Tomos gekocht, hoe moet de kabelboom??

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Heb afgelopen zaterdag eindelijk de deal rond kunnen maken om een 2ehandse tomos..

Geschiedenis is dat de eerste eigenaar vergeten wat om er olie in de tank te doen, dus blok was in de soep gedraait..
Daarna heeft diegene hem ingewisseld en een nieuwe gekocht.. Het bedrijf waar ik hem van gekocht hebt heeft het blok gereviseerd en zou het moeten doen.

Nou heb ik in 2004 een tomos standaard 25km gekocht en gehad, en daar zat een hele simpele kabelboom in..


Nou heb ik dus een tomos quadro 25km uit 2015 en heb dus geen idee hoe de kabelboom gezeten heeft, en waar de bobine, spannings regelaar en clignoteur hoort te zitten.. Ook de halve kabelboom hangt boven de kickstarter..

Dus ik vraag mij bij deze af, hoe hoort de kabelboom te zitten, aangezien ik geen referentie hebt hoe het gezeten heeft..

De tomos heeft elektische start en knipperlichten en een contactslot..

Dit is dus hoe hij erbij staat:

177464176_2_big.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ik bedoelde eigenlijk meer waar je de kabels moet laten / waar na toe moeten word verplaatst.

Overigens die fotos zijn niet de juiste voor mijn model tomos.. Hier zitten meer steckers en draden aan..
Die van het standaard model heeft een hele simpele kabelboom, want heb in 2004 ook een tomos standaard gehad, en hier zit het even wat anders bij de quadro van 2015.
 
Misschien 2 dingen niet aangesloten of zo, maar zo ver ik kon zien waren alle stekkers van een andere vorm, dus konden daarom alleen maar 1:1 aangesloten worden. Voor het overige kan ik wel een kabelboom schema raadplegen en zien waar wat hoort.

Alleen zitten bij de kickstarter zoveel kabels in de weg dat ik niet weet waar dit origineel hoort te zitten..

En vraag mij ook af of dat het start relaise, cdi, en clignoteur en spanning regelaar wel op de goede plaats zitten gemonteerd.

Heb overigens wel gezien dat het contactslot in de linker zijkap schijnbaar normaal is.. (ben dit ook bij andere van ongeveer dat bouwjaar tegen gekomen.

Kan die kabels wel tierappen, alleen dan hangt er denk ik nog steeds een bos kabels ervoor en kan ook het linker zijkapje er niet erop gemonteerd worden.. Dus vermoed dat er kabels waarschijnlijk via een andere weg moeten lopen ofzo.

Weet wel dat er onder de tank nog een kabelgoot erop moet die ik nog mis.. En deze dus nog moet bestellen.

Ketting en tandwielen maak ik dus nog even schoon met ontvetter.. Overigens ga ik het 33 tandwiel achter vervangen voor eentje met 31 of 28..
Ik zag aan de tandwielen dat die niet versleten waren. Gewoon nette puntjes dus.

Ik weet dat je met die 33 niet zo hard gaat en het ding de neiging heeft om omhoog te komen.. Wil hem ongeveer 35km/u laten lopen.. 40km/u is helaas wat te snel en zal daarom teveel opvallen.. Maar wil wel met een gangetje kunnen rijden en niet als een slak.
 
Back
Top