toerenteller werkt niet piaggio zip

zip50cc

Member
ik heb een toeren teller gekocht voor mijn piaggio zip. je moet hem 10keer wikkelen om de bougie kabel staat in de beschrijving. ik heb dit aangesloten en strak afgetaped. als ik de bougiekabel in de scooter doe en hem start. doet hij het niet. als ik de bougie kabel eraf doe en hem probeer te starten geeft die 1000 toeren aan. wat kan het probleem zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Maakt in principe niet veel uit.
In principe maak je een soort spoeltje die het magnetische veld van de bougiekabel op pikt.
Een dunne massieve draad is het handigst, deze kun je nauw/strak over de bougiekabel wikkelen en blijft in principe al bijna op z'n plaats ook zonder tape of tyraps.
Wat je eens zou kunnen proberen is om het einde van dit spoeltje aan massa te hangen.
 
Maakt in principe niet veel uit.
In principe maak je een soort spoeltje die het magnetische veld van de bougiekabel op pikt.
Een dunne massieve draad is het handigst, deze kun je nauw/strak over de bougiekabel wikkelen en blijft in principe al bijna op z'n plaats ook zonder tape of tyraps.
Wat je eens zou kunnen proberen is om het einde van dit spoeltje aan massa te hangen.
oke dankje
Post automatically merged:

oke dankje
bedoel je gwn het einde van het draadje?
 
Back
Top