Tomos 65cc start niet

Cappiewak

New Member
Ik heb net een 65cc airsal cilinder gemonteerd met een 50cc kop. Hij kickt heel zwaar en soms kickt die terug. Nu probeer ik hem te starten start niet op mengsmering alleen op remreiniger voor heel kort en dan geeft die een knal uit de uitlaat. Heeft een 15mm inlaat spruitstuk en 15 mm carb met sproeier 66 en bullet uitlaat.
Weet niet het probleem van dat die niet loopt.
 
Advertisement - register to remove this

Pas op met een tweetakt op remmen reiniger te starten , helemaal met nieuwe zuiger/ cilinder , hij krijgt dan geen smering met alle gevolgen van dien. dit klinkt , vooral omdat hij terug slaat op een verkeerd ontstekings moment.
 
van 2 takt geen kaas gegeten zeg maar..
maar wat ik al een paar keer heb ondervonden, dat de nokkenas verkeerd stond.
vanmiddag de ketting vervangen..zonder blok uit elkaar te halen.,draai draai draai ding weer op T gezet en nokkenas gemonteerd..
liep ff plof uit de uitlaat en klaar.
apparaat weer op T gezet maar dan 1 rotatie om. kettingspanner weer los.. de nokkenas 180 graden draaien en alles liep als een zonnetje..

misschien heb je er wat aan.
Ik heb het idee dat de Tomos GEEN 4-takt is .
 
Het lijkt inderdaad op voortijdige ontsteking. Dit kan komen door een te vroege vonk maar ook een te hoge compressie.

Je hebt dus blok los gemaakt en de cilinder + inlaat vervangen?
Post automatically merged:

vandaar ook de remark dat ik daar geen kaas van gegeten heb ;-)
Goed bedoeld maar je helpt TS hier niet mee..
 
Het lijkt inderdaad op voortijdige ontsteking. Dit kan komen door een te vroege vonk maar ook een te hoge compressie.

Je hebt dus blok los gemaakt en de cilinder + inlaat vervangen?
Post automatically merged:


Goed bedoeld maar je helpt TS hier niet mee..
Ja klopt ik heb de zuiger vervangen i.v.m krassen en cilinder vervangen+inlaat dus eigenlijk gewoon een standaard kitje voor 65cc
Post automatically merged:

Ja klopt ik heb de zuiger vervangen i.v.m krassen en cilinder vervangen+inlaat dus eigenlijk gewoon een standaard kitje voor 65cc
Voor dat ik het cilinder kitje monteerde liep die wel nog alleen wat traag denk dus ook door die krassen op de zuiger weet dus niet dat die sloom liep door misschien de ontsteking of juist de krassen misschien de combinatie?
 
Ik vind de sproeier wat aan de kleine kant , ik denk dat 70 er in moet .

Je heb de Cilinder vervangen, De zuiger ook ?
Ik heb ook al de sproeier meerdere keren vervangen heb 53 geprobeerd 66 72 en 85 alles deed geen verschil de een liep die iets langer op remreiniger de andere knalde die alleen maar en liep die niet.

Ik heb inderdaad de zuiger en cilinder vervangen ook het membraan en inlaat spruitstuk en 15mm carburateur
 
Ik zou squish gaan meten. Een te hoge compressie leid tot te hoge druk en voortijdig ontsteken.

Heb je zuiger goed zitten? Pijl naar uitlaatpoort?
 
Back
Top