Top gezakt...?

@ph3x f12

Banned
Ghallo,

Vorige week zaterdag (om maar bij het begin te beginnen) moest het mij overkomen dat me snaar er genoeg van had en maar in stof en touwtjes oploste. Ik kijken in mijn carter, tot mijn verrassing zie ik dat het aangrijpingspunt met tandjes (dat sterretje) in mijn ventilvar in m'n krukas gesleten was, en was er niet vanaf te krijgen. Goed, een mooie oplossing om weer snel te kunnen rijden was een blok lenen van een vriend die hij overhad (zodat ik de tijd heb om krukas te verwisselen). Alles gemonteerd, rustig, schoon...alles overgezet, snaartje gekocht, nieuwe ventilvar gekocht.

Goed, hij rijd weer...zelfde setup gehouden, alles hetzelfde alleen een andere snaar dus. Mijn vorige topsnelheid lag op een geweldige 75 km/h, op m'n verkeerd afgestelde digiteller. Nu nadat hij weer rijdt op een formidabele 62 km/h, op die snelheid houd hij in en schokt, vage shit allemaal. Volgens mijn eigen theorie: snaar te breed (vario klimt maar voor helft op). Kan dit kloppen?
 
Advertisement - register to remove this

nee vario klimt wel tot boven in waarschijnlijk, alleen kan hij niet helemaal in je achterpoulies zakken. Alleen dat schokken is wel beetje vaag lijkt me dan, maar je weet nooit. Trek je achterpoulies eens helemaal in en kijk tot hoever je de snaar erin kunt krijgen. Zet ook een streep met merkstift op de vario en rij een stukje. Kijk nu tot hoeveer het streepje weggesleten. Succes :)
 
Hmm dat bedoelde ik dus met de vario klimt niet helemaal op, afgestreept zit er al op :) vanaf de 50 maakt hij ineens veel meer toeren, en loopt heel snel op, denk dus dat vanaf de 50 de vario niet meer werkt en dus gewoon de krukastoeren/achterwieltoeren gelijk blijft, en bij de 62 worden die toeren wat te hoog...knappe theorie heh:)
 
Back
Top