Top performance

Maikimen

Member
Tp black tropy
Mallosie kopie vario
Mallosie membraam
19mmreplica met 82sproeier lucht ander half
Orineel luchtfilter met mallosie inlegfilter
De scooter loopt wel gaat moeijk aan als die koud is
loopt ook wel mooi stationeer als die warm is de cilinder moet nog ingereden worden dus bougi kan ik niet controleren .

kan het wel een 19mm met orineel filter Of ??
De sproeier welke richting moet ik zoeke
 
Advertisement - register to remove this

En waarom kan je niet vol gas? Een gietijzer cilinder hoef je niet in te rijden door 500km maar een beetje rond de 40km per uur te rijden he je gooit er de eerste paar keer met tanken een dopje olie extra.doorheen en rustig op temperatuur laten komen en rijden maar. Dan kun je na een half uurtje stationair draaien en een beetje op en neer door de straat gewoon gas geven hoor
 
Nee dpm mallosie kopie een cilinder moet je altijd inrijden
Post automatically merged:

Zie foto
Post automatically merged:

Hij start al wel weer goed met de choke ik heb er sproeier 88in gedaan trek wel goed daarna minimale dip tot 70 dan trekt die weer harder op na top
Post automatically merged:

Als het een malossi kopie vario is, wat is dan de naam van het ding? Iets uit China bij ali express?
Hoe kom je bij ali express dan ;)
 

Attachments

  • Screenshot_20220120-162121_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220120-162121_Samsung Internet.jpg
    92.2 KB · Views: 14
Last edited:
Wat @bartj zegt, je kan prima volgas rijden na een half uurtje. Dan is ie al goed warm en als je er nog iets extra olie in doet moet het helemaal goedkomen.

Ik zie dat je een replica carburateur hebt, @eurokit had als ik het me niet vergis ook ooit een imitatie carb gebruikt die maar niet af te stellen was.
 
Nee je bent.niet egt op de hoogte !
dmp is een nederlands bedrijf ik ben tevreden met de vario hij zoet er wel goed uit aleen die 8gramm rollen wat er standaart in zit. En ik weet dat niet alles goed is dmp kwa kwaliteit.
Ma de vario is wel heel stevig ding en zelfde bouw en schuinte als de mallosie dus mallosie is ook aleen maar geld klopperij met hun dure producten
Post automatically merged:

Wat @bartj zegt, je kan prima volgas rijden na een half uurtje. Dan is ie al goed warm en als je er nog iets extra olie in doet moet het helemaal goedkomen.

Ik zie dat je een replica carburateur hebt, @eurokit had als ik het me niet vergis ook ooit een imitatie carb gebruikt die maar niet af te stellen was.
Hij loopt nou wel.goed ik ik heb nu aleen een dipje van 30na 70 .
ma hij tek wel lekker op en naar de 70 gaat die ook weer als een speer
Post automatically merged:

Wat @bartj zegt, je kan prima volgas rijden na een half uurtje. Dan is ie al goed warm en als je er nog iets extra olie in doet moet het helemaal goedkomen.

Ik zie dat je een replica carburateur hebt, @eurokit had als ik het me niet vergis ook ooit een imitatie carb gebruikt die maar niet af te stellen was.
Nee caberateur wat wel goed hoor ik had de choke moeten gebruiken ik heb vroeg heel lang gesleutelt aan mij aerox ma een choke heb ik nog niet hoefen gebruiken
 
DMP is Pepe parts.
Nederlands bedrijf, correct.
Chinese namaak van a merken, correct.

Edit;
Ik wil niet zeggen dat alles slecht is van DMP.
Integendeel, heb zelf ook wel wat spul van ze gebruikt.
Dat de prijs een stuk minder is komt vaak door de samenstelling van het gebruikte materiaal en dat je minder betaald voor de naam. Ik geloof best dat de Vario het goed doet en er hetzelfde uit ziet.
Maar het zou mij verbazen als de legering aluminium hetzelfde is en van dezelfde kwaliteit als die van Malossi.

