lhiphy
Well-Known Member
Tony Tuned -> Sprintstreet
Sommiggen van julie konden het project als RS@L.
Dat bleek later eigenlijk een beetje een verkeerde naam te zijn dus gaan we opnieuw beginnen met de SPRINTSTREET.
Zo was hij vorig jaar
En zo was ik op speelmansplaten naast een vriend (melle).
Ik schaamde |( me dood maar je wilt toch kijken hoe het rijd.
Zo heb ik er vorig jaar mee gereden en had een beschaamende score @SMP van 14.5 pk.
Maar dat gaat helemaal goed komen want we hebben zelf een test bank. De oude van Koopmans.
Dus een nieuw jaar nieuwe kansen nieuw begin. dus dan ga je een paar dingen bedenken die je alemaal gedaan wil hebben:
-Lichter maken (met een street? 8P )
-Sneller
-Meer vermogen +/- 20 pk
-en dit keer wel gespoten.
-Complete kappenset maken
-Andere voorvork + kroonstuk
-Mss clip on's of M stuurtje
-div dingen laten anodiseren.
-carb's testen
DE SPRINTSTREET
--------------------------------------------------------------------------
M'n broer kon nog aan een leuk pakkie komen dus maar ff aangetrokken en mijn bedoeling is om daar in te gaan sprinten als het helemaal compleet is.
Dus dan ga je denken hoe maak je het nou lichter. Van aluminium? Nee dat is helemaal veel werk dus dan doe je dit maar})
Je slijpt je brommer uit elkaar en hou dan dit over.
Thanks to wim een paar mooie u profieltjes gekregen.
En dan begin je zomaar wat te lassen en heb je dit als resultaat.
Ff kijken hoe het blokje er nou er onder moet komen hoor.
Ik had ff een busje gedraaid voor de op hanging van het blok in het lager
setupje:
Cilinder : Polini Evo70 tuned
Carters : Home tuned
Ontsteking : Seletra binnenrotor (malossie tuned)
Uitlaat : Yasuni C20
Krukas : Polini evo
Carburateur : Koso 28 mm
Vario : Polini Evo 2
Koppeling : Polini 3g
koppelingshuis : Malossie wingbel
Poulies : Malossie Overrange
V-Snaar : Malossi Overrange
Vertanding : Standaard
Vertandingsdeksel : Top Preformances
Spruitstuk : Koso+wig home made
Membraan : Polini Evo 2 kleps
Luchtfilter : Twin air
Het blok dus.
Hier nog ff een par foto's van de kap die ik ga gebruiken, een 125 cc honda kuip deel.
Zo ben weer terug van een te gek weekendje valkenswaard, maar nu mijn verdere status. Ik heb gelijk gekeken bij m;n kap maar het was helemaal mislukt hij is nog steeds nat (te weinig verharder 8P ) ik ga het nog proberen te redden maar denk dat ik weer opnieuw kan beginnen.
Hier nog ff een goede foto van het frame om te vergelijken.
Ik was naar een race op zandvoort geweest en het team waar m'n broer toen werkzaam voor was had deze scooter staan. Dat vond ik zeker wel tof. Nu alleen nog een design maken voor m'n street.
Update 23-03-2006
------------------------------------------------------------------------------
Zo ik heb m'n street weer ff uit elkaar gehaald om wat foto's te maken.
Ophang busje met schroefdraad erin voor in het ophanglager van het blok,
En ff 4 busjes gedraaid voor m'n radiator ophanging in rubbers,
En duidelijke foto's van de ophanging aan de onderzijde van het blok met rubbers,
En om de voetjes neer te kunnen zetten op het brommertje hebben we nog stepjes gedraaid met een losse bus er naast,
24-03-2006
-------------------------------------------------------------------------------
Er is een chemische reactie ontstaan tussen het polyester en de duck tape. Daardoor is het niet gaan harden en bleef het dus zacht. toen ik het geheel probeerde los te halen bleef alles plakken en is hij gescheurd. Maar ik heb besloten om de originele kap te gaan gebruiken. Wat dus in eerts instantie niet de bedoeling was.
Hier dan m'n mislukte kap
Dus een tip ga iets niet polyesteren wat je met duck tape hebt afgeplakt.
22-4-06
-----------------------------------------------------------------------------
Hier heb ik dan ff een fotootje van hoe het er ongeveer uit moet komen te zien.
En zo als je ziet er moet nog veel gebeuren.
-------------------------------------------------------------------------
Zo weer ff een op datum->
Ben weer ff verder gegaan met de street.
Ik wouw nog iets moois en zat te denken aan m'n voorvork. Dat kan toch stukken lichter?
En idd na veel zeuren bij wim een mooie pijp alu gekregen en die maar ff in stukken van 50 cm laten zagen.
En daa ff twee proppen voor gemaakt voor in de onderkant. Want anders als je door de loze pijp een vooras gaat steken en je trekt je wiel aan, gaan ze dubbel.
Vervolgens in de pijp gezet.
Ze zijn nu klaar om te laten lassen (wim!) Daarna kunnen ze mooi afgedraaid, gefreesd en geboord worden.
Hier nog ff een paar picas van m'n nog niet symetrische kap
das links de niet mooie kant.
En dan hebben we nog rechts wel mooi maar nog niet af zie boven kant. (zie ik ook pas net op foto)
En het midden
En dan tot slot voor vandaag het totaal kappen beeld waar in de toekomst nog een onderkuip voor gemaakt word.
Ik hoop jullie weer ff genoeg informatie gegeven te hebben. Er volgen binnenkort meer weetjes en dingetjes.
gr phil
Sommiggen van julie konden het project als RS@L.
