukveer op en dan eventueel die Torsion controller.

Zoals op mn foto maar had zo 1 2 3 dat di g niet voor het pakken
 

Attachments

  • 17126216220364705860536352934722.jpg
    17126216220364705860536352934722.jpg
    306.3 KB · Views: 12
Die beschermers zit bij mij aan de kant van de koppeling tussen de drukveer en de koppeling. Niet aan de poulie kant. Waar zou die torsion controller komen dan?
 
Die beschermers zit bij mij aan de kant van de koppeling tussen de drukveer en de koppeling. Niet aan de poulie kant. Waar zou die torsion controller komen dan?
Dan zit ie dus verkeerd. Torsion kom boven de drukveer tussen de koppeling te zitten.
Post automatically merged:

Ik heb dat ding er ook in gehad , merkte geen verschil , Controller zit tegen de koppeling aan .
Is ook niet iets waar je wat van zal merken met rijden. Maar je drukveer zou iets langer mee gaan
 
Back
Top