Top snelheid

AeroxOH

New Member
Ik heb nu al een paar maandjes een 50cc aerox en sinds een paar dagen nu een yasuni R daar op. Nu heb ik de sproeier vervangen van 60 naar 70. Ook heb ik de rollen van standaard(weet niet welk gewicht) naar 4.5gram verlaagt. De yasuni uitlaat is ook voledig ontgrenst zowel in de bocht als in de demper. De scooter trekt nu aan 1 stuk goed door naar de 73 en dan lanzaam door naar 77(op gps) dit is de top. is dit niet een beetje langzaam voor een ontgrensde aerox met ontgrensde yasuni R?

Zou hij nog sneller optrekken als ik de trekveertjes nog 1 maatje strakker zou maken (deze zijn nu standaard)?
 
Advertisement - register to remove this

Nee het is niet langzaam maar prima normale snelheid voor een aerox zonder begrenzing.

Trekveertjes is van belang bij welk toerental de koppeling aangrijpt. Te vroeg is niet goed maar te laat ook niet. Dat is testen maar je zegt dat hij goed optrekt dus?
 
Dan heb je kans dat de koppeling nu nog te vroeg aangrijpt. Iets zwaardere trekveertjes zorgen ervoor dat je koppeling meer toeren kan maken voordat die aangrijpt wat misschien een beter toerental is voor de setup.
 
Met zo`n uitlaat wil je op minarelli wel een iets sterkere drukveer monteren.. Een 7% is zwaar zat..
De originele drukveer is voor zo`n setup vaak een beetje te slap.. (het gaat vaak net, maar het loopt niet ideaal)

Vooral met door trekken en gas hernemingen gaat het met de standaard drukveer juist iets te traag..
 
Dan heeft hij een hele slechte toeren opbouw.. Dus trekt niet in 1 lijn door..

Je merkt het dan ook bij gas hernemingen rond de 40 a 50km/u

Als je van het gas af gaat zal hij snel moeten zakken, als je weer op het gas gaat zal die weer snel moeten oppakken..
Bij een slappe drukveer zal die wel aardig van het gas af gaan, maar bij het oppakken bij het gas blijft hij hangen of loopt dan te traag door..


Een originele drukveer is vaak niet geschikt voort een sportieve setup.. Het voldoet vaak net aan voor een standaard setup.. En soms is zelfs de standaard drukveer nog iets te slap voor een standaard setup..
 
Back
Top