Dat bleek later eigenlijk een beetje een verkeerde naam te zijn dus gaan we opnieuw beginnen met de SPRINTSTREET.
Zo was hij vorig jaar
En zo was ik op speelmansplaten naast een vriend (melle).
Ik schaamde |( me dood maar je wilt toch kijken hoe het rijd.
Zo heb ik er vorig jaar mee gereden en had een beschaamende score @SMP van 14.5 pk.
Maar dat gaat helemaal goed komen want we hebben zelf een test bank. De oude van Koopmans.
Dus een nieuw jaar nieuwe kansen nieuw begin. dus dan ga je een paar dingen bedenken die je alemaal gedaan wil hebben:
-Lichter maken (met een street? 8P )
-Sneller
-Meer vermogen +/- 20 pk
-en dit keer wel gespoten.
-Complete kappenset maken
-Andere voorvork + kroonstuk
-Mss clip on's of M stuurtje
-div dingen laten anodiseren.
-carb's testen
DE SPRINTSTREET
--------------------------------------------------------------------------
M'n broer kon nog aan een leuk pakkie komen dus maar ff aangetrokken en mijn bedoeling is om daar in te gaan sprinten als het helemaal compleet is.
Dus dan ga je denken hoe maak je het nou lichter. Van aluminium? Nee dat is helemaal veel werk dus dan doe je dit maar})
Je slijpt je brommer uit elkaar en hou dan dit over.
Thanks to wim een paar mooie u profieltjes gekregen.
En dan begin je zomaar wat te lassen en heb je dit als resultaat.
Ff kijken hoe het blokje er nou er onder moet komen hoor.
Ik had ff een busje gedraaid voor de op hanging van het blok in het lager
setupje:
Cilinder : Polini Evo70 tuned
Carters : Home tuned
Ontsteking : Seletra binnenrotor (malossie tuned)
Uitlaat : Yasuni C20
Krukas : Polini evo
Carburateur : Koso 28 mm
Vario : Polini Evo 2
Koppeling : Polini 3g
koppelingshuis : Malossie wingbel
Poulies : Malossie Overrange
V-Snaar : Malossi Overrange
Vertanding : Standaard
Vertandingsdeksel : Top Preformances
Spruitstuk : Koso+wig home made
Membraan : Polini Evo 2 kleps
Luchtfilter : Twin air
Het blok dus.
Hier nog ff een par foto's van de kap die ik ga gebruiken, een 125 cc honda kuip deel.
Zo ben weer terug van een te gek weekendje valkenswaard, maar nu mijn verdere status. Ik heb gelijk gekeken bij m;n kap maar het was helemaal mislukt hij is nog steeds nat (te weinig verharder 8P ) ik ga het nog proberen te redden maar denk dat ik weer opnieuw kan beginnen.
Hier nog ff een goede foto van het frame om te vergelijken.
Ik was naar een race op zandvoort geweest en het team waar m'n broer toen werkzaam voor was had deze scooter staan. Dat vond ik zeker wel tof. Nu alleen nog een design maken voor m'n street.
Update 23-03-2006
------------------------------------------------------------------------------
Zo ik heb m'n street weer ff uit elkaar gehaald om wat foto's te maken.
Ophang busje met schroefdraad erin voor in het ophanglager van het blok,
En ff 4 busjes gedraaid voor m'n radiator ophanging in rubbers,
En duidelijke foto's van de ophanging aan de onderzijde van het blok met rubbers,
En om de voetjes neer te kunnen zetten op het brommertje hebben we nog stepjes gedraaid met een losse bus er naast,
24-03-2006
-------------------------------------------------------------------------------
Er is een chemische reactie ontstaan tussen het polyester en de duck tape. Daardoor is het niet gaan harden en bleef het dus zacht. toen ik het geheel probeerde los te halen bleef alles plakken en is hij gescheurd. Maar ik heb besloten om de originele kap te gaan gebruiken. Wat dus in eerts instantie niet de bedoeling was.
Hier dan m'n mislukte kap
Dus een tip ga iets niet polyesteren wat je met duck tape hebt afgeplakt.
22-4-06
-----------------------------------------------------------------------------
Hier heb ik dan ff een fotootje van hoe het er ongeveer uit moet komen te zien.
En zo als je ziet er moet nog veel gebeuren.
-------------------------------------------------------------------------
Zo weer ff een op datum->
Ben weer ff verder gegaan met de street.
Ik wouw nog iets moois en zat te denken aan m'n voorvork. Dat kan toch stukken lichter?
En idd na veel zeuren bij wim een mooie pijp alu gekregen en die maar ff in stukken van 50 cm laten zagen.
En daa ff twee proppen voor gemaakt voor in de onderkant. Want anders als je door de loze pijp een vooras gaat steken en je trekt je wiel aan, gaan ze dubbel.
Vervolgens in de pijp gezet.
Ze zijn nu klaar om te laten lassen (wim!) Daarna kunnen ze mooi afgedraaid, gefreesd en geboord worden.
Hier nog ff een paar picas van m'n nog niet symetrische kap
das links de niet mooie kant.
En dan hebben we nog rechts wel mooi maar nog niet af zie boven kant. (zie ik ook pas net op foto)
En het midden
En dan tot slot voor vandaag het totaal kappen beeld waar in de toekomst nog een onderkuip voor gemaakt word.
Ik hoop jullie weer ff genoeg informatie gegeven te hebben. Er volgen binnenkort meer weetjes en dingetjes.
gr phil
Last edited: