Tomos Snelheid ongeveer?

Sily

Sily isn't stupid, right?
Ik was van plan om m'n Tomos Youngst'R (snor) op te voeren. Stel ik zet er een nieuwe uitlaat op (onbegrensd), zuiger 50cc met sleuven & cilinderkop 50cc (brom). Hoe hard gaat hij dan ongeveer? Voor de rest is alles standaard.

En dan me tweede vraag, nadat ik dit zou hebben gedaan wilde ik hem nog sneller maken wanneer ik het geld heb ervoor. Maar wat zou ik allemaal moeten doen om de 80km/h te halen (en dan niet 80km/h met heel veel moeite)?
 
Advertisement - register to remove this

alleen met de bromzuiger, uitlaat en kop haal je misschien net de 40. Als je harder als dat wilt moet je er ook een brom of 70cc cilinder er op zetten, een grote carb of de huidige ontgrenzen, membraam voor een snellen vervangen, bus uit de inlaat halen, tandwielverhouding aanpassen en de ontsteking op de brom stand zetten.
Post automatically merged:

Er is trouwens een beleid op dit forum dat topics over het opvoeren van snorfietsen verboden is (boven de 40kmph oid)
 
Ik was van plan om m'n Tomos Youngst'R (snor) op te voeren. Stel ik zet er een nieuwe uitlaat op (onbegrensd), zuiger 50cc met sleuven & cilinderkop 50cc (brom). Hoe hard gaat hij dan ongeveer? Voor de rest is alles standaard.

En dan me tweede vraag, nadat ik dit zou hebben gedaan wilde ik hem nog sneller maken wanneer ik het geld heb ervoor. Maar wat zou ik allemaal moeten doen om de 80km/h te halen (en dan niet 80km/h met heel veel moeite)?

Ligt eraan welke tandwielen verhouding je gebruikt.. Als je dit veranderd gaat hij natuurlijk ook harder.
 
Back
Top