Edit 2:

Nike's zijn niet de schoenen van mijn keuze.
Ik ben een ouwe lul en geef niet meer om dat soort schoenen ;-)
 
Last edited:
Tegenwoordig is alles (lees: 90%) in China gemaakt. Er zit alleen een verschil tussen 'A-merk' Chinees en 'Chinees' Chinees. Nike maakt hun spullen ook in China, maar je kan mij niet wijsmaken dat de Nike's op AliExpress dezelfde kwaliteit bezit als de originele. Het zijn simpelweg twee verschillende fabrieken, waarbij die van Nike net zo goed in Nederland kon staan, zonder opeens betere kwaliteit te leveren.

DMP daarentegen, is gewoon een 'Chinees' Chinees merk. Het is goedkoop wegens de goedkopere kwaliteit. Kijk maar eens naar de DMP LED knipperlichten. Dingen werken voor de helft van de tijd voor geen meter.

Goedkopere kwaliteit leidt in dit geval tot mindere prestaties. Nu geloof ik hun rolletjes wel en dat tussen DMP en Malossi rolletjes weinig tot geen verschil zal zitten. De vario, in mijn optiek, is dan wel weer een ander verhaal. Het zal ongetwijfeld werken, maar nooit zo goed als eentje van Malossi zelf.

Of Malossi geldklopperij is? Ik vraag het me af. Als die stelling inderdaad klopte zouden ze nooit zo'n grote naam in de racerij/tuning wereld hebben. Schrijf anders maar Polini en Stage 6 ook af als geldklopperij. Waarom ook niet Yasuni, Tecnigas maakt toch ook terugloop uitlaten en is een stuk goedkoper?

Ik snap trouwens nog steeds niet wanneer je dip precies intreedt. Het gebeurt voordat hij de 70 tikt zeg je, maar je zegt ook dat hij als een speer naar de 70 trekt. Contradictie. Daarbij, een scooter met 1 dip is niet goed afgesteld, dus het loopt niet goed.
 
Klopt je verhaal. Ma ik dagt zelf wat kan er nou misgaan met deze vario hij zal mischien sneller slijten.
als ik optrek trek die goed na de 30daarna iets rustuger na de 70 en dan gaat die weer goed na de top.
er zit nog een orinelekoppeling in wat kan ik beste doen.
Nieuwe koppeling?zojah welke
De orinele behouden met strakke veren. kleur rood mallosie?
Ik heb overens wel een gele drukveer
En 8gtam rollen wat bij de vario zat ma ik weet nog toen met mijn aerox rond de 5.5zat met met adere racevario nog lichtere
 
Klopt je verhaal. Ma ik dagt zelf wat kan er nou misgaan met deze vario hij zal mischien sneller slijten.
als ik optrek trek die goed na de 30daarna iets rustuger na de 70 en dan gaat die weer goed na de top.
er zit nog een orinelekoppeling in wat kan ik beste doen.
Nieuwe koppeling?zojah welke
De orinele behouden met strakke veren. kleur rood mallosie?
Ik heb overens wel een gele drukveer
En 8gtam rollen wat bij de vario zat ma ik weet nog toen met mijn aerox rond de 5.5zat met met adere racevario nog lichtere
Wat voor uitlaat heb je eronder hangen, mogelijk dat ik t over t hoofd heb gezien maar zie dat nergens staab
 
Dmp is het grootste kutmerk dat er bestaat, hoeveel slechte ervaringen wil je?
Kappensets die niet passen, boutjes met scheef schroefdraad die je dus niet kan gebruiken. Kickstartpedalen na 1x kicken tanden eruit. Kickstartrondsels na 2x kicken verrot. Kickstartas welke de kort is om je borging op te monteren. Kickstartas die na 2x alle tanden kwijt is. Moet ik nog ff doorgaan? Geloof me nou maar dat die namaak malossi gewoon troep is en je beter je originele terug kan zetten
 
Back
Top