XSL tuner
InsaneScooterTuning
goeie mogol kben toch maar is begonnen an een projeckt page
ik ben melch: en hou wel van een biertje.
kheb heb al wat scootertjes gehad van neos naar aerox en van aerox weer naar neos.
en ik was weer opzoek naar iets anders
dus ik dacht viper!, dat breekt zo lekker de week dus een vipertje aangeschaft
misschien zijn er mensen die em nog herkennen van scooterfreaks me oude en huidige projeckt.
hier maar wat fototjeh's dan die zeggen tenslotte meer als woorden.
me huidige setup was toen:
hebo manston fkt max tuned
hebo racing 2
mikuni 24 mm carb
malossi recht spruitstuk voor minarelli
malossi rhq 12 pen
malossi vl14
polini overrange
polini 13/44 vertanding
polini speedcontrol vario
hpi 2003
op een gegevn moment begaf de rotor het en moest er een nieuwe aangeschaft worden
dus de hpi 2003 moest plaats maken voor een 2006 exemplaar
na weer een tijd gereden te hebben haalde ik et spulletje uit elkaar en bleek tot mijn grote
schrik dat me halve nicasil wand verdwenen was :S
toen heb ik maar besloten om hem klaar te maken voor sbo 07 en meer richting polini te gaan met de onderdelen
dus een evo 6 aangeschaft
en meteen effe flink bewerkt carters uit elkaar gehaald getuned en bewerkt op evo
foto's hiervan maak ik nog
de 24mm carb werd verwisseld voor een 28mm exemplaar blok onder me aerox gezet
alleen om de reden om dat je overal wat beter en gemakkelijker bij kan met afstellen.
dus in melkaar gezet en naar veld gebracht om een run te maken op de testbank.
eenmaal aangekomen moest veld er een schuin spruitstuk opzetten omdat naar zijn
mening de carb te schuin stond
dus maar gedaan en een run gemaakt
niet al te slecht voor een eerste run matig afgesteld een schuin spruitstuk en een
polini speedcontrol
eenmaal weer thuis aangekomen nog even een sprintje getrokken voor het slapen gaan
tegen martijn met zijn toenmalige neorox die nou verkocht is aan jerry die ook een projeckt page heeft
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=tHE2Oa9cVMo.jsf[/ame]
enkele dagen later werd ik achterna gezeten door de politie,
ik met de gedachten als ze me willen hebben moeten die flikkers er ook wat voor doen.
ik bleef ze lange tijd voor en
net dat ik op het punt stond te ontsnappen liep de evo warm :S
dus ik en me scooter werden bijden afgevoerd door de politie
eenmaal op het burau aangekomen had ik al een bijnaam gekregen van de overige Jutte
de gestoorde coureur XD ik kon er wel om lache.
me scooter werd in beslag genomen en even een tijdje nix meer van gehoord.
Na elke dag gebeld te hebben kon ik em uiteindelijk weer ophalen op het burau
me nieuwe HR2 was inbeslag genomen en me cilinder Lag in me buddy blok zat er nog onder :O :L
er zat geen veegje nix in de cilinder moest alleen een nieuwe zuiger maarja daar valt mee te leven.
eenmaal weer thuis aangekomen nog effe gekeken bij et beesie in de garage die daar
stond zonder blok.
sbo 2007 kon ik al op me buik schrijven door die kut jutte dus besloot ik maar om
te sparen en te sparen en nu van bijna voor af aan te beginnen
wel met de zelfde scooter maar nu in een nieuw jasje voor sbo 2008
Mijn plannen en doelstellingen:
sbo 2008
20+ scoren met evo eigenhandig!
Nx kit
optisch volledig veranderen scooter in verse kleuren nieuwe paint
spullen laten carbonizeren
een nieuw blok met de zelfde en/of betere nieuwe verse parts.
en uiteindelijk in de scootin komen samen met martijn als de scooters helemaal af zijn
wat ik zover al aangeschaft heb en wat de vorderingen zijn aan de viper:
Na lang zoekken eindelijk gevonden een onderspoilertje :
Nieuwe carters
foto's komen later nog want ze liggen nu bij jordy
van mostwanted voor een straal beurtje
Nieuwe hebo racing 2
Een nieuwe twins pvl rotor die plaats gaat maken voor de hpi op het nieuwe blok
Bosch elektrische waterpomp die plaats gaat maken voor de orginele waterpomp
Moto tassenari v-force die plaats gaat maken voor de vl14 indien
die beter scoort op de testbank
Nieuwe top performance carterkap
licht ook bij jordy voor een straal beurtjeh want deze word gepolijst dus foto's komen spoedig
al wel een fototje van de turbo cooler
de onder spoiler en de top performance coolers worden gecarbonizeerd
verwacht ze eind deze week binnen
ben tevens ook maar begonnen met het omlassen van me subframe
Toen et subje klaar was wou ik het gelijk effe gaan testen dus blok onder de aerox vandaan gehaald
en overgeschroefd op de viper samen met kiesler wig en malossi recht pia spruitje bewerkt
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ufEL5oRuu_A.jsf[/ame]
setup in et filmpje:
carters XSL tuned
polini evo XSL tuned
polini overrange
polini 13/44 vertanding
polini 2g
v-force
hpi 2006
kiesler wig
malossi pia recht spruit 22-28
malossi rhq
mhr 2000 vario
blaast al aardig dacht ik
hoe me monstertje er nu bij staat
updatje 04-12-07
kheb vanavond effe me nieuwe carters opgehaald bij jordy
had ze effe laten stralen samen met me carterdeksel die ik later deze week nog ga polijsten
hier wat fototjeh's van het gestraalde spul tnx jordy (Y)
Me carters
Me carter deksel
updatje 05-12-07
vandaag maar is een poging gedaan om me carter deksel te polijsten
beetje donkere foto
tevens ook effe langs de spuiter gegaan en me carbon kapjes opgehaald,
tis echt vet geworden al zeg ik et zelf
foto's van de front spoiler ziet er echt suppervet uit
ben trouwns vandaag naar keuring geweest voor sbo en alles was zodanig goed
dus gelijk papieren effe op de post gedaan
update 09-12-07
ook ben k van de week maar is begonnen met het tunen van me carters
hier een foto van wat ik moet weghalen me ouder carters waren ook goed
dus deze keer mocht het zeker niet onder doen in vergelijking met me oude cartertjes
dus maar gelijk aan begonnen
en toen schuren en polijsten tot dat ik er bij neer viel en dan krijg je uiteindelijk dit als resultaat
nu de andere kant nog -.-
en je kan wel aan me zien hoe blij ik ben
ik ben vrijdag avond nog maar even afgerijst naar DENHAAG
en heb daar even wat opgehaald, Al nieuwschierig
tis nu niet zo moeilijk meer om te raden lijkt mij haha
en juist een nieuwe evo
uitlaat poortje standaard komt nog verandering in uiteraard samen met de rest van de cilinder :
Update: 28-03-2008
Tijd nix meer laten horen op het forum mede doordat het financieel niet zo mee zit de laatste tijd
maar kheb niet stil gezeten Me andere carterhelft ook bijna klaar alleen de booster poort van het linker carterdeel nog niet helemaal af zoals je kunt zien op de foto's maargoed genoeg gepraat even de foto's.
Ook maar even me andere carterkap gepolijst omdat in de eerste veel putten zaten:
En na veel schuren en poetsen
Updatjeh over de looks 04-04-2008:
om jullie een beetje een idee te geven van hoe de looks moeten worden. m'n thema is tokyo drift en kwil het idee van de rode evo nabootsen. Kennen jullie em nog niet,
Bij deze dan :
ook maar even een fotosoepje van de scoot om een beetje een idee te krijgen klaat nog niet te veel zien dat komt de 13e pas op meppel als k et allemaal af kan krijge.
maargoed een beetje dit idee alleen dan wat meer graffics dr op zoals dat AR en de toyo tires stickers enzv
Update 06-04-2008 :
kheb vdweek ook even een bezoek gebracht aan twinsscooterservice en even de volgende dingen geroggelt:
een TRD inlaatje
twins unlimited tuned evo
Leuk om deze foto te vergelijken met de standaard uitlaat poort een paar foto's hierboven
Kben ook even flink bezig geweest aan me kappen :
nog even voor de laatste keer met het blauw op de foto heheh
Kappeh geschuurd en in de grond gezet
voorkap
en toen van et weekend even verf gehaald bij vd grift auto schadeherstel, en gelijk maar begonnen met het spuiten van de kappen.
