JogRRpomper

New Member
Hallo,

ik heb laatst een nieuwe top performance 70cc cilinder voor minarelli horizontaal besteld. nou vraag ik mij eigen af waarom er geen 2 spoelpoorten(gaten) in de zuiger zitten zoals op de afbeelding op de site staat. klopt het dat die er niet inzitten in deze zuiger van de top performance 70cc voor minarelli horizontaal??
of zal het een foutje zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je die cilinder niet gekocht als restant van een winkel, zodat zij er geen zuiger er meer voor hadden en er dus een andere zuiger erbij hebben gedaan, zodat ze de cilinder als nog kunnen verkopen.

Origineel horen die 2 gaten erin te zitten.. Die heb je juist nodig om voor een betere spoeling te krijgen van het mengsel.
 
Heb je die cilinder niet gekocht als restant van een winkel, zodat zij er geen zuiger er meer voor hadden en er dus een andere zuiger erbij hebben gedaan, zodat ze de cilinder als nog kunnen verkopen.

Origineel horen die 2 gaten erin te zitten.. Die heb je juist nodig om voor een betere spoeling te krijgen van het mengsel.

Ik heb deze nieuw besteld bij k-parts helemaal uit verpakking en al...
 
Staat online alleen 'Top Performances 70cc Minarelli Horizontaal Luchtgekoeld' het is sowieso geen black trophy die zou ik herkennen due plus nooit van gehoord. En bedoel je met kop dr cilinderkop? Want die is wel gewoon los van de cilinder inderdaad maar dat is toch met elke cilinder kit?
 
Maar ze kunnen en moeten zelfs wel de originele zuiger toesturen.
Zo'n type zuiger zit zelfs in een standaard cilinder van Mina.
Heb ook sterk het vermoeden dat deze cilinder niet een ''echte Top Performances cilinder'' is maar een slap aftreksel.
In de origine cilinders zit altijd een zuiger met 2 poorten bijgeleverd is mijn ervaring.

Ik heb in vroeger dagen nog met de (oude) Roze top gereden op een Aerox en daar zat ook zo'n type zuiger bij.
(vroeger had men alleen de zwarte en of roze top voor het uitkiezen)
Roze top was ook de daadwerkelijke kleur..., roze cilinder en kop :D.
Was wel een hoop geweld voor een simpele straatscooter dus maar vervangen voor een DR70.

Anyway, ik zou ze gewoon mailen of dat ze de juiste zuiger alsnog willen naleveren!
Op die manier hoeft men dan ook niks terug te sturen. Willen ze dat wel, is dit geheel op de kosten van de betreffende webshop!

Welke top performances? De Due plus of de Trophy??

Wat eurokit post is/zijn de opvolger(s) van de oude zwarte en roze top.
Ook niet echt verstandig om op een straatscooter te monteren :rolleyes:.
Zit nog wat meer geweld in als 15/20 jaar geleden het geval was.
Mits men op eigen terrein kan sprinten natuurlijk, dan is het juist wel weer een hoop fun!
 
Last edited:
Anyway, ik zou ze gewoon mailen of dat ze de juiste zuiger alsnog willen naleveren!
No way dat ze gebruikt spul zullen terugnemen. Of 't nu de goede of de verkeerde zuiger bleek... Dit moet je bij uitpakken van je spullen direct checken en zonodig melden bij de winkel.

Heb ook sterk het vermoeden dat deze cilinder niet een ''echte Top Performances cilinder'' is maar een slap aftreksel.

Beetje onzin, je behoort gewoon exact geleverd te krijgen wat de website toont. Of K-parts moet jou regelrecht belazeren, wat ik echt niet verwacht van hen. Goede shop...
 
No way dat ze gebruikt spul zullen terugnemen. Of 't nu de goede of de verkeerde zuiger bleek... Dit moet je bij uitpakken van je spullen direct checken en zonodig melden bij de winkel.

Heb ook sterk het vermoeden dat deze cilinder niet een ''echte Top Performances cilinder'' is maar een slap aftreksel.

Beetje onzin, je behoort gewoon exact geleverd te krijgen wat de website toont. Of K-parts moet jou regelrecht belazeren, wat ik echt niet verwacht van hen. Goede shop...

