This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Topsnelheid reduceren 70cc

cappy

Well-Known Member
Ik heb een kymco agility rs 50, 70cc met een 86 sproeier. 5,6 rolletjes, onbegrensd, geen varioring
Hij trekt lekker maar hij loopt te hard.
Heeft iemand hier tips om de topsnelheid te reduceren.
Kan dit bij voorbeeld door middel van de veren veranderen in de koppeling of zijn daar andere manieren voor.
Begrenzer werkt niet omdat de toeren waar hij op werkt al bijna meteen worden bereikt.
 
Zit niks anders op dat een slome prut cilinder te monteren.. 2takt is lastig perfect langzamer te krijgen.. Maar dan denk je eerder aan een uitlaat prop.. Alleen met een 70cc cilinder is dan niet zo goed idee.
 
Bij een 2-takt heeft een 70cc best aardig veel vermogen tegenover een originele cilinder (grotere zuiger)

Er is dan ook meer druk volume aanwezig. Zo`n 70cc probeerd er alsnog door te trekken als je een prop zou plaatsen in de uitlaat.. Gewoon door teveel vermogen.

Omdat dit uitlaatgas door een vrij nauwe doorgang word gedrukt (met geweld) dan ontstaat er daar door extra warme / hitte.. wrijving.. Deze wrijving blijft continu door gaan en zorgt er daardoor voor dat de temperatuur alleen maar door blijft stijgen.. Wat er kan gebeuren is dat je zuiger kan verbranden / benzine kan gaan pingelen.. Het komt erop neer dat dit flink naar de klote kan lopen tot een vastloper aan toe.


Bij een 4-takt hoort geen uitlaat prop te zitten, ga je dit wel doen, krijg je zo ongeveer wat hierboven staat.. Alleen je zuiger zal niet snel kapot lopen, maar de kleppen zullen daardoor wel verbranden.

Wil je langzamer dan is een snor CDI de enigste optie of de boel terugvoeren zoals het was.
 
Bedoel je met zoals het was de snelheid, want de trekkracht wil ik wel houden namelijk.
Ik zit te denken aan de gaskabel t blokken bij de carburateur , zodat minder gas gegeven kan worden.
 
Acceleratie en topsnelheid gaan altijd samen , je kan niet volle kracht optrekken en topsnelheid reduceren , kan wel iets met lichtere Rollen , echter ga je flink overtoeren maken.
Toeren genoeg doet Scooter nu al zoals je aangeeft.
Optie is een sluitring in je uitlaatmond hechten / lassen , en die opboren naar gewenste topsnelheid , echter gaat dat ook ten koste van je acceleratie.
 
Hard trekken is volgens mij beter mogelijk op een 4-takt. Daar speelt de uitlaat een minder belangrijker rol (je hebt dan kleppen die de compressie regelt)(gebruikt niet echt de volle tegendruk van de uitlaat) Bij een 2-takt juist wel.. Word de diameter van de uitlaat bocht dan dunner dan word ook de trekkracht / vermogen slechter.