Topsnelheid MHR team op een aerox

MHRteamAerox

MHRteamAerox
Hallo,

kan het zijn dat mijn scooter niet harder gaat dan 120 km/uur op een autoteller omdat ik nog standaard vertanding heb

{ ik ging trouwens tegen wind net zo hard als wind mee :? }

btw ik hoor nu als ik loop met mn scooter ook soort tikken lijkt of het van mn vertanding af komt

dit is mijn setup:

- MHR team 70 cc cilinder
- Doppler pen 12 krukas
- 21 mm dellorto
- HPI binnenrotor
- Hebo instelbare koppeling ( wordt deltaclutch )
- Malossi Multivar 2000
- MHR team 2006
- standaard vertanding

en hoe hard zou je ongeveer kunnen halen met deze setup
 
Advertisement - register to remove this

Heb ik ook last van jah 8P, het gaat idd keihard ratelen. (begint al vanaf de 100 kmpu ongeveer:S) rijdt er al half jaar mee zo, nog niks fout gegaan.
nou rijd ik dan ook niet zo vaak maargoed:).
 
bullshit, std. vertanding is zo kort dat je met langere vertanding juist beter wegkomt.
Met de langste vertanding is een niet verlengde scooter dan ook nog steeds onmogelijk aan de grond te houden en zul je toch het gas los moeten laten anders klap je achterover.
Dus 13/44 en 14/41 oid. voor een aerox met team zou ideal zijn denk ik, kun je hem ook nog wel aan de grond houden gok ik.
 
alleen 13-44 is goed zat...

het is een straat scooter neem ik aan, dus zou ik lekker de standaard vertanding erin houde...wat heb je er aan om 135 oid te rijden? het klinkt natuurlijk erg stoer, maar je hebt er absoluut niets aan. des te meer aan de trekkracht en die is perfect neem ik aan met standaard vertanding
 
alleen 13-44 is goed zat...

het is een straat scooter neem ik aan, dus zou ik lekker de standaard vertanding erin houde...wat heb je er aan om 135 oid te rijden? het klinkt natuurlijk erg stoer, maar je hebt er absoluut niets aan. des te meer aan de trekkracht en die is perfect neem ik aan met standaard vertanding

Heb je dit ooit getest? ervaren?

Ik heb op meerdere blokken met verschillende cilinders eerst met std. vertanding gereden, daarna met alleen langere primaire vertanding en daarna zowel primair als secundair.
En elke keer als ik er langere vertanding indeed hield ik het voorwiel net zo moeilijk aan de grond, maar kwam de scooter daarna veel beter van zijn plaats.
Dus b/s dat ie beter std. vertanding kan houden, hij zou zoiezo met primair er al aardig op vooruit gaan, primair + secundair zou overkill kunnen zijn maar volgens mij leverd een team zat vermogen.
 
Heb je dit ooit getest? ervaren?

Ik heb op meerdere blokken met verschillende cilinders eerst met std. vertanding gereden, daarna met alleen langere primaire vertanding en daarna zowel primair als secundair.
En elke keer als ik er langere vertanding indeed hield ik het voorwiel net zo moeilijk aan de grond, maar kwam de scooter daarna veel beter van zijn plaats.
Dus b/s dat ie beter std. vertanding kan houden, hij zou zoiezo met primair er al aardig op vooruit gaan, primair + secundair zou overkill kunnen zijn maar volgens mij leverd een team zat vermogen.

dit heb ik inderdaad getest ja...
op mn eerdere evo setup (gelijkwaardig te noemen aan die van de topicstarter) kreeg ik een hogere top door 13-44 te monteren, maar was je wel een beetje felheid in het begin kwijt. dit is toch logisch? langer vertanden betekend iets minder trekkracht in het begin maar langer doorversnellen en hogere top.

wanneer je scooter voor straat bedoelt is, wil je toch trekkracht behouden of niet soms? tuurlijk heeft hij dat genoeg, maar aan een top van 135 heb je gewoon niets



En misschien voel je het dan niet, maar het is wel degelijk zo, als je eerst een vertanding hebt met een RF van 10, en dan van 13 dan meot je krukas dus 3 keer meer draaien wil het wiel 1 keer rondgaan, dit betekend dat het dus langer duurt, dus langsamer gaat, hoop dat je dit toch wel snapt.
 
Last edited:
Heb je dit ooit getest? ervaren?

Ik heb op meerdere blokken met verschillende cilinders eerst met std. vertanding gereden, daarna met alleen langere primaire vertanding en daarna zowel primair als secundair.
En elke keer als ik er langere vertanding indeed hield ik het voorwiel net zo moeilijk aan de grond, maar kwam de scooter daarna veel beter van zijn plaats.
Dus b/s dat ie beter std. vertanding kan houden, hij zou zoiezo met primair er al aardig op vooruit gaan, primair + secundair zou overkill kunnen zijn maar volgens mij leverd een team zat vermogen.

