top snelheid 70cc

zwarte_kat

New Member
hallo,

heb net een malossi sport 70cc op mijn brom zip gemonteerd maar de topsnelheid valt beetje tegen 82+-
setup is
malossi sport 70cc
17.5mm carb sproeier 80
standaard vario (heb nog een malossi liggen)
9 gram rollen
stage 6 koppeling
witte drukveer
originele ontsteking
sito plus ontgrenst

hij maakt volgens mij ook overtoeren dus moeten er nog zwaardere rollen in of kan ik het oplossen met een andere vertanding?
 
Advertisement - register to remove this

9gram rollen, die kunnen heel stuk lichter.

Ik heb bijna zelfde setup en.doet 100-110 met mijn dikke lijf erop
 
Last edited:
Het is een brommer. Standaard rode trekveren van stage 6. 100 wil ook ongeveer halen maar snap niet waarom hij het niet hoger komt, had daarom ook zware rollen erin gedaan.
 
zwaardere rollen betekent geen hogere top. Rollen en de drukveer zijn ervoor bedoelt om je scooter op een bepaald aantal toeren te houden. Dit toerental moet het toerental zijn waarop jouw setup het meeste vermogen levert.
 
Nee okay dat is goed om te weten. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij minder toeren maakt? Want het is een laag toeren cilinder maar hij draait pittig rond
 
9 gram is wel heel zwaar dus er zit iets niet goed. Het beste is gewoon ff een filmpje hier te plaatsen.

Edit: Bovendien lijkt mij een witte drukveer sowieso goed. Wil je lager in toeren zou je theoretisch zwaardere rollen moeten hebben maar er is gewoon iets anders mis
 
Denk een filmpje van hoe die loopt en klinkt tijdens het rijden. Dan is er soms wat beter te zien waar de fout zit.
 
Heb nu een zip h20 uitlaat gehaald, alleen gaat hij nu niet harder dan 55. Heb hem van marktplaats en ziet er best goed uit, die persoon zei dat als je die 3 buisjes los slijpt en dicht last dan hij dan beter zou lopen met 70cc maar is dat ook zo of zal ik weer een sito plus halen?
 
Heyy zwarte kat,

De standaard vertanding van een zip type 3/2000 zijn vrij kort. Dat je ongeveer de 80 km per uur haalt met jou setup is niet meer als normaal.
Je zip maakt daardoor vanaf ongeveer 70 km per uur meer toeren omdat je scooter uit zijn vertanding loopt.

Langere vertanding zal de oplossing zijn op jou vraag.

Ik las dat je een witte drukveer gebruikt vor jou overbrenging. uit mijn ervaring zit ik bij piaggio blokken met jou setup op paars of in sommige gevallen op de blauwe malossi drukveer op std 128mm of 134mm poulies. originele piaggio vario's 19x15,5 zijn fabrieks af al super.

Mocht je een keer in de geledenheid komen om je overbrenging af te stellen probeer eens zwaardere drukveer en begin bij +- 6,5 gram rollen.
wellicht je een verbetering krijg in je overbrenging.

sito plus uitlaat loopt in het algemeen beter als de std H2o uitlaat.

succes
 
Bedankt voor de reactie!
Moet ik dan een andere secundaire vertanding halen van malossi of iets?
Heb een stage 6 poulie maar kan de std weer terug zetten. Zal die paarse drukveer halen en rij nu ook met 6.3 gr rollen. En die sito plus gaat er gwn weer onder.
 
Ligt er maar net aan welk soort carter je hebt. Dus je zal ff de boel open moeten maken en meten welke maat as je moet hebben. Maar in principe heb je niks aan andere vertanding mrt zo'n setup. Tenzij je snorvertanding hebt maar dan had je de 82 niet gehaald uit je eerste post. Dus 100% dat het daar niet mee te maken heeft
 
Back
Top