Tomos quadro ketting

stefanskito

New Member
Hoi, ik heb laatst een Tomos Quadro gekocht. die reed 2/3 dagen lang goed en daarna schakelde de Tomos heel moeilijk door van de eerste naar de tweede versnelling, ook valt de ketting er soms af tijdens het rijden. Voor de rest rijd de Tomos naar mijn idee nog goed. Wie kan mij helpen met hoe ik dit moet fixen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik ben niet helemaal zeker met wat je bedoelt met moeilijk schakelen.
De ketting die eraf loopt zal waarschijnlijk te slap staan en moet gespannen worden door achterwiel op te lossen en verder naar achter op te spannen.
Goed opletten dat wiel recht blijft en ook alles weer goed vast zetten uiteraard.
In midden mag ketting ongeveer 1.5 tot 2 cm op en neer bewegen, meer als dat is te slap.
 
Ik ben niet helemaal zeker met wat je bedoelt met moeilijk schakelen.
De ketting die eraf loopt zal waarschijnlijk te slap staan en moet gespannen worden door achterwiel op te lossen en verder naar achter op te spannen.
Goed opletten dat wiel recht blijft en ook alles weer goed vast zetten uiteraard.
In midden mag ketting ongeveer 1.5 tot 2 cm op en neer bewegen, meer als dat is te slap.

Oke bedankt dat ik zal ik doen, wat betreft het schakelen. bij het schakelen ging de tomos automatisch van 1 naar 2 of handmatig. dat ging 9/10 goed en soepel. maar nu blijft hij heel erg haken in ze 1 en loopt heel lang op volle toeren totdat die in ze 2 schiet.
 
Als ik dit zo hoor heeft die brommer al een poosje geen onderhoud gehad.
Zou beginnen met een grote beurt zodat ie straks weer betrouwbaar loopt en goede kans dat t al een en ander oplost.
 
Hallo Stefan,

ik begrijp het verhaal niet helemaal, ik dacht dat de Tomos Quadro een automaatje was, jij spreekt over versnellingen en handmatig schakelen????

Heeft jouw Quadro dan versnellingen en zijn deze dan hand of voetgeschakeld?
 
Back
Top