Top verschilt elke keer weer

Snaakezaak

New Member
Goeiedag,

Ik heb zon senzo riva chinees ding zodat ik niet elke dag een uur op de bus hoef te wachten. Zijn naar mening van kennissen vrienden best oke voor het geld. Ik heb de elektrische begrenzing eraf gehaald en een grotere sproeier erin gezet. Gaat als verwacht een stukkie harder maar niet heel erg. Hij liep gewoon 45 en nu 55/60 maar af en toe tikt hij gewoon de 70 aan en soms komt hij niet boven de 50. Ik snap er geen zak van. Ik ben er niet zeker van of het heeft te doen met of het blokkie koud is of niet, soms als ik wegrijd haalt ie de 70 maar een half uur later dan maar 50 en dan weer 70 bijv. Het is heel apart. Weet iemand hoe dit zit?

Edit: het gaat trouwens om een 4 takt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien slecht onderhoud, of moet beter worden afgesteld.

Je zegt dat het beste oke scooters zijn voor het geld.
Mijn ervaring met de goedkope chinese scooters is dat redelijk wat onderdelen van slechte kwaliteit zijn. En dan praat je niet over de kwaliteit die wij hier in Europa of in Amerika kennen.

Het lijkt allemaal koek en ei, maar de hele vario set / achterpoelie set is complete bagger.
En een bendix heeft ook geen lang leven, het veer mechanisme is na paar 1000 km al compleet uitgelubberd.

Dan praten we over speling op de vario bus, vario hoekjes die met geluk de 5000km net halen.
Vario oppervlak waar de groeven in staan, rolletjes die gigantisch snel versleten zijn bij al lage km standen.. Achterpoelies die niet zuiver recht draaien en soms dus een slag erin hebben..

Lagers (bijvoorbeeld naaldlagers) komen uit china en worden niet gemaakt op Europees grond gebied..
En zo zijn er nog meer dingen die gaar zijn en zulke scooters. Het komt erop neer, dat elke keer als je er onderhoud eraan moet doen, je er gigantisch bakken aan geld erin moet steken om dat ding lopend te houden.. En dan heb ik het alleen nog maar over de normale loop slijtage.. En niet nog eens de roest ect waar de onderdelen niet tegen bestand zijn..

Er zit dus zoiezo iets niet goed waarom de top zo schommelt.
 
Back
Top