Ach ja, dit zou zomaar kunnen natuurlijk, echter is mijn ervaring dat ze het wel degelijk terugnemen als het een manco order betreft.
Dit i.v.m. onze wetgeving omtrent dit gegeven van geleverde goederen.

Ik durf echter wel te zeggen dat K-parts de boel belazerd ja! Waarom?

De link van de TS (of eigenlijk van jouw) is wat dat betreft duidelijk.
Nu de link van de originele TP cilinder voor een AC Mina-horizontaal motorblok, zie:

https://www.vischscooters.nl/p/cili...izontaal-ac-47-0mm-race-top-performance/46733

Dus ik denk wel degelijk dat dit cilindertje van K-parts een slap aftreksel is van de originele TP cilinder.
Maar goed, het is aan de TS wat men met deze info doet.
 
Last edited:
Hm..
Begrijp ik hieruit idd dat TS een oude TP kit thuis heeft gekregen? In dat geval: schandalig:(

Maarja toon dat maar zoals TS beschrijft, ook de zuiger al gemonteerd te hebben...
 
Last edited:
Ach ja, dit zou zomaar kunnen natuurlijk, echter is mijn ervaring dat ze het wel degelijk terugnemen als het een manco order betreft.
Dit i.v.m. onze wetgeving omtrent dit gegeven van geleverde goederen.

Ik durf echter wel te zeggen dat K-parts de boel belazerd ja! Waarom?

De link van de TS is wat dat betreft duidelijk.
Nu de link van de originele TP cilinder voor een AC Mina-horizontaal motorblok:

https://www.vischscooters.nl/p/cili...izontaal-ac-47-0mm-race-top-performance/46733

Dus ik denk wel degelijk dat dit cilindertje van K-parts een slap aftreksel is van de originele TP cilinder.
Maar goed, het is aan de TS wat men met deze info doet.

Ik heb contact gehad met meerdere scooterwebshops en winkels. Ben er achter gekomen dat DR en Top Performance wel degelijk de spoelpoorten uit de zuiger hebben gehaald ze zijn daarmee gestopt alleen heb geen duidelijk antwoord gekregen waarom. Dus het is geen foutje schijmbaar hoort dat tegenwoordig zo.
 
Ik heb contact gehad met meerdere scooterwebshops en winkels. Ben er achter gekomen dat DR en Top Performance wel degelijk de spoelpoorten uit de zuiger hebben gehaald ze zijn daarmee gestopt alleen heb geen duidelijk antwoord gekregen waarom. Dus het is geen foutje schijmbaar hoort dat tegenwoordig zo.

Vind het maar een vreemd verhaal! Waarom zou men dit doen terwijl het geheel op elkaar is afgestemd voor maximaal performance, om het zo maar even te zeggen!?
Duister complot is mijn conclusie, het suggereert immers dat DR en TP uit dezelfde fabriek komen, en zelfs van dezelfde mallen gebruik maakt. Mocht dit het geval zijn, is dit ronduit schandalig te noemen zoals arkAC al aangaf.

Helaas heb ik dit al vaker meegemaakt, het betrof toen de Top Performances Nardo uitlaat voor Mina Hori.
De echte uitlaat wordt al sinds 2000, 2001 niet meer gefabriceerd door de Spanjolen.
De Giannelli Shot kwam het dichtst in de buurt v.w.b. een vrijwel identieke powerband.
Voor de oude fanaten onder ons zal de Gianelli NRX ook niet geheel onbekend zijn!

Tegenwoordig worden ze wel aangeboden als zijnde TP uitlaten, zoals de replica en de Nardo II.
Ik weet het niet geheel zeker, maar heb sterk de indruk dat ze bij Bidalot vandaan komen!?
Dit is echter niet zo erg aangezien de Bidalot uitlaten in dezelfde fabriek als de Yasuni uitlaten worden gefabriceerd.

Sorry, dwaal een beetje af maar dit gegeven zegt toch ook wel wat dunkt me.
Ook het punt dat men geen verdere uitleg geeft over het hoe & waarom v.w.b. de poorten in de zuiger vind in nogal verdacht.
 
Last edited:
Back
Top