Tomos Brom maakt enorme herrie

Embershard

New Member
Hallo,
bedankt alvast dat je moeite neemt om dit te bekijken.

Ik heb pas geleden een Brom, 45 kmh, tomos gehaald, en laatst reed ik naar huis en ging de Tomos uit het niets opeens heel veel lawaai maken wat erger werd.
Thuis nog naar gekeken en het geluid is 3x zo hard als normaal en het komt niet uit de uitlaat maar uit de cilinderkop.

Als ik mijn tomos kickstart, start hij gewoon in 1x maar geeft hij gas/rijdt hij terwijl er geen gas wordt gegeven, dit was voorheen ook niet.

Iemand die mij kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

niet uit de uitlaat maar uit de cilinderkop

Het zou kunnen zijn dat deze al niet goed aangedraaid waren en nu helemaal niet meer. M.a.w de uitlaat pijp aan het begin van je cilinder zou kunnen los getrild zijn waardoor er een kier kan ontstaan tussen de pijp en cilinder.

Kijk de bouten na. Misschien is er 1 uitgetrild? Dat deze nu bij de cilinder scheef zit?

Maar wat bedoel je met "niet uit de uitlaat" bedoel je de einddemper bij je achterwiel? Of toch bij de cilinder?
 
Het zou kunnen zijn dat deze al niet goed aangedraaid waren en nu helemaal niet meer. M.a.w de uitlaat pijp aan het begin van je cilinder zou kunnen los getrild zijn waardoor er een kier kan ontstaan tussen de pijp en cilinder.

Kijk de bouten na. Misschien is er 1 uitgetrild? Dat deze nu bij de cilinder scheef zit?

Maar wat bedoel je met "niet uit de uitlaat" bedoel je de einddemper bij je achterwiel? Of toch bij de cilinder?

Schroeven waren niet helemaal aangedraaid maar had dit wel gedaan zonder resultaat.
Aan de zijkant van de tomos zit een schroefje met een veertje erin, als ik hier aan draai dan gaan de achterband harder en zachter draaien terwijl ik geen gas geef.

Ik heb nu mijn biturbo uitlaat eraf gehaald en toen brokkelde de pakking er al af. Dit zal het waarschijnlijk wel wezen. Maar nu zit er een afgebrokkelde plastice pakking op de uitlaat en er zit er nog eentje helemaal vast op het cilinderblok zelf, lijkt wel vast gesmolten, dus moet eraf.

Het geluid van de tomos kwam, toen de uitlaat er nog op zat, echt heel hard uit de cilinderkop, alsof de uitlaat niet eens verbonden zat
 
dat schroefje met de springveer is de stationairschroef. Die duwt de gasschuif omhoog als je hem naar binnen draait.

Is het geluid een beetje rammel achtig? Vriend van me had dat ook. Was een kapotte lager waardoor de tandwielen van de versnellingen speling kregen en kapot draaiden
 
Back
Top