topsnelheid motorscooter van 80 naar 100km?

ZNEN

electric fanatic
Beste mede sleutelaars,

Omdat ik naast scooterfan ook een motorfan ben, wil ik er een kleine motorscooter bij hebben.
Via o.a. marktplaats stuite ik op deze 125cc Azzuro (welke hier ook als bijv. AGM VX125 rondrijd)
c4e8388a-4b50-4159-b992-e549cd3e6671

Ik heb er al es eerder eentje langs zien komen (en ook door mn vingers laten glippen.. eigen schuld) en het leek mij wel een leuk idee om
deze naast mijn brom scooter te zien staan (zelfde uiterlijk).

maar afgaand op het kenteken haalt het apparaat maar max 80-85kmpu, terwijl ik o.a. van bijv. de sym 125 wolf een top van 110kmpu ken.
ook is bekend dat 't motorblok niet begrensd is in toerental o.i.d. en hij dus al op zn max draait bij 85.

nu is mijn vraag: is het mogelijk om 'm zonder al te rigoreuze stappen ong. 100 a 110 te laten lopen?
in de trend van: aanpassing van de vario bijv. zodat het achterwiel sneller gaat draaien in vergelijking met het toerental van het blok?
in dat geval wil ik de uitdaging wel aan gaan en 'm modificeren tot ´volwaardige motorscooter´.
bij mij in de buurt zijn veel 80 wegen en snelwegen.
laatstgenoemde rij ik met de motor alleen als het nodig is, maar 80 kmpu moet een motor imo gewoon kunnen rijden zonder dat het blok al op z'n max toeren zit...

de meeste aanpassingen die bij scooters gedaan worden hebben betrekking op optreksnelheid/weghalen van begrenzing.
wat zouden jullie doen in bovenstaand geval??

alvast bedankt voor t meedenken.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top