Wel mee eens, ik had eerst ook std vertanding in mijn blok zitten toen, en ben toen naar een 13/44 primair en 15/42 secundair gegaan.

Behoorlijk zwaar RF dus, ik dacht dat het voorwiel wel gemakkelijker aan de grond zou blijven, nou echt niet. :)
 
vriend van me rijdt 145 autoteller met alleen secundaire evrtandign verandert.dit dan met een athena clinder

Ja, en ik ben sinterklaas... :rolleyes:

Niet zoveel geloven wat je hoord, en mocht het wel zo zijn dan wijkt die auto gewoon enorm af....

140 ga je dus echt niet zo maar, en al helemaal niet met een athena cilindertje....
 
@ Tommy: volgens mij zit er ook nog zoiets als een overbrening in je carter?
Dat zorgt er namelijk voor dat wanneer je meer toeren gaat draaien de verhouding anders wordt.
Dus ik weet niet hoe je eraan komt dat je krukas in één keer 3 keer zo snel rond moet draaien naarmate je reductiefactor met 3 omhoog gaat?
Zo simpel werkt het allemaal niet...
Ik weet ook niet of je er bij na hebt gedacht dat wanneer je 13/44 vertanding monteerde ook even lichtere rollen te gebruiken, want minder fel omdat je andere vertanding monteerd... denk het niet.

Ik denk dat de TS eerst het best primair kan monteren, dan ben je ook direct van de schuine std. vertanding af wat ook weer wat scheelt en dan kan ie zelf bepalen of ie ook nog secundair wil monteren.
 
ik heb zelf de ervaring dat een std vertanding op de gemiddelde 70cc gewoon veel te kort is , dat ie onderin minder trekt is niet helemaal zo , hij zal idd niet zo onrustig (waar je dus niks aan hebt( meer zijn ,maar hij zet zijn pk's wel beter op de weg met een langere vertanding....

vertanding is moeilijk te zeggen wat je nu precies nodig bent maar std is gewoon erg kort..

als je een goeie tandwielverhouding hebt trek je nog zeer zeker goed weg , met weinig verschil met std vertanding , doet ie dat dan niet ben je of te zwaar gegaan of je hebt gewoon de afstelling verkeerd..

of de verkeerde onderdelen oid...
 
Neo's OWNAGE;2371072Dus ik weet niet hoe je eraan komt dat je krukas in één keer 3 keer zo snel rond moet draaien naarmate je reductiefactor met 3 omhoog gaat? [/QUOTE said:
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je krukas 3 omwentelingen meer moet maken om je achterwil 1 keer rond te krijgen.


En doe is niet zo aanvallend:)
 
tuurlijk maakt dat verschil met optrekken dat is toch ook zo met een motor het tandwielen??
stundrijders doen ook groot tandwiel achter om sneller op te kunnen trekken omdat ze geen topsnelheid nodig zijn
dus het maakt weldegelijk verschil
 
tuurlijk maakt dat verschil met optrekken dat is toch ook zo met een motor het tandwielen??
stundrijders doen ook groot tandwiel achter om sneller op te kunnen trekken omdat ze geen topsnelheid nodig zijn
dus het maakt weldegelijk verschil

op een motor maakt het wel degelijk verschil maar op een scooter niet.. alleen om de simpele reden dat een scooter een variateur heeft een variabele. dus technisch gezien zou je et niet moeten merken met optrekken maar alleen op top, mijn aerox met standaard vertanding en mhr team 70 maakte ongeloofelijk veel overtoeren op top om de simpele reden dat hij z'n kracht niet kwijt kon.
 
een scooter heeft een ander soort overbrenging dan een motorfiets , dat reageert ook anders , echter kun je bij een scooter ook wel te lang of te kort alleen omdat je de variateur anders kunt afstellen ( en een versnellingsbak van een brommer niet) kun je het redelijk goed krijgen altijd.

maar te lang is zeer zeker ook niet goed.
 
Ja, en ik ben sinterklaas... :rolleyes:

Niet zoveel geloven wat je hoord, en mocht het wel zo zijn dan wijkt die auto gewoon enorm af....

140 ga je dus echt niet zo maar, en al helemaal niet met een athena cilindertje....[/QUOTE

ik zat zelf in die auto liever 143 km auto teller pracies laten we zeggen dat er 5 a 8 afgaat kom je op 135 km per uur hij heeft alleen de secundaire vertanding verandert.16.6 pk had hij met deze cil op lelystad 2005.dus het is mogelijk
 
Back
Top