De voorkap:
View My TinyFx
update 15-04-2008
Had nog even snel wat opgehaald van de week bij ex sbo rijder Michiel uit Soest voor @ sbo-Meppel .
weg met de oko en maar gelijk deze gemonteerd
een mooie foto shoot toen ie klaar stond voor sbo meppel.
en toen kwam meppel vroeg opstaan 5uur -.- en inpakkeh en wegweze
heb 3 sprints kunnen zetten me snelste tijd was 8.6 dacht ik :L.
hier nog een mooie foto:
Toen ging het regenen en ben k nog maar even op de testbank geweest want ik was toch wel nieuwschierig hoeveel potentie er nou in zat hieronder een filmpj haha iedreen stond dus met de vingers in de oortjehs heerlijk wat minder relaxzt was is dat me carterbouten er uit trilden :S haha maargoed twas toch al tijd voor me nieuwe verse blokkie alleen die kon ik niet bij tijds afkrijge voor meppel.
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=xeMzyLIviAE"]YouTube - IST viper @ testbank meppel 13-04-2008[/ame]
En hier nog een uitdraai viel wel een beetje tegen maargoed iig vooruitgang invergelijking met de laatste keer banken, en ik weet iig wat me te doen staat voor de volgende meeting heb nog een aantal plannen voor het motorische gedeelte want kwil toch echt proberen onder de 8 sec te komen
.
Updatjeh: 10-07-2008
zoooooo lang geleden luitjehs maar weer is een update.
veel gedaan weer me ouwe blok heeft het veld geruimd voor me nieuwe.
loopt netjes over zoals je ziet
nog wat fototjehs
ondertussen even naar xsh geweest en Speed blokkie van Martinnus opgehaald
en even wat informatie uitgewisseld met marco volgens hem moest een vl14 met een ophoogplaatje beter lopen
dan een echte v-force khad die zooi nog liggen thuis dus ik denk ik gooi der een gok aan dus even een ophoog plaatje meegenomen.
en toen kwam
Meeting zoetâhmeer:
voor martijn en mij een berg ellende want de machintjehs liepen niet zoals het zou moetten de nacht voor sbo tot half 2 zitten sleutelen en nog moest ik op zoetermeer zelf me squish,cilinder,vario,koppeling,en m'n ontsteking afstellen dusjah t zooitjeh zat om half 1 een keer in elkaar dus was de moeite al niet meer om nog te gaan rijden. dus toen ben ik maar gaan kijken.
eenmaal thuis gekomen me scooter beschadigd door die pleuris kar.
Na zoetermeer gelijk de scooters aan de gang gemaakt ondertussen een c21 aangeschaft loopt een stuk beter op me cilinder binnenkort foto's.
Meeting Kloosterzande:
een wat toepasselijkere naam daarvoor = KLOOTENZANDE .
martijn en ik et zooitjeh optijd inelkaar gebeukt en smorgen's vroeg dat graf eind rijden.
eenmaal aangekomen mochten we in eerste instantie niet meer inschrijven omdat we te laat waren.
maar naar even met Kenny geouwehoert te hebben ging het feest alsnog door
maargoed genoeg geluld Foto's:
ik @ me vipert tijd gereden van 8.06 dus ruim een halve seconde sneller dan @ meppel
of het me snelste tijd was weet ik overigens nog niet
ook nog een run gemaakt op martijns candy zipj
en hier nog 1tje van ik tegen martijn
eenmaal weer trug naar huis Pleurt de candy zip om op de aanhanger.
sommige hebben ons ook wel stil zien staan voor de tol weg
daardoor alweer mijn lak beschadigd en martijn een dikke deuk in de pijp
maarja shit happens volgende keer geen klootezande meer.
in hengelo ga ik voor een tijd onder de 8 sec.
ben ook bezig met het verlagen van de voorvork en het ziet er nu al uber uit even kijken of ik morgen wat fototjehs kan schietten.
dat was em voor vandaag er komt snel meer Nieuws Groetteee
updates komen in deze eerste post
reacties altijd welkom
groeteehh (Y)
ik ben melch: en hou wel van een biertje.
kheb heb al wat scootertjes gehad van neos naar aerox en van aerox weer naar neos.
en ik was weer opzoek naar iets anders
dus ik dacht viper!, dat breekt zo lekker de week dus een vipertje aangeschaft
misschien zijn er mensen die em nog herkennen van scooterfreaks me oude en huidige projeckt.
hier maar wat fototjeh's dan die zeggen tenslotte meer als woorden.
me huidige setup was toen:
hebo manston fkt max tuned
hebo racing 2
mikuni 24 mm carb
malossi recht spruitstuk voor minarelli
malossi rhq 12 pen
malossi vl14
polini overrange
polini 13/44 vertanding
polini speedcontrol vario
hpi 2003
op een gegevn moment begaf de rotor het en moest er een nieuwe aangeschaft worden
dus de hpi 2003 moest plaats maken voor een 2006 exemplaar
na weer een tijd gereden te hebben haalde ik et spulletje uit elkaar en bleek tot mijn grote
schrik dat me halve nicasil wand verdwenen was :S
toen heb ik maar besloten om hem klaar te maken voor sbo 07 en meer richting polini te gaan met de onderdelen
dus een evo 6 aangeschaft
en meteen effe flink bewerkt carters uit elkaar gehaald getuned en bewerkt op evo
foto's hiervan maak ik nog
de 24mm carb werd verwisseld voor een 28mm exemplaar blok onder me aerox gezet
alleen om de reden om dat je overal wat beter en gemakkelijker bij kan met afstellen.
dus in melkaar gezet en naar veld gebracht om een run te maken op de testbank.
eenmaal aangekomen moest veld er een schuin spruitstuk opzetten omdat naar zijn
mening de carb te schuin stond
dus maar gedaan en een run gemaakt
niet al te slecht voor een eerste run matig afgesteld een schuin spruitstuk en een
polini speedcontrol
eenmaal weer thuis aangekomen nog even een sprintje getrokken voor het slapen gaan
tegen martijn met zijn toenmalige neorox die nou verkocht is aan jerry die ook een projeckt page heeft
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=tHE2Oa9cVMo.jsf[/ame]
enkele dagen later werd ik achterna gezeten door de politie,
ik met de gedachten als ze me willen hebben moeten die flikkers er ook wat voor doen.
ik bleef ze lange tijd voor en
net dat ik op het punt stond te ontsnappen liep de evo warm :S
dus ik en me scooter werden bijden afgevoerd door de politie
eenmaal op het burau aangekomen had ik al een bijnaam gekregen van de overige Jutte
de gestoorde coureur XD ik kon er wel om lache.
me scooter werd in beslag genomen en even een tijdje nix meer van gehoord.
Na elke dag gebeld te hebben kon ik em uiteindelijk weer ophalen op het burau
me nieuwe HR2 was inbeslag genomen en me cilinder Lag in me buddy blok zat er nog onder :O :L
er zat geen veegje nix in de cilinder moest alleen een nieuwe zuiger maarja daar valt mee te leven.
eenmaal weer thuis aangekomen nog effe gekeken bij et beesie in de garage die daar
stond zonder blok.
sbo 2007 kon ik al op me buik schrijven door die kut jutte dus besloot ik maar om
te sparen en te sparen en nu van bijna voor af aan te beginnen
wel met de zelfde scooter maar nu in een nieuw jasje voor sbo 2008
Mijn plannen en doelstellingen:
sbo 2008
20+ scoren met evo eigenhandig!
Nx kit
optisch volledig veranderen scooter in verse kleuren nieuwe paint
spullen laten carbonizeren
een nieuw blok met de zelfde en/of betere nieuwe verse parts.
