Tomos 2 speed???

Status
Not open for further replies.
idd koop GEEN Puch 2 Speed olie, dit heeft een hele andere samenstelling!
gewoon voor een normaal puchie versnellingsbak-olie kopen, kost 15 a 20 euro hiero
 
melf #50 said:
ik bedoel eigenlijk Eurol (heb ik btw nog zowat een doos vol van staan :p)
Wow het goede oude puch maxi e.d. tijdperk. Ik kocht ook altijd een doos vol, met van die witte flesjes toch? :W
Rode dunne olie zat erin echt perfect spul voor 2-3 gulden per flesje :)
 
crast said:
koop gewoon een scooter joh kneus wat heb je nou aan zo´n tering tomos.hoeren dingne

Uit eigen ervaring geef ik je wel gelijk dat tomossen kutdingen zijn maar aan dit topic heb ik wel iets om het apparaat te laten lopen (maar voor hoelang???)...

Ik dank iedereen die antwoord gaf in dit topic..
 
Mol said:
Wow het goede oude puch maxi e.d. tijdperk. Ik kocht ook altijd een doos vol, met van die witte flesjes toch? :W
Rode dunne olie zat erin echt perfect spul voor 2-3 gulden per flesje :)


heb jij een puch maxi gehad? :p

ja die lekkere rode olie , 5 gulden ofzo per flesje (Noorden is altijd duurder dan het westen :p )
 
Unknownscoot said:
Uit eigen ervaring geef ik je wel gelijk dat tomossen kutdingen zijn maar aan dit topic heb ik wel iets om het apparaat te laten lopen (maar voor hoelang???)...

Ik dank iedereen die antwoord gaf in dit topic..


een Tomos is geen onding , zolang je het ding maar onderhoud en weet wat de kwaaltjes zijn. ik ken ze allemaal en als ik zo'n bromfiets voor reparatie of een beurt heb zal ik al deze punten nakijken en eventueel de problemen verhelpen en dan heb daarna je geen problemen weer.
 
ik hoef geen gestole scooter van je te kope crast.... heb al een typhoon,
en als ik een scoot koop koop ik wel een eerlijke,

en ik weet dat tomosjes veel probleme hebbe maar dit ding ga ik alleen in de zomer gebruike om mee rond te kutte en dus niet voor seriuse zaken....maja hij moet natuurlijk dan wel een beedje goed rijde...
 
Me tomosje schakeld alweer beter :->
Heb alleen weer een probleempje.......
als ik hem naar acheteren wil duwen blokeerd ie lijkt wel alsof de zuiger openneer gaat, en kan hem nie starten als ik me brommer stil hou op de grond
( ik moet dus op me brommer zitte iets naar vore gaan en dan kicken dan start ie wel) en is dus ook nie stationer want dan valt ie uit....
Kan ut zijn dat ie dan op de één of andere manier in ze 1 blijft hangen ofzow???

Wat moet ik dus doen
 
Dat is je koppeling die veelste vroeg aanpakt. Koppeling op de goede manier in elkaar gezet, en alle trekveertjes nog wel ok?
 
denk dat je het kickstartermechanisme niet goed in elkaar hebt gezet en dat je ergens nog wat berkeerd in elkaar hebt gedraaid
 
k heb alleen die deksel dr af gehaal dus aan de koppeling heb k nie gezette...
ene volges mij zit me kickstarter zit gwoon goed...

Kan ut aan d eollie ligge... heb er nu motercross ollie in zitte * castrol versnelling bakollie voor 6 bakken 2 takt*
 
ik weet niet hoe dik die olie is... had gewoon puch of tomos olie genomen dan had je het zeker geweten dat het de goede olie was :rolleyes: en anders zit zit je kickstartmechanisme inderdaad niet goed in elkaar zoals melf#50 al zei
 
maat vanmij heb een crosser en had nog ollie staan dus had k dat er ff ingedonderd... maar ik ga morge puch ollie kope......

kan het ook zijn dat die vraagteken veer kapot is?
 
als dat veertje stuk is loopt ie wel, tenminste bij mij liep tie, maar hij "hakt" heel erg in ze versnellinge, zo voelde het, geen soepele overschakeling krijg je dan. Maar ik denk dat het aan te dikke of te dunne olie licht, maar misschien heeft melf hier nog wat aan toe te voegen :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top