topic over NOS

Status
Not open for further replies.

beta-boy

toch maar een mc2 :P
je kent het wel je gaat speed of evo rijden en na een tijdje wil je toch nog iets harder, ''je denkt aan NOS'' nou is het zo als je alles aan sluit en het werkt allemaal, dan druk je op die knop en dan komt er een hoeveelheid gas door de inlaat.

nou wil ik welis weten of dat er en mogelijkheid is dat er een manier is met nos als je op een bepaalt hoog toerental komt (zeg nou maaris bijvoorbeeld 11000 toeren) dat je nos dan automatisch word ingespoten met een kleine hoeveelheid maar wel constant. dus dat die blijft gaan + nogis je gewone brandstof erbij.

en op zo'n manier dus wel de power blijft van de nos maar dat er een langdurige werking is...

gr R. meeldijk
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor gasfles wil jij gaan monteren, omdat een scooter vanaf het moment dat het rijd dan NX inspuit :S Zo'n fles gaat geen uren mee hoor oid.

Verder zijn er wel controllers die er voor zorgen dat je systeem ingeschakeld word bij een bepaald "target". Mja, tis maar net of het uberhaupt nuttig is.
 
nee maar wat ik dus bedoelt ermee te zeggen als je gaat sprinten en je trekt weg bij de start dat je wegknalt met normale trekkracht voor een snelle setup maar dat het dan bv bij 11000 toeren word ingeschakeld ofzo zodat je nogmeer power krijgt en op een afstand van 100mtr of 150 mtr hoeft het niet super snel te gaan de lachgas dat je fles zo leeg is... het moet dan met mate eringespoten worden zegmaar maar wel voldoende dat er genoeg power bij komt...
 
Vind het wel een goed idee, maar bedenk wel dat je bij 5km per uur al 11000 toeren draait dus dan zit je met een ander probleem. Namelijk een dikke autowheelie.:( en die blijft lastig als je al rijdt

later:W
 
Ik vraag me af of alles het dan nog wel houdt.
De grootste krachten treden nml op bij het starten (wegrijden).
 
het moet inprenciepe wel mogenlijk zijn.. dr staat een grote hoeveelheid bar op de fles.. als je iets van een reduceer ventiel hebt net als bij een duikersfles en je maakt toch nog een knopje.. kan je met een relatieve kleine druk langzaam nos in laten spuiten.. je moet alleen nog wel zelf het moment bepalen..
 
dus het is waarschijnlijk mogelijk...
(KevinL): je hebt idd daarin gelijk ja, k denk dat men dan moet kijken naar een bepaalde snelheid ofzo... bv bij de 30 of 40 dat het inslaat en dan echt door blijft gaan... majah ik weet denk ik wel genoeg.

van mij mag deze wel closed.
 
Maar zo moeilijk is het toch niet om met je vinger op een knopje te drukken? Ik snap je probleem niet zo.

Het sluiten van een topic kun je overigens zelf doen
 
Ik weet trouwens niet hoe jou scooter rijdt, maar als ik gas geef, zit mijn scooter gelijk op toptoerental.

Het hij blijft misschien een honderste op op 11000 toeren "hangen".

Als mijn scooter 11k zou draaien bij de start, zou ik langzamer weg komen dan een std scooter. Dat geleidelijke vermogen, is bij een sprint scooter niet geleidelijk maar aan of uit. (je sprint niet halfgas).

Dus je hebt geenwel power. Dit vanwege de piekerige vermogens afgifte van de racing cilinders.

Waar ik ooit nog over na heb zitten denken om geleidelijk meer vermogen op topvermogen te krijgen is gebruik maken van een klep, die steeds verder open gaat tot een bepaald maximum.

Dat je met een vaste sproeier verhouding rijdt alleen de hoeveelheid steeds meer wordt tot op het maximum.
 
De hele sprint het knopje ingedrukt houden is het probleem toch niet?

Met de kleinste sproeiers in het nx systeem reed ik vorig seizoen constand met nx vanaf de start ( 300 meter lang ).

Dit seizoen met grote sproeiers gereden en dat was niet echt te gebruiken bij de start.
Bij de 40km/h klapte die direct weer vol op de wheeliebar toen ik nx inspoot.

Dus het is maar net wat je wilt kwa vermogens toename.
Ik weet alleen wel dat als ik geen wheeliebar had gehad , ik bij de 40km/h achterover geslagen was.

Dus een knopje is beter dan een systeem die regelt dat het gas bij een bepaald toerental of bepaalde snelheid word ingespoten. Die kun je gewoon weer los laten als er onverwachts iets fout gaat.
Als je terug moet rijden na een sprint in de finales of bij een valse start.... gaat erg vervelend worden. :)
 
Het "knopje" is idd wel de makkelijkste manier.

Alleen komt het vermogen er op die manier er zo abrupt in (vol op de wheeliebar @ 40 kmph). Je kan dan toch beter een constante hoge versnelling hebben vanaf de start, lijkt mij?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top