en uiteindelijk in de scootin komen samen met martijn als de scooters helemaal af zijn
wat ik zover al aangeschaft heb en wat de vorderingen zijn aan de viper:
Na lang zoekken eindelijk gevonden een onderspoilertje :
Nieuwe carters
foto's komen later nog want ze liggen nu bij jordy
van mostwanted voor een straal beurtje
Nieuwe hebo racing 2
Een nieuwe twins pvl rotor die plaats gaat maken voor de hpi op het nieuwe blok
Bosch elektrische waterpomp die plaats gaat maken voor de orginele waterpomp
Moto tassenari v-force die plaats gaat maken voor de vl14 indien
die beter scoort op de testbank
Nieuwe top performance carterkap
licht ook bij jordy voor een straal beurtjeh want deze word gepolijst dus foto's komen spoedig
al wel een fototje van de turbo cooler
de onder spoiler en de top performance coolers worden gecarbonizeerd
verwacht ze eind deze week binnen
ben tevens ook maar begonnen met het omlassen van me subframe
Toen et subje klaar was wou ik het gelijk effe gaan testen dus blok onder de aerox vandaan gehaald
en overgeschroefd op de viper samen met kiesler wig en malossi recht pia spruitje bewerkt
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ufEL5oRuu_A.jsf[/ame]
setup in et filmpje:
carters XSL tuned
polini evo XSL tuned
polini overrange
polini 13/44 vertanding
polini 2g
v-force
hpi 2006
kiesler wig
malossi pia recht spruit 22-28
malossi rhq
mhr 2000 vario
blaast al aardig dacht ik
hoe me monstertje er nu bij staat
updatje 04-12-07
kheb vanavond effe me nieuwe carters opgehaald bij jordy
had ze effe laten stralen samen met me carterdeksel die ik later deze week nog ga polijsten
hier wat fototjeh's van het gestraalde spul tnx jordy (Y)
Me carters
Me carter deksel
updatje 05-12-07
vandaag maar is een poging gedaan om me carter deksel te polijsten
beetje donkere foto
tevens ook effe langs de spuiter gegaan en me carbon kapjes opgehaald,
tis echt vet geworden al zeg ik et zelf
foto's van de front spoiler ziet er echt suppervet uit
ben trouwns vandaag naar keuring geweest voor sbo en alles was zodanig goed
dus gelijk papieren effe op de post gedaan
update 09-12-07
ook ben k van de week maar is begonnen met het tunen van me carters
hier een foto van wat ik moet weghalen me ouder carters waren ook goed
dus deze keer mocht het zeker niet onder doen in vergelijking met me oude cartertjes
dus maar gelijk aan begonnen
en toen schuren en polijsten tot dat ik er bij neer viel en dan krijg je uiteindelijk dit als resultaat
nu de andere kant nog -.-
en je kan wel aan me zien hoe blij ik ben
ik ben vrijdag avond nog maar even afgerijst naar DENHAAG
en heb daar even wat opgehaald, Al nieuwschierig
tis nu niet zo moeilijk meer om te raden lijkt mij haha
en juist een nieuwe evo
uitlaat poortje standaard komt nog verandering in uiteraard samen met de rest van de cilinder :
Update: 28-03-2008
Tijd nix meer laten horen op het forum mede doordat het financieel niet zo mee zit de laatste tijd
maar kheb niet stil gezeten Me andere carterhelft ook bijna klaar alleen de booster poort van het linker carterdeel nog niet helemaal af zoals je kunt zien op de foto's maargoed genoeg gepraat even de foto's.
Ook maar even me andere carterkap gepolijst omdat in de eerste veel putten zaten:
En na veel schuren en poetsen
Updatjeh over de looks 04-04-2008:
om jullie een beetje een idee te geven van hoe de looks moeten worden. m'n thema is tokyo drift en kwil het idee van de rode evo nabootsen. Kennen jullie em nog niet,
Bij deze dan :
ook maar even een fotosoepje van de scoot om een beetje een idee te krijgen klaat nog niet te veel zien dat komt de 13e pas op meppel als k et allemaal af kan krijge.
maargoed een beetje dit idee alleen dan wat meer graffics dr op zoals dat AR en de toyo tires stickers enzv
Update 06-04-2008 :
kheb vdweek ook even een bezoek gebracht aan twinsscooterservice en even de volgende dingen geroggelt:
een TRD inlaatje
twins unlimited tuned evo
Leuk om deze foto te vergelijken met de standaard uitlaat poort een paar foto's hierboven
Kben ook even flink bezig geweest aan me kappen :
nog even voor de laatste keer met het blauw op de foto heheh
Kappeh geschuurd en in de grond gezet
voorkap
en toen van et weekend even verf gehaald bij vd grift auto schadeherstel, en gelijk maar begonnen met het spuiten van de kappen.
