Tomos brommer van snor naar brom en in kunne schrijven als bromfiets

Arnouts

New Member
Hey allemaal
Ik heb een maand geleden een tomos op marktplaats gekocht hij reed niet en er zatenngeen papieren bij .
Ondertussen heb ik het gechekt en hij heeft een chasis nummer.
Na een week er aan te sleutelen heb ik hem aan de praat gekregen maar merkte ik dat hij maar 30 ging terwijl de verkoper zei dat het een b klasse was, ik heb gekeken en kan in de koppeling het op bromstand zetten
Maar dan vroeg ik me af of ik de tomos kon inschrijven als bromfiets of dat het chasis nummer staat voor een snorfiets ?
Hoe kom ik dit te weten of het chasis nummer een brom of snor fiets is ?
 
Advertisement - register to remove this

Het handigste is om even Dienst inschrijving voertuigen (DIV) te bellen of te mailen.
Want je hebt natuurlijk dan ook geen gelijkvormigheidsattest (COC) en dat heb je sowieso nodig om de brommer uberhaupt te kunnen inschrijven, volgens mij.

Dan is de vraag, zijn de kosten die je maakt, om deze brommer te kunnen inschrijven, het wel waard?
 
Tussen aan de praat krijgen en goed lopen zit wel een verschil.. loopt het motortje wel goed?

Je zou de cilinderkop eraf kunnen halen. Een snor tomos heeft een grotere holle ruimte in de cilinderkop zitten.

Wel apart dat er geen papieren en kenteken bij zit. Voor t zelfde geld is hij gejat en krijg je problemen als je contact legt m.b.t. het chassis nr. Dan kun je beter een los frame kopen met papieren op marktplaats oid.
 
Back
Top