Top Performance Cilinders

Piojjo

Banned
Ik zit te twijfelen tussen de volgende 2 cilinders:

TP_cillc70.gif

Top Performances.
D=48.00mm, 70cc, gietijzer, LC.
"Trophy", met 6 spoelpoorten.
Incl. cilinderkop, pakkingen, zuiger en pen/clips en slangtule.
Past op oa: Gilera Runner, DNA, Puch NRG, NTT, MC2, MC3, Zip, Vespa Quartz.
Let op: Gratis bezorgd in NL. € 129,95

en:
milaan1.jpg

Top Performances.
D=47.60mm, 70cc, gietijzer, LC.
"Due plus", met 6 spoelpoorten.
Incl. cilinderkop, pakkingen, zuiger en pen/clips.
Past op oa: Gilera Runner, DNA, Puch NRG, MC2, MC3, Zip SP, Vespa Quartz.
Let op: Gratis bezorgd in NL. € 159,95

Het is de bedoeling dat het i.c.m een 21mm DO & Yasuni C16 moet gaan draaien,
Met de bovenste van de 2 cilinders heb ik dit al vrij hard zien gaan.. echter de onderste cilinder heb ik nog helemaal nooit iemand mee gezien.
Volgens scootparts zou de onderste van de 2 nog sneller moeten zijn.. Iemand die dat kan zeggen uit ervaring hier?
 
Advertisement - register to remove this

Piojjo said:
Die van jou zit @ vriend op zip sp autowheelies :p
mjah ik denk idd toch dat het de due plus wordt. Commentaar is nog welkom :)

Zeker de due plus nemen, vriend van mij heeft er 1 en ik heb mijn stage 6 echt wel redelijk afgestelt en hij heeft net zoveel toeren als mij alleen net iets minder koppel. :?

Ik stond daar echt wel ff vant te kijken.
 
Aidix said:
Overigens wel leuk om te zien dat het uitdrukkelijk een "Racing Plus" is en dus geen "Racing Due Plus" ;)
Hij is dus minder snel dan een DuePlus lijkt mij.

Ik d8 het niet ;). Ik heb due+ gehad en 12.4pk mee gehaald op een tovami en dat was wel het maximale zo`n beetje met shot en 19mm en maat van mij heeft blauwe top en niet eens optimaal en is nu al sneller met c20 en 24mm.
 
Aidix said:
Maar wat nou als jij die 24mm ook had gehad... ???

Trouwens wat bedoel jij met 'sneller'.

Meer koppel en een hogere topsnelheid en ik kan niet ruiken wat er zou gebeuren als ik die 24 had maar hij maakt met die blauwe top iig meer toeren als ik toen ik de rooie top nog had en dat scheelt echt veel en je gaat niet veel meer toeren maken door een grotere carb.

Dus lmfd dat blauwe top meer vermogen heeft dan zijn rode broertje want ik heb het immers zelf ervaren. ;)
 
Aidix said:
Overigens wel leuk om te zien dat het uitdrukkelijk een "Racing Plus" is en dus geen "Racing Due Plus" ;)
Hij is dus minder snel dan een DuePlus lijkt mij.

De DuePlus voor mina heet zo omdat ie 2 pk meer had dan de oude (heel oude) Racing Plus voor mina lc. Die racing plus was zwart van buiten maar had ook 8 spoelpoorten en is al heel lang uit productie.

Voor Piaggio is er nooit een vlammende cilinder geweest van Top dus hebben ze hem niet "Due Plus" genoemd.
 
F15 Tuning said:
Meer koppel en een hogere topsnelheid en ik kan niet ruiken wat er zou gebeuren als ik die 24 had maar hij maakt met die blauwe top iig meer toeren als ik toen ik de rooie top nog had en dat scheelt echt veel en je gaat niet veel meer toeren maken door een grotere carb.

Dus lmfd dat blauwe top meer vermogen heeft dan zijn rode broertje want ik heb het immers zelf ervaren. ;)


Maar je gaat zeker veel meer toeren maken met een C20 dan met een Shot, dus alsnog is de vergelijking op toeren helemaal scheef.

Overigens heeft Top een 2delige kop uitgebracht en die is dus te koop als losse upgrade en "DuePlus 2004" kit. Zou weer extra vermogen moeten geven.
Top is tenslotte gewoon van MotoriMinarelli, die gaan echt geen piaggio cylinder als beste kit in hun catalogus laten staan :)


big7026.jpg


227,91EUR

Zylinder 70cm³ Top Performances Minarelli LC -DUE PLUS 2004 (Racing)-
10mm Kolbenbolzen, mit modularem Kopf

Konsequente Weiterentwicklung des Due Plus für Minarelli.
Der aus zwei Teilen bestehende Zylinderkopf wird komplett von Kühlmittel umspült und kühlt somit den Brennraum effektiver.
Die Brennkammer wird dadurch effektiver und gleichmässiger gekühlt und der Verdichtungsgrad konnte dadurch um ca. 7 erhöht werden.
Schon bei niedriger Drehzahl wird eine deutliche Leistungszunahme spürbar.
Die reduzierte Temperatur erhöht gleichzeitig die Betriebssicherheit und die Lebensdauer des Zylinders.
 
F15 Tuning said:
Ik d8 het niet ;). Ik heb due+ gehad en 12.4pk mee gehaald op een tovami en dat was wel het maximale zo`n beetje met shot en 19mm en maat van mij heeft blauwe top en niet eens optimaal en is nu al sneller met c20 en 24mm.

is ook niet echt een vergelijking :rolleyes:
 
Aidix said:
Maar je gaat zeker veel meer toeren maken met een C20 dan met een Shot, dus alsnog is de vergelijking op toeren helemaal scheef.

Overigens heeft Top een 2delige kop uitgebracht en die is dus te koop als losse upgrade en "DuePlus 2004" kit. Zou weer extra vermogen moeten geven.
Top is tenslotte gewoon van MotoriMinarelli, die gaan echt geen piaggio cylinder als beste kit in hun catalogus laten staan :)


big7026.jpg


227,91EUR

Zylinder 70cm³ Top Performances Minarelli LC -DUE PLUS 2004 (Racing)-
10mm Kolbenbolzen, mit modularem Kopf

Konsequente Weiterentwicklung des Due Plus für Minarelli.
Der aus zwei Teilen bestehende Zylinderkopf wird komplett von Kühlmittel umspült und kühlt somit den Brennraum effektiver.
Die Brennkammer wird dadurch effektiver und gleichmässiger gekühlt und der Verdichtungsgrad konnte dadurch um ca. 7 erhöht werden.
Schon bei niedriger Drehzahl wird eine deutliche Leistungszunahme spürbar.
Die reduzierte Temperatur erhöht gleichzeitig die Betriebssicherheit und die Lebensdauer des Zylinders.


gietijzer met losse binnenkop :)
 
Back
Top