De voorkap:
View My TinyFx
update 15-04-2008
Had nog even snel wat opgehaald van de week bij ex sbo rijder Michiel uit Soest voor @ sbo-Meppel .
weg met de oko en maar gelijk deze gemonteerd
een mooie foto shoot toen ie klaar stond voor sbo meppel.
en toen kwam meppel vroeg opstaan 5uur -.- en inpakkeh en wegweze
heb 3 sprints kunnen zetten me snelste tijd was 8.6 dacht ik :L.
hier nog een mooie foto:
Toen ging het regenen en ben k nog maar even op de testbank geweest want ik was toch wel nieuwschierig hoeveel potentie er nou in zat hieronder een filmpj haha iedreen stond dus met de vingers in de oortjehs heerlijk wat minder relaxzt was is dat me carterbouten er uit trilden :S haha maargoed twas toch al tijd voor me nieuwe verse blokkie alleen die kon ik niet bij tijds afkrijge voor meppel.
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=xeMzyLIviAE"]YouTube - IST viper @ testbank meppel 13-04-2008[/ame]
En hier nog een uitdraai viel wel een beetje tegen maargoed iig vooruitgang invergelijking met de laatste keer banken, en ik weet iig wat me te doen staat voor de volgende meeting heb nog een aantal plannen voor het motorische gedeelte want kwil toch echt proberen onder de 8 sec te komen
Updatjeh: 10-07-2008
zoooooo lang geleden luitjehs maar weer is een update.
veel gedaan weer me ouwe blok heeft het veld geruimd voor me nieuwe.
loopt netjes over zoals je ziet
nog wat fototjehs
ondertussen even naar xsh geweest en Speed blokkie van Martinnus opgehaald
en even wat informatie uitgewisseld met marco volgens hem moest een vl14 met een ophoogplaatje beter lopen
dan een echte v-force khad die zooi nog liggen thuis dus ik denk ik gooi der een gok aan dus even een ophoog plaatje meegenomen.
en toen kwam
Meeting zoetâhmeer:
voor martijn en mij een berg ellende want de machintjehs liepen niet zoals het zou moetten de nacht voor sbo tot half 2 zitten sleutelen en nog moest ik op zoetermeer zelf me squish,cilinder,vario,koppeling,en m'n ontsteking afstellen dusjah t zooitjeh zat om half 1 een keer in elkaar dus was de moeite al niet meer om nog te gaan rijden. dus toen ben ik maar gaan kijken.
eenmaal thuis gekomen me scooter beschadigd door die pleuris kar.
Na zoetermeer gelijk de scooters aan de gang gemaakt ondertussen een c21 aangeschaft loopt een stuk beter op me cilinder binnenkort foto's.
Meeting Kloosterzande:
een wat toepasselijkere naam daarvoor = KLOOTENZANDE .
martijn en ik et zooitjeh optijd inelkaar gebeukt en smorgen's vroeg dat graf eind rijden.
eenmaal aangekomen mochten we in eerste instantie niet meer inschrijven omdat we te laat waren.
maar naar even met Kenny geouwehoert te hebben ging het feest alsnog door
maargoed genoeg geluld Foto's:
ik @ me vipert tijd gereden van 8.06 dus ruim een halve seconde sneller dan @ meppel
of het me snelste tijd was weet ik overigens nog niet
ook nog een run gemaakt op martijns candy zipj
en hier nog 1tje van ik tegen martijn
eenmaal weer trug naar huis Pleurt de candy zip om op de aanhanger.
sommige hebben ons ook wel stil zien staan voor de tol weg
daardoor alweer mijn lak beschadigd en martijn een dikke deuk in de pijp
maarja shit happens volgende keer geen klootezande meer.
in hengelo ga ik voor een tijd onder de 8 sec.
ben ook bezig met het verlagen van de voorvork en het ziet er nu al uber uit even kijken of ik morgen wat fototjehs kan schietten.
dat was em voor vandaag er komt snel meer Nieuws Groetteee
updates komen in deze eerste post
reacties altijd welkom
groeteehh (Y)
Last edited: