Tomos vragen

Janssuh

Janssuh.nl
Hmm ik vind het een beetje onnodig om elke keer voor een nieuwe vraag een topic te openen, dus misschien het handigst dat elke keer als ik een nieuwe vraag over mn Tomos Snor S25/2 heb dat ik deze dan hier in dit topic stel?

Ik ben namelijk nog beetje noob in brommers en scooters, en ben me nu net een halve week een beetje erin aan het verdiepen aangezien ik nu een Tomosje in de garage heb staan.

Eerstvolgende vraag :P:
Zitten er in een Tomos Snor S25/2 ook begrensers en waar zitten die en hoe haal je ze eruit?
 
Advertisement - register to remove this

Echte begrenzers zitten er niet in maar een paar dingen zijn:

Buisje in luchtfilter, in het luchtfilter zit een buis die onder een hoek van 200graden zit.

In de originele S-bocht uitlaat. Deze is er bijna onmogelijk uit te halen, beter nieuwe (snelle) uitlaat kopen.

En uiteraard een 14/9 carburateur.

Maar echte begrenzers zoals een varioring enz. zitten er niet in.
 
Hmm oke,
dat van die luchtfilter vond ik idd al een beetje vreemd, ik zie een buisje met aan het einde een bocht wat vervolgens het frame in loopt, een vriend van me zei dat dat dan de luchtfilter moest zijn maar begreep ook niet hoe die dan lucht moest happen..
 
De cilinderkop van een snor tomos is trouwens ook een sort begrenzer.
Deze is ten opzichte van een bromkop veel groter qua inhoudt.
Zo houdt je minder compressie over.

Je kan wel een bromkop zo erop zetten, dit scheelt weer iets in trekkracht :)
 
ahzo..
Nog even een ander vraagje, hij loopt momenteel NIET maar ik weet niet echt wat het probleem daarvan kan zijn.
Als je kickt dan hoor je wel het rrrr geluid elke keer maar meer ook niet.
De bougie vonkt ook, aanrennen met een Tomos lukt niet toch?
Wat is het soort van "Stappenschema" dat je het best kunt volgens als hij niet loopt?
 
Back
Top