Tomos tandwiel verhouding help ?

Status
Not open for further replies.

DJ..Muxx.0r

Well-Known Member
Ik heb een brom tomos met een snelle uitlaat hij loopt nu 65 - 70.

Maar hij trekt niet hard genoeg nou zou ik de grootste tandwiel achter en voor veranderen zodat die gewoon zo snel mogelijk op trekt iemand ervaring hier mee ik zie wel een 37 tands hier op een site staan maar wat moet ik anders voor er bij hebben ?

Groeten en bedankt alvast, Dave
 
Advertisement - register to remove this

Met 37 achter ga je dik overtoeren draaien..

28 of 30 steken, NIET HOGER.

Voor is standaard 26, zou ik lekker zo laten, en anders kun je een 24 of 22 doen, maar dan moet je oppassen wederom voor overtoeren.

Ikzelf zou 26-30 of 24-28 doen.

Verder trekt een Tomosje nooit zo snel op als een scooter, wil je echt snel optrekken moet je een 70cc nemen..
 
Met 37 achter ga je dik overtoeren draaien..

28 of 30 steken, NIET HOGER.

Voor is standaard 26, zou ik lekker zo laten, en anders kun je een 24 of 22 doen, maar dan moet je oppassen wederom voor overtoeren.

Ikzelf zou 26-30 of 24-28 doen.

Verder trekt een Tomosje nooit zo snel op als een scooter, wil je echt snel optrekken moet je een 70cc nemen..

Ja dat weet ik maar de verhouding moet ook weer komen dat die snel optrekt maar ook de top verlaagt voor de politie snap je :)

greatz.
 
Ja, maar met overtoeren mag hij dan misschien wel wat langzamer op top gaan, maar dan word je alsnog op elke hoek aangehouden door de herrie die dat ding maakt.
 
Standaard op een brom Tomos zit 26-28.
Dus om net even wat sneller te optrekken doe je dus 26-30.
Dan zal je top met een standaard Tomos 40 zijn, en je zal wat vlotter optrekken.
Leuk uitlaatje eronder, en je gaat zo 60 met lekker optrekken.

Je zou dan eventueel een 24 voor kunnen proberen, maar dan moet je uitkijken met overtoeren.

Persoonlijk vind ik 22 te klein, zowel voor of achter.

Mensen die een hoge top willen, raad ik altijd aan, 26 voor lekker zo laten, en dan achter 24.

Zelfde advies dus voor jou, alleen dan het tandwiel groter ipv kleiner omdat je sneller op wilt trekken.

Dus, 26-30.
 
voor gewoon 26 laten , achter 28 , niet groter anders draai je teveel toeren wat weer verhoogde slijtage oplevert ..

anders zet gewoon een std uitlaat erop met grote bocht ;)
 
voor gewoon 26 laten , achter 28 , niet groter anders draai je teveel toeren wat weer verhoogde slijtage oplevert ..

anders zet gewoon een std uitlaat erop met grote bocht ;)

Ja maar er komt zowiezo een terugloop uitlaatje onder zo een technigas want ik wil gewoon heel snel optrekken en geen hoge top berijken :)

Maar hoe groter tandwiel achter hoe harder optrekken dus 30 achter 26/24 voor ?

groeten..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top