Tomos ontsteking aansluiten

Simonvv

New Member
Hallo hoe moet ik mijn tomos ontsteking aansluiten dat die vonkt er komen 5 draden uit mijn blok een gele,witte,rode,wit en rood en een zwarte
Uit mijn bobine komt een witte, zwarte,bruine en een rode draad hoe moet ik dit aansluiten dat hij vonkt?
 
Advertisement - register to remove this

wit en zwart is voor de pickup.
Rood is voor de ontsteking spoel
Als je een schakelaar hebt moet die op een dunnen zwarte kabel waar 2 stekkers aan zitten.

De bruine is voor massa of min.


Dus de witte kabel van de Pickup gaat op de witte van de cdi
De zwarte kabel van de pickup gaat op de zwarte van de cdi
De bruine van de cdi gaat onder het schroefje van de cdi en frame is dan massa.

En als geen schakelaar hebt gaat de rode draad op de rode van de cdi.

De gele is voor de verlichting, maar zit ergens een platte stekker in de kabelboom die je even moet zoeken.
 
wit en zwart is voor de pickup.
Rood is voor de ontsteking spoel
Als je een schakelaar hebt moet die op een dunnen zwarte kabel waar 2 stekkers aan zitten.

De bruine is voor massa of min.


Dus de witte kabel van de Pickup gaat op de witte van de cdi
De zwarte kabel van de pickup gaat op de zwarte van de cdi
De bruine van de cdi gaat onder het schroefje van de cdi en frame is dan massa.

En als geen schakelaar hebt gaat de rode draad op de rode van de cdi.

De gele is voor de verlichting, maar zit ergens een platte stekker in de kabelboom die je even moet zoeken.
Ik heb ook nog een rood wit draad waar moet ik die op aansluiten
 
Op het schema staat een rood /witte , komt bij je vliegwiel vandaan , die samen met een gele bij je spoel vandaan komt en naar een aansluitblok loopt.
Vandaar wordt de rood / witte een witte en loopt naar je spannings regelaar.
 
Op het schema staat een rood /witte , komt bij je vliegwiel vandaan , die samen met een gele bij je spoel vandaan komt en naar een aansluitblok loopt.
Vandaar wordt de rood / witte een witte en loopt naar je spannings regelaar.
Ik heb het nu voor elkaar gekregen dat hij vonkt maar nu zit ik nog even met het aan en uit schakelaartje er komen twee draden uit een groene en een wit met zwart hoe moet ik die aansluiten
 
Als je het schema volgt wordt de rode draad bij je vliegwiel gesplitst en komt er een zwarte bij. De rode loopt verder naar je cdi.
Als je de zwarte volgt kom je uit bij je contactslot en stopknop. De enigste groene die ik zie zit aan de startknop , en de enigste zwart/witte zit aan het contactslot . Deze wordt via een connector verbonden met de zwarte die van je vliegwiel(rode) komt Bij de stopknop wordt hij daar verbonden met een zwart/rode , en bij het contactslot met een ook zwart/rode en een zwarte . welke van de twee gebruik je ? je zou dus de zwart/rode daar moeten volgen en kijken waar die op aan zit, hetzelfde als op het schema? Dan zou hij dus moeten uitgaan als je de rode die naar je cdi loopt aan die zwart/rode verbind (contactslot of uitzetknop)
Post automatically merged:

Als je deze zwart rode van je contactslot volgt kom je via dezelfde connector uit bij een bruine draad welke massa is.
Dus zou het in het kort zo wezen dat als je de rode met massa aantikt hij uit moet gaan. Maar loop zelf het schema even goed na.
Als het dus een aan uit schakelaar is zou ik de groene draad op massa zetten en de zwart/witte op de rode van je cdi.
Maar dan is het waarschijnlijk geen originele schakelaar , want daar hoort ook een start knop op. En is bij jou brommer origineel bruin massa.
 
Last edited:
Back
Top